Menstruatiepatroon na verwijdering

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Sabrina28
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-02-2009 11:04

Menstruatiepatroon na verwijdering

Bericht door Sabrina28 » 22-02-2009 11:14

Hallo,

Even een vraag aan diegene die de Mirena al een tijdje niet meer hebben. Is jullie menstruatiepatroon veranderd na het verwijderen? (qua bloedingen en buikpijn e.d.) Is het erger geworden of juist minder?

Het is namelijk zo dat ik 3 jaar geleden de Mirena spiraal heb laten inbrengen omdat ik de pil niet meer mag gebruiken (ivm goedaardig tumor in mijn lever door de pil) aangezien ik altijd hevige menstruatie's had en vreselijke buikpijnen, waardoor ik 5 dagen in de maand aan bed gekluisterd was. Ik wil heel graag de Mirena zo snel mogelijk laten verwijderen ivm de vele klachten door Mirena en een kinderwens. Maar ik ben zo bang dat ik dezelfde buikpijnen weer terug krijg :? Dit maakt de beslissing voor mij nog moeilijker. Of ik moet neerleggen bij de vele klachten door de spiraal of bij de hevige buikpijn en flinke bloedingen :?

Groetjes Sabrina

lutraatje
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-02-2009 13:34

Bericht door lutraatje » 23-02-2009 20:01

Hoi Sabrina,

Ik kan maar 2 GOEDE redenen bedenken om de spiraal te laten verwijderen.. nou goed oke 3 dan...
De eerste omdat hij er al 5 jaar inzit en je dus toe bent aan een nieuwe.
Maar ik vind zelf een goede reden als je een kinderwens hebt of klachten die door de mirena komen.

Je schrijft dat je hem er zo snel mogelijk uit wilt ivm kinderwens én klachten.. Maar als je een kinderwens hebt lijkt me de keuze makkelijk....
Echter als je hem eruit wilt laten halen omdat de mirena klachten veroorzaakt snap ik je twijfel, je vraag aan ons.
Met de mirena heb je klachten, maar zonder mirena ook (misschien nog wel erger?)

Je schrijft niet wat voor klachten de mirena veroorzaakt, maar ik zou deze afwegen tov zonder mirena (dus 5 dagen/maand op bed).
En natuurlijk of het schade kan om de mirena te laten zitten.. Zelf had ik cyste's op mijn eierstokken en ze waren vergroot, dat was dus een gevaar voor mijn vruchtbaarheid, dus eruit dat ding.

Maar ja je moet doen wat je gevoel je ingeeft, maar als je een kinderwens heb is er maar 1 keus, want met Mirena is het een hele klus ;-)
Succes ermee

lutraatje
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-02-2009 13:34

Bericht door lutraatje » 23-02-2009 20:04

Oja om nog even terug te komen op je vraag, wat ik weet komt de cyclus weer terug van voor de spiraal.
dus als je voor de spiraal bv onregelmatig ongesteld was, is de kans nu weer.
En dus als je erg buikpijn had tijdens je periode, dan is de kans groot, wat ik weet, dat het nu weer terug komt.

(zelf ben ik de spiraal slechts 2 weken kwijt, dus ik weet het zelf niet)...

lien
Ervaren Forumlid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-03-2009 19:23

Bericht door lien » 09-04-2009 09:29

Gisteren 2 weken mn spiraal kwijt :D

Had last van mn buik of ik blaasontsteking had dat was het niet, nu gisteren kreeg ik een bloeding zo van oh yes ben ongesteld maar het stelde eigelijk niets voor :( maar nu ben ik wel half van die druk op mn buik kwijt denk dat dat geweest is laten we dat maar hopen dat ik nu gewoon lekker verder kan zonder kwaaltjes:)
Voel me vandaag al een stuk beterder :D hopelijk blijf het zo....

Gr Lien

lien
Ervaren Forumlid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-03-2009 19:23

Bericht door lien » 17-04-2009 17:12

Drie weken na verwijdering heb ik nu vanouds :lol: mn menstruatie terug zoals het was :cry: vervelend maar ik vind het weer heerlijk...op de stolsels na dan...ben benieuwd wat ze maandag zal zeggen...dan moet ik naar de gynaecoloog...en is mn menstruatie ook minder of weg hoop ik tenminste wel voor dr....(vrouwelijke arts):)
Had vanochtend alleen ontzettende buikpijn voor dat ik naar mn werk ging heb ik een asperientje genomen daarna geen last meer van gehad...

UPDATE:
Zondag-morgen: pffffffffffffffffff ben zo ongesteld:(en pijn in mn buik net maar weer een asperine genomen....vanacht 2x eruit geweest voor het geval alles onder zit had een tampon in en twee maandverbanden om :lol:

Voor iedereen fijn weekend en succes met alle klachten die we maar kennen krijgen van dat kleine etter dingetje (sorry :oops: dat ik het zo zeg maar is wel zo)

Gr Lien

lien
Ervaren Forumlid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-03-2009 19:23

Bericht door lien » 20-04-2009 09:23

Zo blij ik ook was vrijdag vind ik het nu echt niet leuk meer.

Zoveel menstruatie word je niet vrolijk van, vanmiddag naar de gynaecoloog ben benieuwd wat ze gaat zeggen.
Zaterdag een lente-markt, mn dochter zeg mam kom dan gaan we even, nou ik had er al zwaar hoofd in ik mee natuurlijk even...was wel blij dat ik thuis was, was natuurlijk helemaal door gelekt, gelukkig niet de buitenkant van mn kleren...
Vanmiddag geweest alles zag er toppie uit ik zo ja maar nu heb ik inplaats van 2dagen voor de mirena nu 4dagen heftig zeg ze ja met de mirena is dat minder duhu waarom dacht je dat ik dat ding nam....maar voelde me er niet lekkerder bij ben wel blij dat er alles prima uitzag ze dacht waarschijnlijk mn darmen...zou kunnen:).
Maar ja dan maar eens per maand thuis blijven..:(is niet anders als ik me weer fitter ga voelen dan heb ik het er wel voor over....

Gr Lien

Plaats reactie