Hè hè, hij is eruit!

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Mariska
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 23-01-2008 22:46

Hè hè, hij is eruit!

Bericht door Mariska » 20-02-2008 20:53

Hier even een update van mij…

Het is inmiddels een week geleden dat het spiraal eruit is gehaald!
Ik heb de eerste dagen wel wat last van mijn buik gehad, voornamelijk links in mijn buik en rug, deze klachten had ik vaak met het spiraal.
Ook had ik een loom gevoel in mijn benen. Eigenlijk zijn het lichte menstruatieklachten.
Deze klachten zijn inmiddels beduidend minder! :)

Wel vloei ik al een dag of 10 en nadat het spiraal eruit is gehaald ook met de nodige stolsels.

Het is fijn dat ik m niet meer voel zitten, als ik fiets enzo… Ik denk dat ik de draadjes voelde bij mijn baarmoedermond ofzo…

Ik heb weer energie en voel me opgeruimd, ben lekker in de tuin aan de gang en er komt gewoon weer wat uit mijn handen… voorheen zat ik soms als een zombie in huis en moest mezelf aanmoedigen om wat te ondernemen.
Ook denk ik dat ik zonder de antidepressiva die ik nu nog slik me nog beter ga voelen, maar ja dat moet eerst afgebouwd worden… :?

Op tv zag ik laats een behandeling van baarmoederslijm wegbranden, misschien is dit een oplossing voor mij... Bij mij is de slijmvorming nl. heel veel en dik volgens de gynaecoloog. Eerst maar eens zien hoe het gaat als ik weer in mijn normale cyclus zit (hoezo ongeduldig)

Al met al voel ik me al een stuk beterder, ja tuurlijk zit het deels ook tussen je oren maar ja ik hoop op de lange termijn mezelf weer te kunnen zijn, wat ik het afgelopen jaar zeker niet ben geweest...

Ik ben heel blij dat ik deze stap heb durven nemen, ik weet niet hoelang ik nog had aangemodderd al ik jullie medeleven niet had gehad….thanks!!!

Wordt vervolgd…

Groetjes Mariska

Is er alweer iets bekend bij Linda?

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-02-2008 23:03

Hoi Mariska,

Bedankt voor je update! Dat klinkt allemaal heel positief :wink: Fijn dat je nu weer meer energie hebt! Dat zit echt niet tussen je oren hoor. Het enige dat tussen je oren zit is de opluchting wanneer hij er uit is :wink:
Je kunt nog wel wat hormoonschommelingen gaan krijgen, daar moet je dus niet van schrikken. Af en toe een slechte dag er tussen is heel normaal in die eerste maanden zonder Mirena :wink:
De antidepressiva kun je het beste langzaamaan afbouwen, al zou je er graag zo snel mogelijk vanaf willen natuurlijk (zelf deed ik er iedere 4 weken een halve af, en ik zit nu nog op 1 halve per dag. het totale afbouwen heeft me zo'n drie maanden gekost straks, maar het gaat ook zonder de antidepressiva prima met me).
Er zijn inderdaad een aantal behandelingen waarbij het baarmoederslijmvlies zodanig wordt beschadigd (door bijvoorbeeld laser, of verhitting met een heetwaterballon) dat het slijmvlies littekens gaat vormen en daardoor minder bloeden tijdens de menstruatie. Je raakt er wel onvruchtbaar door, dus het is alleen voor vrouwen die geen kinderen (meer) willen. Het is een laatste optie om bijvoorbeeld een baarmoederverwijdering te voorkomen. Wie weet is het inderdaad iets voor jou :wink: Ik hoop het voor je!

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 27-02-2008 19:09

Hoi Mariska,

We zijn weer een week verder... hoe gaat het nu met je?
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Mariska
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 23-01-2008 22:46

Bericht door Mariska » 03-03-2008 19:51

Hoi Claudia,

Zo hé hé daar ben ik weer, de voorjaarsvakantie en een flinke buikgriep verder.

Na de verwijdering van de boosdoener heb ik ongeveer 12 dagen gevloeid, erg vervelend maar ja.
Ik merkte al wel dat er een verschil was nl. er zaten weer behoorlijke stolsels bij (net als vroeger, voor het spiraal) Maar na 8/9 dagen werd het steeds minder, zoals een menestruatie normaal afloopt zeg maar.

Ik heb in het begin wel wat steken linksonder in mijn buik gehad en last van ischias (ook links)

Nu ben ik nog steeds "droog" en heb zelfs geen inlegkruisje nodig :D

Ik voel me opgeruimd en ben voor mijn omgeving ook een stuk prettiger...zowel als moeder en als vrouw :wink:

Sinds gister voel ik mijn buik weer een beetje en ik denk dat er een menestruatie aan zit te komen, ben benieuwd hoe het gaat.

Ook heb ik sinds de verwijdering wat gewicht verloren waar ik niet veel voor heb hoeven doen (buiten de buikgriep om hè) dus daar ben ik ook heel blij mee!

Verder wacht ik het rustig af en voel me prima!

Groetjes Mariska

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 04-03-2008 21:32

Hoi Mariska,

Jeetje wat naar he zo'n buikgriep. Geef mij maar een gewone griep :wink:
Dat was wel lang vloeien, 12 dagen. Het lijkt er op dat je baarmoeder een grote schoonmaak heeft gehouden :wink:

Fijn dat je je nog steeds zo opgeruimd voelt. Wat een verschil kan dat maken he :wink: Als moeder weer goed in haar vel zit, heeft dat meteen zijn effect op het gezin :D

Lekker dat je ook wat gewicht bent verloren! Mooi meegenomen :wink:

Wanneer was je laatste menstruatie? Drie dagen voordat je spiraal verwijderd is was deze begonnen? Dan zou je ongeveer over een week weer een menstruatie moeten krijgen? Dan is het niet zo raar dat je je buik al weer wat begint te voelen :wink: Lijkt me wel een goed teken. En inderdaad, hopelijk niet weer zo lang. Maar dat zal toen ongetwijfeld ook te maken hebben gehad met de verwijdering van de spiraal.

Bedankt voor je update! :D

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie