Zwanger na verwijdering?? Kan dat ???

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Zwanger na verwijdering?? Kan dat ???

Bericht door moi » 29-07-2008 11:20

Hallo,

Ik heb vorige maand mijn mirena laten verwijderen maar heb een vraag of ik nu zwanger kan zijn?

Ik heb hem op een woendag laten verwijderen maar weet dat ik die zondag ervoor dus nog wel sex met mijn partner gehad hebt. Kan het nu zijn dat ik zwanger ben??

Ik ben na de verwijdering gaan bloeden en dat was ook de periode dat ik ongesteld moest worden! Nu moet ik weer ongesteld zijn of bijna worden maar er is totaal nog geen teken van!
Misschien ben ik te voorbarig maar wil wel graag weten of de mogenlijkheid er is?? Of kan het gewoon zijn dat ik nog niet ongesteld ben omdat mn hormonen nog wat in de war zijn? (wat ik niet echt zo voel hor maar toch!)

Ben wel regelmatig misselijk en voel me raar/anders! Maar weet niet of ik me dat nu in zit te beelden of dat het mn hormonen ofzo nog zijn hor!

Hoop dat iemand er een antwoord op geven kan!
Wil wel graag weten of de kans bestaat om zwanger te zijn kan ik dat in ieder geval in mn achterhoofd houden!

Hoor het graag!

groetjes moi

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 29-07-2008 17:20

Hoi Moi,

In principe is het wel mogelijk dat zaadcellen langer dan drie dagen overleven, mits ze in de eileider terecht zijn gekomen (daar kunnen ze tot 7 dagen blijven leven). Maar dat weet je dus niet... De kans is niet zo groot maar je kunt hem niet uitsluiten. Ik zou het dus inderdaad nog even in je achterhoofd houden totdat je zeker weet dat je niet zwanger bent. Als je langer dan een week over tijd bent zou ik een test doen :wink: De kans is overigens groter dat je lichaam gewoon meer tijd nodig heeft om te herstellen van de Mirena, en daardoor kan de menstruatie even op zich laten wachten.

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 29-07-2008 23:17

Hoi Claudia,

Bedankt voor je reactie!
Ik dacht het eigenlijk wel dat de kans er dus in zit nu ik erover ga nadenken!
Wat ik dus alleen wat raar vindt is dat de huisarts me daar niks over gezegd heeft maar ja dat is weer een ander verhaal, maar denk wel dat ze dat even had moeten melden he!
Goed, als ik echt zwanger blijkt zijn is het niet het allerergste! Mn vriend en ik vinden het oke dan en is het ook zeker welkom!

Moet ik met een test doen echt wachten tot ik zeg maar een week overtijd blijkt te zijn? Kan het niet wat eerder ofzo? want ja dan wordt ik nu natuurlijk ook wel een beetje nieuwsgierig natuurlijk! :wink:

Kan het ook zijn dat mn ongesteldheid deze maand geheel weg blijft omdat alles nog niet helemaal op zn plek zit naar het verwijderen of moet ik wel gewoon ongesteld gaan worden deze keer maar evt. later??

Hoor het graag!

groetjes moi

Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

Bericht door Anneke » 30-07-2008 10:06

Volgens mij kun je al een test doen een dag nadat je overtijd bent, dus op de eerste dag dat je "te laat "bent. Dat staat wel op het doosje.

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 30-07-2008 21:41

Haii,

Een dag nadat je overtijd en zeg je! Oke!
Nou dan denk ik dat ik het weekend afwacht en als er dan nog niks is dan doe ik maandag een test! Maandag is het de 4e augustus als ik het goed heb en normaal moet ik dan wel ongesteld zijn hor!
Weet dat de kans klein is maar het kan wel dus dan kan ik dat maar beter weten ook!
Ik laat het wel weten als ik een test gedaan heb en als ik evt wel gewoon ongesteld gaat worden! Maar nogmaals daar is nog geen teken van op dit moment!

Dankje!

Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

Bericht door Anneke » 31-07-2008 14:12

heel veel succes ermee en lees eerst even goed de gebruiksaanwijzing door voor je de test gaat gebruiken, dan gaat er niks mis!

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 31-07-2008 19:43

Hai ja dankje zeg!
Maar ik lees de gebruiksaanwijzing wel hor maar heb al 2 kinderen en heb die test dus wel eens vakaer gedaan! :wink:
Maare dankje wel!
Laat t zeker weten!

Plaats reactie