Mirena zelf verwijderen????

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Mirena zelf verwijderen????

Bericht door moi » 28-05-2008 10:55

HAllo,

Ik heb een vraagje:

Overal lees ik dat je de Mirena in je menstuatieperiode ook zelf zou kunnen verwijderen ongeacht of hij nu voor of achter in de baarmoeder zit!
Klopt dit???
Kan ik de mirena gewoon zelf verwijderen????

Hoor het graag!

Alvast bedankt!

Groetjes moi

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 28-05-2008 13:23

Hoi Moi,

Het komt voor dat vrouwen de spiraal zelf verwijderen inderdaad, alleen je loopt wel een zeker risico. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de spiraal toch verkleefd zit aan je baarmoederwand, waardoor je ahw een wond in je baarmoeder krijgt. Om elk risico uit te sluiten zou ik toch even langs de huisarts gaan. Zijn er dan complicaties, word je doorverwezen naar de gynaecoloog. Meestal is de verwijdering echter zo gepiept inderdaad. Veel succes! :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 28-05-2008 19:29

HAi Claudia,

Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Je zegt een wond in de baarmoeder met uithalen??? Dit kan dan ook gebeuren bij de huisarts als die hem eruit haalt zegt maar!
Is dit ernstig? geneest t vanzelf of komt er dan nog meer aan te pas?
Vind t eigenlijk maar een naar idee dat de mirena vast gekleeft zou zitten! Kan dit ook als hij er nog maar bijna een jaar inzit???

Hoor t graag!

Groetjes moi

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 28-05-2008 23:36

Als het goed is zal een huisarts bij eventuele weerstand niets forceren :wink: Of zo'n wond vanzelf geneest of dat dat met een operatie dicht gemaakt moet worden weet ik eigenlijk niet. Ik denk wel dat je dan littekenweefsel zou kunnen overhouden. Ik zou het risico gewoon niet lopen :wink: De kans is trouwens maar heel klein dat hij verkleefd zit hoor. In de meeste gevallen is hij er echt zó uit :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 29-05-2008 15:04

Haiiii,

JA dat hoop ik dan maar, dat hij er echt zo uit is!
Denk dat ik dan toch maar naar de huisarts moet om hem eruit te halen!
Maar omdat ik meer hoorde dat hij er zo uit kon tijden de menstuatie dacht ik wel zo makkelijk!!!

Bedankt in ieder geval weer!

Groetjes moi

Plaats reactie