Update drie maanden na verwijdering

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Update drie maanden na verwijdering

Bericht door Claudia » 27-02-2008 19:34

Morgen is het drie maanden geleden dat bij mij de Mirena is verwijderd.
De meeste van mijn klachten zijn spectaculair afgenomen, en ik kan zelfs zonder problemen mijn antidepressiva afbouwen. Zit nu nog op een halve tablet en ben nog steeds geestelijk in orde :lol: Geen boze, bitchy buien meer, geen afkeer van sex meer, geen extreme vermoeidheid meer, enzovoort. Inmiddels heb ik drie volledige cycli gehad. Tijdens de eerste cyclus heb ik heel hevig gebloed, en tijdens de tweede en de derde wat minder, het duurde ongeveer 4 dagen per keer.
De gewrichtspijnen 's ochtends zijn weg, de angstaanvallen, duizeligheid en hoofdpijn ook. Ik voel me lang niet zo opgeblazen en merk dat mijn darmen ook rustiger zijn.
Het enige dat ik wel merk, is dat ten tijde van mijn ovulatie en daarna er wat klachten tijdelijk terugkomen. Nu heb ik mijn hele leven last van PMS gehad, niet altijd in even extreme mate maar in dit geval wijt ik mijn klachten hier wel aan. Ik ben in de tweede helft van de cyclus: iets sneller geïrriteerd (maar niet zo extreem als tijdens Mirena), heb pijn in mijn borsten (vooral mijn rechter, die in mijn tienerjaren door pilgebruik voorgoed gevoelig gemaakt is), en opnieuw focusproblemen met mijn rechteroog en wat vergeetachtiger. Tijdens de vorige cyclus had ik dat ook dus ik weet dat het weer weg gaat en dat het bij mijn PMS hoort. De PMS ga ik nu behandelen met bio-identieke progesteroncreme, dus ik hou jullie op de hoogte van hoe dat uitpakt.
Sommige vrouwen omschrijven hun klachten met de Mirena wel als: een PMS die nooit ophoudt.... dat is dus wat het bij mij ook was.
Iedereen hier is trouwens een stuk blijer met mij als echtgenote/moeder :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 13-08-2008 09:08

Hallo Claudia,

Ik bekeek even je update,om te kijken waar jij nog last van had op dat moment.
Ik ben nu ruim 8 weken na verwijdering.
M'n 2de menstruatie gaat nu de laatste dag(en) in.
Ik heb me dus wel 2 weken weer wat zwakker gevoeld,herken je dat?
Ook m'n angsten kwamen weer lichtelijk terug.
Voelde me weer erg onzeker.
Ik vraag je dit om mezelf er weer van te overtuigen dat het echt allemaal minder gaat worden.
Nu begin ik me rustig aan weer wat stabieler te voelen.

M'n natuurgeneeskundig therapeute bevestigde gisteren dat het wel met m'n hormonen te maken had.
Toch blijf ik weer twijfelen,wat een nare eigenschap is.

groetjes Bright

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 13-08-2008 13:23

Tja, dat twijfelen komt omdat je je zo onzeker voelt, en dát komt dan weer door je hormonen :wink: Ik heb dat ook gehad. Die twee zwakkere weken bevestigen juist dat het je hormonen zijn. Tijdens je eisprong, op de helft van je cyclus, krijg je een verandering in je hormoonpeil. Daarom hebben veel vrouwen juist het meeste last van PMS ná hun eisprong :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 13-08-2008 14:32

Bedankt voor je antwoord. :wink:
Wil me graag vasthouden aan die wetenschap,dat alles misschien niet zo lang meer duurt.

groetjes

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 14-08-2008 09:37

Hoi Claudia,

Klinkt goed moet ik zeggen! :D
Fijn dat je je in ieder geval weer beter gaat voelen en het steeds beter gaat ook!
Houden zo! :wink:

Groetjes moi

Plaats reactie