Hij is eruit

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Francis
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 26-06-2008 10:53

Hij is eruit

Bericht door Francis » 18-07-2008 18:06

Ben vanmiddag in het ziekenhuis en lijst met klachten gezegt, dus hup dat ding eruit. Zat te trillen van angst maar viel gelukkig mee.
Voel me lichter en mijn hoofdpijn is weg, daar liep ik alweer 3 dagen mee. Of het hierdoor komt of door de spanning die nu weg is, weet het niet.

Maar goed wat nu? Ik heb altijd heftige menstruatiepijnen. Pil is geen optie want kan daar ook niet tegen.
Dan zit je nog met voorbehoedsmiddelen, want ik wil echt geen kids meer. Daarvoor wou ze een spiraal plaatsen zonder hormonen, alleen dan werden de bloedingen heftiger. Ik heb meteen gezegt dat ik niks meer in mijn lijf wil hebben, dat het plaatsen van mirena zo'n pijn heeft gedaan dat ik daar niet meer intrap.
Dan was verder de optie, stereliseren, condooms of gewoon maar geen sex meer!!! Dat vond ik wel zo'n belachelijk voorstel :evil: Ik zei, zeg dat maar is tegen mijn vriend, die zit in de wachtkamer.
Ik moest er maar over nadenken. Dus eerst maar weer klooien met condooms :?
Heb tegen mijn vriend gezegt dat hij maar moet. Maar denk niet dat hij durft, zei, ik heb nu genoeg pijn en ellende gehad.

Mijn huisarts zei, dan maar drastisch en baarmoeder eruit maar gynaecoloog wil dat dus niet. Huisarts is nu op vakantie en ik over een week.
Heeft iemand ideeen? En weet iemand hoe ik die menstratiepijnen iets kan verlichten?

Groetjes Francis

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 19-07-2008 16:21

Hoi Francis!

Fijn dat je de Mirena nu kwijt bent, maar inderdaad, wat nu... als je zeker weet dat je geen kids meer wilt dan is sterilisatie (van jezelf of je vriend) wel een goede optie misschien, maar dat helpt natuurlijk niet tegen menstruatiepijnen. Ik vond daar nog wat info over (een huisartsenfolder):
menstruatiepijn maar ik neem aan dat je al die dingen uit deze folder misschien al geprobeerd hebt?
Je zou ook kunnen overwegen (als je niet te veel pijnstillers wilt slikken) om ter ondersteuning tegen de menstruatiepijn bepaalde kruidenpreparaten te gaan gebruiken. Als je wilt kan ik wel voor je uitzoeken welke kruiden dit zouden moeten zijn.
Heel veel succes met het maken van de juiste keuze! Ik ben benieuwd hoe het de komende weken met je gaat, en welke beslissing je neemt.

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Francis
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 26-06-2008 10:53

Bericht door Francis » 20-07-2008 14:49

Niks hielp tegen menstruatiepijn en had van de huisarts al zware pijnstillers gekregen maar ook dat hielp niet meer. Zodoende dat ik bij de gynaecoloog terrecht kwam, dus als je wat weet, heel graag.
Ik bloed nu al 5 dagen, begon al voordat de mirena eruit ging.
Nu 3de dag zonder dat ding en ik moet zeggen, voel me een stuk minder moe.
Alleen mijn rechterbeen is een probleem en denk dat dit niet meer over gaat. Ze heeft wel degelijk wat geraakt bij het plaatsen, maar toegeven ho maar. Zal mettertijd wel is vragen aan de fysio ofzo, ben blij dat ik van dat ding verlost ben, mijn buik voelde meteen al "lichter" aan.

Groetjes Francis

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-07-2008 23:06

Hoi Francis,

Tijdens mijn speurtocht kwam ik de zgn. Freelady tegen. Dat is een apparaatje dat werkt volgens de TENS-methode (die methode wordt ook in het ziekenhuis bij bevallingen gebruikt). Meer info vind je hier: Freelady.
Verder zou je Monnikspeper (Vitex Agnus Castus) kunnen gebruiken. Dit werkt na ongeveer drie maanden, en reguleert daarbij je hormoonhuishouding en zou op die manier ook menstruatiepijn verlichten: Vitex Agnus Castus Je kunt Monnikspeper bij de meeste drogisten en reformhuizen kopen.
Verder zou je eens gratis advies kunnen vragen van Marja van het hormonale disbalans forum. Je vind haar hier: Forum hormonale disbalans en hier: De eye opener
Er zijn nog meer kruiden die kunnen helpen bij menstruatiepijnen trouwens. Ook klassieke homeopathie boekt goede resultaten naar het schijnt.
Ik hoop dat ik je hier wat mee heb kunnen helpen :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Francis
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 26-06-2008 10:53

Bericht door Francis » 22-07-2008 10:28

Hoi hoi,

Ja vast wel en bedankt. Maar beter menstruatiepijn dan mirena ellende :wink:

Groetjes Francis

Plaats reactie