Standaardklachten of...???

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Tamara
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-07-2008 12:01

Standaardklachten of...???

Bericht door Tamara » 16-07-2008 12:14

Hallo allemaal,

Als allereerst wil ik jullie allemaal het beste wensen, en hoop dat jullie allemaal snel na het verwijderen van jullie klachten af zullen zijn. En naar Claudia de oprichster van de site, mijn oprechte complimenten voor het feit dat je deze hoognodige site hebt opgericht. Thumbs up !

Zoals jullie al vermoedden heb ik mijn mirena ook pas verwijderd. Gelukkig maar, en hoop snel van alle voortgaande klachten veroorzaakt door deze af te zijn. Maar het is nu anderhalve week geleden na de verwijdering. Eerste paar dagen geen bloed verloren en toen startte mijn eerste menstruatie, die vandaag toch wel echt aan het aflopen is. Ondanks dat ik bijna zeker weet dat de klachten komen van de verwijdering word ik onzeker door het geroep van mensen 'klinken als zwangerschapsklachten'. Vandaar dat ik hoopte hier te kunnen achterhalen of het daadwerkelijk gewoon door het verwijderen kan komen. De klachten ( tromgeroffel ..... ) ;
1.moeeeeeeeeeee......
2.pijnlijke opgezette borsten ... ( echt auw =( )
3.emotioneel, zat gisteravond te huilen als klein kind maar kon mezelf en me man niet uitleggen waarom hahaha ( weet t nog niet )
4.en net voor verwijdering was ik wel misselijk een paar daagjes maar dacht zelf aan griepje of zo

Voor de rest zijn de klachten gelijk aan de klachten die ik altijd al had met de mirena. Zelf denk ik gewoon lichaam verward door verandering in de hormoonhuishouding. Heb die mirena toch al gauw 4 jaar gehad, dus is even 'afkicken' voor het lichaam.

Ik ben benieuwd of nog meer dames soortgelijke klachten hebben gehad, ik wacht het rustig af.

Alvast bedankt en sterkte aan alle dames... en voor degenen die bang zijn voor verwijdering na een pijnlijke plaasting ( net als ik ) bij mij was het een lachertje, zo gepiept = ).

Liefs

Tamara


Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 16-07-2008 13:55

Hallo Tamara,

Ik ben nu ruim 4 weken na verwijdering,en heb ook al deze klachten hoor.
De avond na verwijdering heb ik als een kind zitten huilen,en daarna ook nog 2 keer.
Paar dagen na verwijdering een heftige bloeding,en 3 weken na verwijdering m'n eerste menstruatie,die erg pijnlijk was.
Ben zo moe,dat ik er soms misselijk van ben.
Sávonds wil ik voor m'n man niet aldoor vroeg naar bed,maar zou zo om 20.00 al kunnen slapen.
Normaal ben ik een nachtmens en ging nooit voor éénen naar bed.
De hormoonschommelingen kunnen heftig zijn,althans bij mij wel.
Ik hoop dat het over een paar maanden allemaal weer als vanouds is.

sterkte en groetjes van Bright

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 16-07-2008 14:07

Hoi,

Je moet er rekening mee houden dat je hormonen weer in balans moeten komen en dat kan even duren. Je lichaam is eraan gewend geraakt dat er progestageen wordt aangeleverd door de Mirena en maakt zelf geen progesteron meer. Nu komt er geen progestageen meer en moet je lichaam weer zelf progesteron gaan maken. Dat is een kwestie van geduld hebben. Eventueel kun je kijken of het slikken van Monnikspeper (bevordert de progesteronaanmaak) of Teunisbloemolie helpt bij het weer in balans brengen van de hormonen. Maar het zal elke dag beter gaan D
Als je toch twijfelt over zwanger zijn, kun je natuurlijk altijd een testje doen om er helemaal gerust op te zijn. Sterkte!

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 16-07-2008 14:10

Hallo Mo,

Ik wil je ook even bedanken voor het progasteen/progestronverhaal,klinkt erg aannemelijk,en verklaart dus ook dat depri gevoel in de eerste tijd na verwijdering.
Zo kom ik elke keer een stukje verder :wink:

groetjes

Tamara
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-07-2008 12:01

Bericht door Tamara » 16-07-2008 15:10

Hoi Bright en Mo,

Hartelijk bedankt voor jullie reacties! Stelt me toch weer gerust en bevestigt mijn vermoedens ook. Bedoel na al die jaren troep in je lichaam zal dat ook wel reacties opwekken als het eruit gaat en je alles weer zelf moet gaan aanmaken. Ik kijk het nog even aan en als het zo blijft ga ik zeker die kruiden proberen die je hebt geadviseerd.

Nogmaals bedankt, altijd fijn met 'medeslachtoffers' gedachten te kunnen wisselen =D .

Liefs Tamara

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 16-07-2008 15:51

Hoi Tamara,

Gezond eten, voldoende beweging, voldoende ontspanning en nachtrust helpen ook veel! Ik had de eerste maanden wel dat de klachten voor de menstruatie weer terug kwamen, al was het in mindere mate dan tijdens de Mirena (ik zei soms weleens tegen mijn vriend "het lijkt wel of ze het *****ding hebben teruggezet"), maar dat werd gelukkig steeds minder. Dus nogmaals stel je erop in dat het even kan duren...maar je lichaam kan zelf een hoop!

Tamara
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-07-2008 12:01

Bericht door Tamara » 16-07-2008 18:37

Hoi Mo,

Dat zal ik zeker doen, focus me daar zo wie zo altijd op om zo gezond mogelijk te leven. En nu is dat natuurlijk enkel nog verstandiger om te doen. Dank je voor je tip weer, en de rest zal geduld hebben zijn.


Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 19-07-2008 23:12

Hoi Tamara, en welkom op de site!
Herkenbare klachten hoor. Ik ben nog wekenlang misselijk geweest (bij vlagen) na de verwijdering. En ook veel problemen met mijn borsten. En dan die vermoeidheid.... De tips die Mo je al heeft gegeven kunnen je helpen om de hormonale trein weer op de rails te krijgen :wink: Ik ben benieuwd hoe het je de komende weken zal vergaan!

Enneh, bedankt voor je complimenten hoor :oops: :D

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Tamara
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-07-2008 12:01

Bericht door Tamara » 20-07-2008 23:35

Hoi Claudia,

Dank je voor de verwelkoming en voor je reactie. Ik heb zelf ook gemerkt dat die misselijkheid en vermoeidheid en dergelijke mooi blijft hangen. Maar het zal met de tijd wel beter gaan hopen we dan maar. Verder heb ik ook erg last van depressieve buien, zie alles slecht en ben zo enorm prikkelbaar ( lees bitchy ), vind zo naar tegenover me mannetje! Maar gelukkig is hij erg begripvol en geduldig dus dat scheelt.

Maar wat me net gebeurd deed me wel even schrikken. Had net gemeenschap met mijn man en daarvoor helemaal niks en geheel schoon en opeens dikke bloeding =O . Gewoon helder roord bloed maar wel enkele dikke klonters erin ( excuseer me voor de verwoording ). En me mestruatie is echt net 10 daagjes geleden geweest en die was al zeer hevig. Is dit een normale verschijning? Het zal wel maar is altijd even schrikken als dat er uit komt. Nu even kijken of het blijft of slecht 'spotting' was.

Nou ik hoop dat het bij ons allemaal stapsgewijs blijvend zal beteren en we weer de 'oude'worden.

Groet Tamara

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-07-2008 22:13

Hoi Tamara,

Hoe gaat het vandaag met je bloeding? Is het gebleven of niet?
Ik kan me herinneren dat ik de tweede of derde dag na verwijdering ook een menstruatie kreeg, en twee weken na verwijdering opnieuw. Misschien was het toeval dat je net gemeenschap had gehad en is dit gewoon een menstruatie, of heb je een wondje aan je baarmoedermond opgelopen tijdens gemeenschap. In het laatste geval zou je geen stolsels verwachten, dat klinkt toch meer alsof het uit je baarmoeder zelf komt. Als je het niet vertrouwt zou ik het even met je huisarts overleggen natuurlijk, maar het meest logische lijkt mij toch een verband met je Mirena-verwijdering en alle hormonale reacties daarop :wink: Zijn er dames die dit ook hebben meegemaakt?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie