wat een ellendezo'n klein dingetje kan veroorzaken!!!!

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
lintim
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 01-02-2009 15:18

wat een ellendezo'n klein dingetje kan veroorzaken!!!!

Bericht door lintim » 15-04-2009 01:13

Ik ben Linda, 28 jaar en heb het Mirena spiraaltje op aandringen van de gynacoloog laten plaatsen. De pil was een ramp ( wel een stuk minder dan deze ellende ) 3 weken menstrueren en 1 week niet. Koper spiraal had hetzelfde effect en dat was een grote teleurstelling. Ik dacht dat is hormoon vrij dus dat zal wel goed gaan... helaas. Dus toen werd ik doorverwezen naar de gynacoloog en die beloofde mij dat dat met de mirena zeker niet het geval was. Nou dat was wel waar moet ik zeggen, de menstruatie bleef al heel snel uit. Maar lieve help wat een ellende heb je van dat ding zeg!!! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook mensen ken die dat niet hebben hoor maar voor mij was het een nachtmerrie! Eindelijk mijn leven weer op orde. Mijn kind doet het prima na de scheiding en na drie jaar een fantastische vriend ( dus weer aan de anticonceptie ) en je steeds meer een geestelijk wrak gaan voelen!!! Onbegrijpelijk tot mijn moeder me op de hormonen wees. Nou wat een herkenning op deze site!!! Dat ellendige monster is er nu ruim 9 weken uit en ik kan toch zeker niet zeggen dat het al echt goed gaat. Ik zit nog steeds aan de sint jans kruid maar op de momenten dat ik mijn menstruatie ( die ook nog nergens op slaat maar twee dagen ) moet krijgen is het nog steeds een ramp met me. Gelukkig gaan de andere weken al beter maar helaas lees ik op deze site dat dat ook nog wel even kan duren. Ik heb ook de Donna tester besteld ( je moet wat ) maar die geeft nog steeds geen vruchtbare dagen aan, hoewel ik die wel voel, klopt ook exact met de beredenering, 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie.

Ik weet het allemaal soms even niet hoor en verlang ernaar me weer echt mezelf te voelen!!! Niks geen over emotioneel gejammer meer maar weer mijn eigen ik!!!! Wat heb ik een spijt als de haren op m'n hoofd dat ik dat ding heb laten plaatsen!!!! Helaas moet ik op m'n 28ste weer is zeggen... Had ik maar naar mijn moeder geluisterd...

Ik hoop toch echt dat hier meer aandacht voor gaat komen, want ik denk dan... hoeveel vrouwen lopen zich niet zwaar ellendig te voelen zonder te weten dat het misschien daar door komt!!! Ik heb dat ding gelukkig maar 8 maanden te lang gehad maar de ellende is er niet minder van vrees ik!

Mijn hoop is meer openheid en duidelijkheid over alle nare bijwerkingen van dit soort producten en dat vrouwen die hier mee lopen ook echt serieus genomen worden want ik heb begrepen dat dat ook nog heel wat te wensen overhoud! ( gelukkig was mijn huisarts anders )

Succes voor allemaal hier op de site! Op een snelle beterschap

Liefs Linda

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 15-04-2009 08:48

Hoi Linda,

Als je wilt helpen dit meer in de openheid te krijgen, kun je je bijwerkingen melden bij het Lareb. Ook is iemand in Amerika een petitie gestart voor de FDA. Ze is ook blij met reacties uit andere landen (zie Teken de petitie! op deze site).
Ik hoop dat je snel verbetering gaat merken.

Groetjes,
Mo

lintim
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 01-02-2009 15:18

Bericht door lintim » 15-04-2009 21:17

Hoi Mo,

Bedankt voor je reactie op mijn berichtje! Ik heb vandaag de petitie meteen getekend en de bijwerkingen gemeld bij Lareb. Laten we hopen dat zoveel mogelijk mensen dat ook gaan doen!

Gr Linda

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 16-04-2009 08:13

Hoi Linda,

Fijn, bedankt! Ik had trouwens ook naar mijn moeder moeten luisteren, die zei toen ik het ding net had 'helemaal niet menstrueren, dat kan toch niet gezond zijn?' Maar ik geloofde toen nog in het verhaal van lage dosis, dus geen bijwerkingen, alleen plaatselijke hormonen, blabla.

Plaats reactie