Mirena eruit en welk voorbehoedsmiddel nu dan?

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Shane
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-12-2008 22:04

Mirena eruit en welk voorbehoedsmiddel nu dan?

Bericht door Shane » 14-12-2008 22:32

Welk voorbehoedsmiddel gebruiken jullie nadat de Mirena is verwijderd??
Ik wil liever geen pil meer, geen hormonen gedoe meer in mijn lijf :roll: .
Naast condooms, heeft iemand een andere hormoonvrije tip?!?
Ik ben 41, kan ik er van uit gaan dat ik niet meer zwanger kan worden?
Ik weet dat die kans er is maar ik las laatst dat je bijna onvruchtbaar bent al op die leeftijd..

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 15-12-2008 08:57

Hallo Shane,

Als een spiraaltje op zich wel beviel, zou je een spiraaltje zonder hormonen kunnen overwegen, zoals de Gynefix of de Flexi-T.
Je kunt er niet vanuit gaan dat je op je 41e niet meer zwanger kunt worden. Je bent dan minder vruchtbaar dan op je 25e, maar niet onvruchtbaar. Dat ben je pas na de overgang.

Shane
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-12-2008 22:04

Bericht door Shane » 15-12-2008 10:06

mo schreef:Hallo Shane,

Als een spiraaltje op zich wel beviel, zou je een spiraaltje zonder hormonen kunnen overwegen, zoals de Gynefix of de Flexi-T.
Je kunt er niet vanuit gaan dat je op je 41e niet meer zwanger kunt worden. Je bent dan minder vruchtbaar dan op je 25e, maar niet onvruchtbaar. Dat ben je pas na de overgang.
Hallo Mo,

Bedankt voor je reactie.
Ik was niet duidelijk; heb koperspiraaltjes gehad maar die bevielen helemaal niet. Mijn lichaam probeerde die eruit te werken met als gevolg enorme buikkrampen en bloedverlies. :?
Het liefst ga ik vooor puur natuur, helemaal niets. Maar ja...
Ik heb nu besloten om in ieder geval de Mirena te verwijderen en dan maar voorlopig condooms.
Of heeft iemand nog een tip?!?

lintim
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 01-02-2009 15:18

Bericht door lintim » 15-04-2009 01:21

hoe gaat het nu? Je bericht is al wat ouder.
Ik doe het op berekening nu, ik heb het voordeel dat ik het voel wanneer ik vruchtbaar ben, niet dat dat nou zo fijn voelt, het is menstruatiepijn middenin je cyclus maar klopt wel met de redenatie 14 dagen na je 1ste menstruatie dag. Je hebt er ook testers voor maar ik heb daaruit nog niet kunnen zien dat ik vruchtbaar ben dus ik neem maar het zekere voor het onzekere en vertrouw op mezelf en doe 3 dagen ervoor een condoom gebruiken of 4 eigenlijk en ook zo erna. Dan zit je niet zo snel mis denk ik dan maar. Helaas kon ik ook al mniet tegen de rubbers dus nu daar weer mee stoeien... Ik hoop dat het jullie inmiddels beter vergaat!
Gr Linda

Plaats reactie