Menstruatiecyclus na verwijderen mirena

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
nienke
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-03-2009 16:09

Menstruatiecyclus na verwijderen mirena

Bericht door nienke » 02-03-2009 16:13

Hoi allemaal,

Ik heb op 23 januari mijn mirena spiraal laten verwijderen. Na een paar dagen had ik licht bloedverlies, denk door de verwijdering van de mirena. Nu 5,5 week later heb ik nog steeds geen menstruatie gehad. Niet dat een menstruatie het leukste is wat er is, maar we willen heel erg graag kinderen. En zoals de meesten wel weten willen we dat allemaal liever nu dan over een paar maanden. Heb trouwens gisteren een zwangerschapstest gedaan en die was negatief :(

Hebben jullie ervaring met dat de menstruatie uitblijft na het verwijderen van de mirena en op welk moment ga je naar de dokter.

Groetjes Nienke

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 03-03-2009 10:50

Hallo Nienke,

Da's moeilijk te zeggen, dat verschilt per persoon. Bij mij duurde het 4,5 week. Menstrueerde je tijdens het gebruik van de Mirena nog wel, of helemaal niet meer?
Ik zou je wel willen aanraden als je eenmaal weer menstrueert, om nog even een paar cycli niet zwanger proberen te worden, zodat het baarmoedersliijmvlies weer goed op kan bouwen (dat wordt met de Mirena zeer dun), en het bevruchte eitje later goed in kan nestelen. Er wordt wel gezegd dat je meteen zwanger kunt worden na verwijdering, maar ik heb de indruk dat het toch beter is om even een paar cycli te wachten.
Een mogelijk middel om de menstruatie na pil- en Mirenagebruik te bevorderen is Agnus Castus (monnikspeper).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

bridgetonair
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-03-2009 11:05

Bericht door bridgetonair » 17-03-2009 10:25

ik heb de mirena laten verwijderen na 5 jaar en wacht dus op een nieuwe.
toen deze eruit was heb ik een klein beetje gevloeid en een beetje kramp gehad. dit was op vrijdag.
de week erop op zondag vloeide ik weer... omdat ik daarvoor een beetje kramp had dacht ik dat dit isschien wel de menstruatie was...
weet eigenlijk niet of dit al zo vlug kan.
nu ruim een week verder ben ik misselijk en heb wat rugklachten onderin en ook mijn eierstokken zijn gevoelig een zeurende pijn.
weten jullie of deze klachten normaal zijn en dan met namen de pijn in de eierstokken.
verder heb ik nooit klachten gehad van de mirena, vond het erg prettig en de menstruatie bleef op een gegeven moment ook helemaal weg.

Plaats reactie