afvallen na verwijdering

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Bibi
Ervaren Forumlid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10-09-2008 14:51

afvallen na verwijdering

Bericht door Bibi » 24-11-2008 17:45

Zo hij is er nu ruim 2,5 maand uit en inmiddels ben ik 2x ongesteld geweest. Mijn cyclus is weer keurig 28 dagen. Het heeft me overigens enorm verbaasd dat dit zo snel al weer op orde was. Zeker gezien de waslijst aan bijwerkingen die ik van de Mirena had en gelukkig al behoorlijk afgenomen zijn. Eén daarvan was het aankomen in gewicht én volume! Gelukkig ervaarde ik al heel kort na de verwijdering dat het vet rond mijn taille en buik slonk. Maar die 16 kilo die ik aankwam in 1,5 jaar zijn er zeker nog niet af!! Ik besloot, mede omdat mijn energieniveau weer steeg actief te gaan werken aan het afbouwen van dit vet. Ik pakte mijn oude hobby fietsen weer op en het trainingsprogramma richte ik op vetverbranding. Hoewel niet zo snel als ik zou willen boek ik volgens mij wél resultaat.
Maar wat ik nu denk te ervaren is dat een deel van mijn bijwerkingen weer terugkomen. Namelijk dat mijn hongergevoel weer onweerstaanbaar wordt, mood swings, pijn in mijn onderrug. Begin ook weer minder zin te krijgen om iets te ondernemen.
Nu bedacht ik me met het afbreken van het lichaamsvet zou het wellicht zo kunnen zijn dat de concentratie hormomen in mijn bloed weer toeneemt. Veel afbraakstoffen slaan zich nl. op in de lichaamsreserves oftewel onze vetlagen.
Heeft één van jullie daar misschien ook ervaring mee en zou mijn veronderstelling kunnen kloppen?

Bedankt vast voor jullie reactie,
Bibi

Kiki
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 11-10-2008 16:35

Bericht door Kiki » 06-12-2008 13:13

Volgens mijn gyn kan afvallen inderdaad in verband staan met het veranderen van de hormonale waarde in je lichaam, dit kan de bijverschijnselen verklaren. Zelf heb ik ondervonden dat ik na de verwijdering veel beter en meer kan eten en toch nog op hetzelfde gewicht kan blijven. En misschien is het maar een gedacht maar heb ook de indruk dat het gewicht minder in de buik en lende opbouwd en meer op de poep en dijen. Het zakt af naar nlager gelegen redio's :-))) ....

Ook had ik op het laatste van mijn mirena periode meer en meer last van donzige (baard)haargroei en over mijn gehele lichaam. Dit is na twee maanden ook heel veel verbeterd.

THX en veeel succes

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 07-12-2008 01:48

Hoi Bibi en Kiki,

In je vetcellen worden ook oestrogenen geproduceerd. Als je die 'afbreekt' door te gaan afvallen kun je dus inderdaad last van een wisseling in je hormoonhuishouding krijgen. Hoe het precies werkt weet ik niet, alleen dat oestrogenen dus in je vetcellen worden (mee-)geproduceerd. Dat zou wel e.e.a. kunnen verklaren :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Bibi
Ervaren Forumlid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10-09-2008 14:51

Bericht door Bibi » 17-12-2008 11:43

Hallo Kiki & Claudia,

Sorry voor mijn late reactie ik ben even uit de roulatie geweest maar bedankt voor jullie antwoord. Ik ervaar het als heel lastig om dat gewicht wat er eigenlijk in no time is aangekomen tijdens de mirena er weer af te krijgen. Gelukkig neemt je omvang wel snel enigszins af en veranderd de vetverdeling idd. Mijn taille komt gelukkig weer meer in zicht. Maar ik ben zoals het er nu uit ziet voorlopig nog niet terug op mijn uitgangspositie (10 kilo in 1,5 jaar). Maar gelukkig zijn mijn andere klachten wel énorm afgenomen en voel ik me véél beter in mijn vel!!! Dat ding laten verwijderen is de beste beslissing geweest die ik heb kunnen maken.

Nogmaals bedankt Bibi

Vlinder
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 09-12-2008 17:14

Bericht door Vlinder » 20-12-2008 14:05

Tijdens mijn Mirena-periode heb ik enorm veel gesport (3 a 4 keer per week) en ik leek weinig resultaat te boeken. Nu na verwijdering van de Mirena slinken mijn buik en borsten zienderogen. En het geval is... na verwijdering van de Mirena ben ik niet meer in de sportschool geweest (vanwege 'Mirena-crash' verschijnselen).

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-12-2008 23:35

:shock: :D
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie