even tussendoor...

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 13-03-2008 11:43

Mariska schreef:Hoi Cynthia,

Ik heb nu precies 4 weken geleden het spiraal laten verwijderen, en hield er al rekening mee dat het wel een paar maanden kon gaan duren voordat mijn cyclus weer normaal opgang is... wat denk je .... ik heb eerst een dag of 12 gevloeid en toen een paar dagen helemaal niets (zelfs geen inlegkruisje nodig) HEERLIJK!!! en na een dag of 10 begon de ellende. Buikpijn, hoofdpijn, prikkelbaar en ja hoor na een paar dagen brak het in alle hevigheid los...
Gewoon weer als vanouds helaas, dus bijna flauwvallen van de pijn en het bloedverlies. :(
Vanmorgen naar de HA geweest en overleg gehad, ik ga nu 3 maanden bijhouden hoe het precies met me gaat, met het vloeien, de emoties en alle andere klachten. Daarmee ga ik over 3 maanden naar de gynaecoloog, kijken wat zij voor mij kan doen.

Ik kan me voorstellen hoe jij je voelt, als je al zó lang niet meer ongesteld bent geweest. ondanks mijn klachten had ik wel een "opgeruimd" gevoel toen het eruit kwam...
Ik hoop voor jou dat het niet te lang meer gaat duren :wink:

Groetjes Mariska
Mariska, verstandig om je cyclus en alle hormonale zaken er om heen in kaart te brengen. Dat geeft je zelf ook een beter beeld :wink: Hopelijk kan de gynaecoloog je over drie maanden een goed advies geven op basis van die gegevens. Hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen in de komende tijd! :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

cynthia
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-01-2008 09:25

Bericht door cynthia » 14-03-2008 14:46

Hoi Claudia,

Nou, ga die vlag maar uithangen hoor, want YES YES YESSSS....eindelijk is het dan zover :D :D !!!! Het begon gisteravond tijdens mijn werk een beetje te druppen, maar vandaag zet het meer door! Ik hoop dat het een menstruatie is dan.....en dat het dus niet met de verzakkingen te maken heeft :? ..maar ik ga er vooralsnog van uit, dat het hier toch echt om een menstruatie gaat, mede omdat ik de hele week (en vorige week) al hunker naar zoetigheid en dan vooral naar CHOCOLADE :oops: !!!

Gossie zeg, wat een HEEEEEERLIJK gevoel, na 3 jaar!!!!!!

Ik hou jullie op de hoogte. Ik hoop dat het ff voort duurt (nooooit gedacht dat ik zoiets ooit zou wensen, hahaha)!

groetjes,

een opgeluchte Cynthia :D

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 14-03-2008 14:59

Afbeelding

Nou je ziet het he, hij hangt uit :D :lol: Gefeliciteerd! :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

cynthia
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-01-2008 09:25

Bericht door cynthia » 14-03-2008 18:54

:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
MMMWHAHAHAHAHAHA!!!!! Wat een toppertje ben jij zeg!!!

Dank je wel voor je steun en je vlag!!

Fijn weekend!!
groetjes,
Cynthia

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 15-03-2008 12:38

:lol: :lol: :lol:

Graag gedaan!

Dit vond ik nog over chocolade:
"Acute maandelijkse chocoladehonger bij vrouwen vlak voor de menstruatie kan gedeeltelijk verklaard worden door het hoge magnesiumgehalte. Voor de menstruatie is de hormoonspiegel van progesteron hoog. Progesteron bevordert vetopslag en voorkomt het gebruik ervan als brandstof. Een verhoogd progesterongehalte kan dus de lust voor vette etenswaren doen toenemen. Er is een study waarin gerapporteerd wordt dat 91% van chocoladeschrokken gerelateerd aan de menstruatiecyclus plaats heeft tussen ovulatie en de start van de menstruatie. 15% van de mannen geeft toe wel eens een onbedwingbare behoefte aan chocola te hebben, tegen 40% van de vrouwen. Chocoladeaanvallen zijn meestal het hevigst in de late middag en vroege avond."(dit komt van deze site: alles over chocolade )

Groetjes en jij ook een fijn weekend! :D :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

cynthia
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-01-2008 09:25

Bericht door cynthia » 18-03-2008 11:17

Ooooh, dus ik hoef me helemaal niet te schamen :oops: voor mijn chocolade-aanvallen, hahaha!!!

Nou, mijn menstruatie heeft dus slechts 1 DAG geduurd :? !!!!! Maar ja, beter iets dan niets, toch? Bovendien zie ik het toch als een stap in de goede richting.....er is in ieder geval een beginnetje! Wie weet, volgende maand weer wat meer....?!

groetjes,
Cynthia

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 18-03-2008 11:32

Mijn eerste menstruaties na mirena duurden ook maar 2-3 dagen, en pas de vierde keer was het weer een beetje als vanouds (5 dagen). Op het Curezone forum las ik dat meerdere vrouwen in het begin nog een hele lichte menstruatie hadden. Je hebt in ieder geval nu wel een datum :wink: dus nu kun je ongeveer inschatten wanneer je volgende menstruatie komt.
En nee, je hoeft je echt niet te schamen voor het eten van die chocolade :lol: Je kunt in het vervolg gewoon zeggen dat jouw lichaam je vertelt dat je het gewoon nodig hebt :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

cynthia
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-01-2008 09:25

Bericht door cynthia » 30-03-2008 14:24

Hoi allemaal,

Na een dag of 10 van ontzettend afzien...d.w.z. alle klachten kwamen dubbel en dwars terug, te weten: depressies, vreselijke vermoeidheid, een onbedwingbare trek in chocola (uh, ik heb er maar aan toegegeven...), angst- en paniekaanvallen, toenemende druk achter mn rechteroog, slecht kunnen lezen, chagerijnig, huilbuien etc. (ik heb het de mensen waar ik het meest om geef weer eens niet makkelijk gemaakt :oops: ), is het gister dus weer begonnen......namelijk,

ik ben voor de 2e keer in 3 jaar gaan menstrueren!!!!! :D :D :D

Ik ben er ZO ontzettend blij om! Ik heb vannacht amper kunnen slapen van de pijn in mijn buik en de pijn in mijn onderrug, maar het maakte me niks uit....sterker nog, ik was -gek genoeg- BLIJ om deze krampen en pijn weer te voelen!!! Het is nu de 2e keer in 2 weken tijd en het is nu heviger dan de 1e keer! Het is me alle menstruatie-ongemakken waard!! De 1e keer duurde het ongeveer anderhalve dag en ik ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt. Het maakt me overigens niet echt uit. Het feit is, dat mijn lichaam eindelijk weer op de goede weg is en "de touwtjes zelf weer in handen lijkt te hebben", YABADABADOOOOOOOH :lol: !!!


Groetjes van Cynthia

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 31-03-2008 11:06

Hoi Cynthia,

Zal ik de vlag dan nog een keer uithangen? :lol:
Wat fijn dat het er nu eindelijk weer is, en wat kun je je naar voelen van te voren he :( Dat zijn nou die echte PMS-klachten die je leven (en dat van je gezin) behoorlijk zuur kunnen maken. Onder het kopje 'hormonale disbalans' staan nog wat PMS-links met tips. Globaal komt dat er op neer dat je stress moet vermijden, op tijd naar bed, gezond eten met veel verse groenten en fruit. En géén cafeïne of alcohol nuttigen, en kant-en-klare maaltijden en te veel zout ook vermijden. Het schijnt te helpen, maar het is niet altijd zo gemakkelijk op te volgen. (Voorbeeld: Als ik stress moet vermijden betekent dat dat ik de kinderen uit logeren moet doen :lol: En wel twee weken per maand :lol: En juist als je je k... voelt dan heb je geen zin in het huishouden/koken :evil: en is een kant-en-klaar maal zo gemakkelijk....) Tja :shock: PMS valt niet mee.
Trouwens, we kunnen elkaar de hand schudden want ik ben vannacht ook weer ongesteld geworden :wink: Heb ik nog een vraagje, jij hebt immers ook die prikkelbare darmklachten? Is dat bij jou ook veel erger in die paar dagen voordat je ongesteld moet worden? Het was bij mij ook bar en boos deze keer, meestal heb ik het wel onder controle maar nu had ik echt veel pijn... Vandaag wordt het al weer wat beter. Ik denk echt dat het met de cyclus te maken heeft...

Groetjes,

Claudia

Hier is de vlag weer :lol: :
Afbeelding
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

cynthia
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-01-2008 09:25

Bericht door cynthia » 31-03-2008 14:11

Heeey Claudia,

Hahaha, nou deze keer is de vlag voor ons beiden dan :D!!! Jij ook "gefeliciteerd" hihi!!

Ik heb het hoofdstuk inzake PMS even doorgelezen. Bedankt voor de tip! Ik denk, dat ik de volgende keer toch maar wat beter mijn best moet doen om de chocola te laten voor wat het is, aangezien dit dus de PMS-klachten verergert! Over de voeding etc. kan ik melden, dat ik iedere dag verse groenten, fruit en volkorenbrood eet en mijn inname van alcohol en koffie uitermate beperkt is! Ook eet ik nauwelijks vlees, maar des te meer vis en ben ik 3,5 maand geleden gestopt met roken! Ook ga ik al jaren 3 x p/wk naar de sportschool voor fitboksen, muscletoning en aerobics, dus aan beweging ook geen gebrek :P. Ik wil er ALLES aan doen om me gezond en fit te voelen!! Maar ja, ik schijn nogal gevoelig te zijn voor alles wat met hormonen te maken heeft :? en heb altijd al erg veel last gehad van PMS-klachten! V.w.b. het ontwijken van stress....geldt voor mij hetzelfde als voor jou.....ik ben bang, dat ik dan ook mijn kinderen ergens anders zal moeten onderbrengen, hahahaha!

Ja, ook ik heb inderdaad een toenemende last van m'n spastische darm zo vlak voor de menstruatie :twisted:! Ook heb ik heel veel last van het vasthouden van vocht. Het is me opgevallen, dat jij en ik wel erg veel dezelfde klachten hebben!!

Ik ben overigens nu al een dag langer ongesteld dan dat ik de 1e keer was :lol: ...

Nou meissie, hang in there!

groetjes Cynthia

Plaats reactie