Wanneer 1e menstruatie na verwijdering??

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Wanneer 1e menstruatie na verwijdering??

Bericht door moi » 02-08-2008 10:44

Hallo,

Mijn mirena is er nu sinds 25 juni uit! Ben daarop gaan vloeien heel erg en geloof ook mijn gewonen menstruatie gekregen!
Nu hoor ik alweer ongesteld te zijn eigenlijk maar er is totaal geen teken van!

Hoelang duurt het gemiddeld dat je je eerste menstruatie krijgt naar het verwijderen???
Kan het zijn dat het gewoon een maand wegblijft nu????
Of moet mn menstruatie toch gewoon gaan komen??

Alvast bedankt!

Groetjes moi

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 03-08-2008 19:50

Iemand???

Ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar een antwoord en ben benieuwd of een ander dit ook heeft meegmaakt na de verwijdering?
Kan het dat de menstuatie een maand gewoon wegblijft de 1e keer dat je weer ongesteld zou moeten worden?
Zwanger??
Of gewoon mn hormonen nog in de war?

Hoor het graag! Dankje!!

groetjes moi

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 03-08-2008 21:28

Hoi Moi,

De bloeding na verwijdering was misschien nog geen menstruatie en het kan even duren voordat je eigen cyclus weer helemaal op gang komt en je lichaam zelf weer alle hormonen aanmaakt. Ik kreeg geen bloeding na verwijdering en ongeveer 4,5 week later (net nadat ik maar eens een zwangerschapstest had gedaan) werd ik eindelijk ongesteld. Bij de een duurt het wat langer dan bij de ander. Als je je onzeker voelt, kun je natuurlijk altijd een zwangerschapstest doen, maar waarschijnlijk hebben je hormonen gewoon wat tijd nodig.
Hopelijk heb ik je wat gerust kunnen stellen!

Groetjes,
Mo

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 03-08-2008 22:48

Haihai,

Bedankt voor je antwoord zeg!
Ik weet natuurlijk ook niet zeker of de bloeding naar mn verwijdering mn gewone ongesteldheid geweest is! Wel weet ik dat ik op een woensdag mirena heb laten verwijderen en dat ik vrijdag ben gaan vloeien! Dat is ook precies zo als ik ongesteld werd die dag/datum (ik werd nog gewoon ongesteld tijdens mn mirena).
Dit vloeien/omgesteld zijn was wel veel heftiger en verloor veel stolsels en heb ook medicijnen ervoor gekregen toen! HEb wel zker 1,5 weken gebloed!

Nu zijn we dan wel al iets meer dan 5 weken verder!!!!!! Na mn laatste ongesteldheid!!!!! er lijkt nog geen teken te zijn dat het gaat komen ook! Normaal zie ik dat wel aan inlegkruisje als je begrijpt wat ik bedoel :oops: .
Heb al een kleine 2 weken wel last van misselijkheid en andere klachten van zwanger zijn zeg maar!
Maar nu al meer dan 5 weken vindt ik veel! Bandaar ook de vraag of het zou kunnen dat het veel langer wegblijft!

Ook heb ik 2,5 a 3 dagen voor het verwijderen van de mirena nog sex gehad! En heb ik begrepen dat de kans bestaat dat ik dan zwanger kan zijn omdat er zaad in mn eileiders terecht kan zijn gekomen en daar dan kunnen overleven zeg maar!

Ik schrik nu ook een soort nu ik besef dat het toch al 5 weken is geleden dat ik "ongesteld" geweest ben, dacht dat het nog korter was eigenlijk!
Ga als ik eind van de week nog niet ongesteld ben toch maar een test doen dan, kijken of ik zwanger blijk te zijn...
Weet alleen niet of ik wel zo lang kan wachten hor....hihi...ben nogal nieuwsgierig eigenlijk...hihi

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 04-08-2008 07:54

Hoi Moi,

Als je denkt dat het mogelijk is dat je zwanger bent, waarom zou je dan tot het eind van de week wachten met een test? Gewoon nu doen, dan heb je zekerheid.
Welke medicijnen heb je na verwijdering tegen het bloeden gekregen?

Groetjes,
Mo

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 04-08-2008 10:41

Haihai,

Ik heb een aantal dagen Provera 5 mg geslikt en daar werd het bloeden heel snel minder van toen! Denk dat ik het hooguit 4 dagen gebruikt hebt 2x per dag 1 tablet. Dit is ook om het vrouwelijke hormoon weer zo snel mogenlijk op peil te brengen geloof ik zoals de dokter zei!

Ja waarom nu geen test??? Heb er eigenlijk geen duidelijk antwoord op! Stel dat ik van de week gewoon ongesteld wordt denk ik dan? Slaat ook eigenlijk nergens op maar denk dan als ik aan het eind van de week nog niet ingesteld ben geworden ben ik 6 weken verder na mn laatste bloeding/ongesteldheid en dan de test doen!
Aan de andere kant ben ik ook wel erg nieuwsgierig natuurlijk dus weet niet of ik donderdag/vrijdag wel ga redden hor! hihi

dankje weer voor je antwoord in ieder geval!

groetjes moi

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 04-08-2008 11:18

Hoi Moi,

Ik heb nog even gegevens over Provera opgezocht http//db.cbg-meb.nl/IB-teksten/h00601-h09986.pdf
Het is ook een progestageen. Ik denk dat je je lichaam gewoon even de tijd moet geven om zelf weer progesteron te gaan aanmaken. Na de verwijdering van de Mirena stopt de aanvoer van levonorgestrel (het progestageen in het spiraaltje) en je lichaam maakt het waarschijnlijk niet meteen zelf aan. Toen heb je een ander progestageen gekregen. Daarna moet je lichaam zelf aan de slag. Misschien is nu je oestrogeen wat aan de hoge kant en het progesteron laag. Dit moet allemaal opnieuw in balans komen. Je lichaam kan een hoop zelf, en je kunt het helpen door voldoende slaap, gezond eten en voldoende beweging. Mocht dit niet helpen, dan zou je agnus castus kunnen proberen, dit bevordert de progesteronaanmaak.

Groetjes,
Mo

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 04-08-2008 20:52

Hoi Mo,

Bedankt zeg voor alle moeite die je doet voor me! :D
Ja ik denk ook dat mn lichaam tij dnodig heeft alleen hoe lang he? Want heb gewoon wel last van mn klachten en denk ook steeds dat ik zwanger zou kunnen zijn! (wat ik stiekem ook hoop! :wink: ).

Is het zo dat de klachten van mn hormoon schommeling zeg maar hetzelfde zijn als dat je zwanger bent???
Denk toch dat ik morgen of anders overmorgen een test doet om zekerheid te krijgen dan!
Of ik hoop dat ik gewoon ongesteld wordt! Want dit is zo ook niet leuk meer...

Bedankt voor de tips! Bewegen en gezond eten doe ik wel genoeg. Mn rust is af en toe een probleem maar zal er proberen op te letten!

Nogmaals bedankt vind het super dat je zoveel moeite doet!

Groetjes moi

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 04-08-2008 21:08

Ik ben gelijk even gaan kijken voor dat agnus cactus op internet en nu lee ik dat je dat niet mag gebruiken tijdens een zwangerschap!
Nu denk ik zelf dat ik die optie ook nog steeds niet mag uitsluiten dus is het niet slim om dat te gaan gebruiken! (ja een test doen is waarschijnlijk de beste optie!)

Ik geloof erg in het verhaal dat mn hormonen gewoon nog in de war zijn! Maar ik praat wel over bijna 6 weken verder nu en heb klachten van zwangerschap!
Het is dus een beetje dubbel gevoel nu! Denk dat mn hormonen vanslag zijn of misschien wel dat ik zwanger zou zijn...? Dat ik ongesteld zou gaan worden is aan mn vaginale afscheiding eigenlijk niks te zien nog! Normaal gaat de afscheiding een week voor mn ongesteldheid al verkleuren!
Dan ga ik toch maar een test doen morgen om het zeker te weten!

Maar als blijkt dat ik niet zwanger ben wat dan?
Moet ik dan gewoon gaan afwachten tot het komen gaat?

Groetjes miranda

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 05-08-2008 13:45

Hoi Moi,

De eerste keer dat ik een Mirena liet verwijderen (heb er 3 op mijn naam staan) duurde het bijna drie maanden voordat ik weer ongesteld werd. Omdat ik toen graag zwanger wilde worden, heb ik eisprongbevorderende tabletjes gekregen van de gynaecoloog, omdat hij dacht dat mijn lichaam zelf nog geen eisprong aan het maken was. Clomid heetten die tabletjes. Heb er een lieve dochter aan over gehouden ;)

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie