Hij is er uit!!!

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Goldie
Ervaren Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24-07-2008 10:40

Hij is er uit!!!

Bericht door Goldie » 08-09-2008 13:54

Na lang wachten mocht ik vanochtend eindelijk naar de Gynaecoloog.

Mocht m'n hele verhaal met alle klachten vertellen.

Ze luisterde goed naar me en vertelde me dat er veel vrouwen zijn die klachten hebben maar dat er uiteindelijk ook een hoop
vrouwen zijn die dat niet hebben.

Ik was 1 van de vrouwen voor wie de Mirena niet geschikt is.

Ze stelde dan ook meteen voor om de Mirena eruit te halen.
Tevens vroeg ze me hoe ik nu verder wilde.

Ik mocht zelf kiezen.
Ze heeft me een hoop keuzes gegeven.

Vooral de keuze voor een spiraal zonder hormonen sprak me wel aan.
Ik wil eigenlijk geen hormonen meer, maar vond een nieuwe spiraal eingelijk nog even niet geschikt.

Ik was blij dat ik eindelijk van Mirena af ben.

Heb besloten om weer verder te gaan met de pil waar ik ooit mee ben begonnen (Microginon 30).
Deze verliep altijd zonder klachten. Alleen na een jaar of 7 had ik last van tussentijdse bloedingen.

Het is even testen wat goed is voor mij, en misschien dat ik later toch over ga stappen op de spiraal zonder hormonen (volgens mij is er geen pil zonder hormonen of iets).
In ieder geval mag ik over 3 maanden weer terug voor een controle.

Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Heb al gelezen dat sommigen toch wat problemen hebben met bloedingen e.d. na de verwijdering.

Hier heeft de gyn mij al op gewezen.

De pil is de eerste maand nog niet betrouwbaar en je kunt hierdoor bloedingen tussendoor krijgen.
Bij de 2e strip zal alles een beetje beter gaan en waarschijnlijk zonder bloedingen tussendoor.

Ik hou jullie op de hoogte!

Goldie
Ervaren Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24-07-2008 10:40

Bericht door Goldie » 09-09-2008 13:47

Update 1

Gisteren kreeg ik in de namiddag last van hoofdpijn.
S'avonds een paracetamol voor het naar bed gaan ingenomen maar helaas werd ik vanochtend weer met hoofdpijn wakker.

Vanochtend weer een paracetamol ingenomen en gelukkig is het allemaal wat gezakt.

Heb verder nog geen last van bloedingen, maar wel een zwaar hoofd.

Goldie
Ervaren Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24-07-2008 10:40

Bericht door Goldie » 11-09-2008 12:36

Update 2

sinds gisteren heb ik last van bloedingen. Tevens had ik gisteren nog last van hoofdpijn.
Dit is vandaag helemaal weg.

Alleen de bloedingen worden wat erger. Heb tevens af en toe zware buikkrampen, maar dit hoort er helaas bij :(

Morgen begin ik met het slikken van de pil, maar ik weet dat tijdens het slikken van de eerste strip je nog gewoon bloedingen kan krijgen.
Nog even een maand volhouden dus.

Gelukkig zijn de verdere klachten zoals stemmingswisselingen niet meer voorgekomen sinds afgelopen maadag.
Tevens voel ik me lekkerder (niet meer iedere dag misselijk) en is de acné al een stuk minder.

Plaats reactie