8maanden eruit en alleen maar klachten?!

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Erna
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-04-2009 12:57

8maanden eruit en alleen maar klachten?!

Bericht door Erna » 16-04-2009 13:09

Hoi,

Ik ben nieuw hier, maar wilde toch graag het een en ander verifieren. Ik heb in augustus 2008 mijn mirena laten verwijderen omdat hij al 5jr zat. Ik had eigenlijk al die tijd wel wat klachten, zoals rugpijn, kramp in mijn vagina, in mij linkeronderbuik.

Het rare is alleen nu, toen ik hem heb laten verwijderen voelde ik me enorm opgelucht en was er zeker van dat zo`n ding er niet weer inkwam.
Nu na 8maanden krijg ik alleen maar meer klachten. Ik ben enorm moe, totaal geen energie meer, ben 8 kilo aangekomen, terwijl ik echt niet meer of anders eet dan voorheen. Nu is dit allemaal nog wel te doen, maar wat niet te doen is zijn de moodswings, ik kan gewoon heel weinig aan mijn hoofd hebben. Ben veel te vaak chagerijnig tegen de kids en mijn man. In die 8mnd heb ik al 2 keer serieus overnagedacht om te scheiden. En ik voel me gewoon depri bij tijd en wijlen. :(

Het rare is of ik nu mezelf in een slachtofferrol heb gegooid, iets wat ik nooit zou doen, ik was altijd de positiveling in het gezin.
Afgelopen weekend had ik het er nog met mijn man over en hij zei, volgens mij heb je dit gekregen nadat je de spiraal hebt laten verwijderen. Na nog wat dagen nagedacht te hebben daarover, ben ik overtuigd dat dat het is, sinds dien ben ik zo sjaggo en vol met moodswings.

Nu dacht ik er toch serieus over na om weer een spiraal te lezen, maar nu ik al deze ervaringen lees, weet ik niet of ik het er wel bij kan hebben.

Heeft iemand ervaring met dit? Of moet ik gewoon mijn lichaam nog wat de tijd geven om eraan te wennen zonder hormonen te zijn. Mijn menstruatie is geregeld en verloopt zonder veel problemen.

ALvast bedankt voor jullie reactie. :D

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 16-04-2009 13:21

Hallo Erna,

Wat jij beschrijft hebben de meesten tijdens het gebruik van de Mirena, niet erna. Vreemd, met 8 maanden zou er toch onderhand verbetering in moeten zitten. Je menstrueert normaal, anders zou ik je aanraden een hormoonmeting te laten doen (FSH, oestrogeen, progesteron). Maar de overgang kan het dan niet zijn. Geen opvliegers, hartkloppingen en dat soort dingen? Vallen de stemmingswisselingen, depribuien etc. samen met hormoonschommelingen, zoals rond de eisprong en de menstruatie? Of zit er geen patroon in? Wat gebruik je momenteel als anticonceptie?
Is er weleens naar je schildklier gekeken?

Groetjes,
Mo

Erna
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-04-2009 12:57

Bericht door Erna » 16-04-2009 13:56

Hoi Mo,

Ik gebruik op dit moment geen anticonceptie, mijn man heeft zich een jaar terug laten steriliseren. Ik ben 31 jaar en geloof niet dat het de overgang al kan zijn.

Ik heb in november, januari en afgelopen week weer mijn bloed laten testen. De arts heeft ook geen idee hoe het kan komen.
Ik moet zelf ook zeggen dat ik het erg raar vind dat ik deze verschijnselen krijg na het verwijderen. Je zou dan haast zeggen dat de mirena voor mij als antidepressiva werkt :lol:

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet weet of de moodswings in patronen komen. Ik zal er eens op gaan letten.

Dank voor je reactie

Bibi
Ervaren Forumlid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10-09-2008 14:51

Bericht door Bibi » 20-04-2009 10:55

Beste Erna,

Het is idd vreemd als je deze klachten niet tijdens je spiraaltje hebt gehad maar nu wel. Ik heb deze klachten zoals jij ze nu beschrijft samen met de klachten die jij noemde tijdens je spiraal te hebben gehad. Ik heb de mirena sinds vorig jaar september laten verwijderen, dus we kunnen zeggen dat we in hetzelfde schuitje zitten, denk ik. Na verwijdering verminderde mijn klachten aanzienlijk tot zo'n goede mnd geleden nu. Momenteel heb ik weer behoorlijk last van moodswings, rugkrampen, moe en reuze snel in gewicht toenemen en de aangekomen kilo's van tijdens mijn spiraal willen er maar niet af en ik heb nergens zin in (ook bij mij zijn het geen overgangsklachten en ik gebruik geen hormonale anticonceptie). Nou is het wel zo dat ik weer ben begonnen met dagelijks zo'n 25 a 30 km te fietsen (voor de mirena waren dit minimaal 50 km/dag) om mijn condities weer wat op te bouwen en kilo's kwijt te raken. Dat valt me heel zwaar, moet me er echt toe zetten. Mijn omvang zie ik nog niet verminderen de weegschaal omzeil ik nog om niet gedemotiveerd te raken :wink: Maar waarschijnlijk ben ik natuurlijk toch vet aan het verbranden, dat kan haast niet anders maar allerlei (afval)stoffen worden in de vetreserves opgeslagen en zullen dan nu weer aan het bloed afgegeven worden (met de vetverbranding) en dus wellicht mijn klachten veroorzaken?! Zou zo iets misschien ook bij jou kunnen spelen? Heb je overigens voor je mirena al eens van dergelijke klachten gehad? Overigens zitten mijn 'buien' en andere klachten altijd rond de ovulatie, maar houden wel goed 1,5 week aan :( .
Voor mij persoonlijk geldt in elk geval dat ik nu na 7 maanden een terugval ervaar in mijn klachten. Ik vertrouw er maar op dat dit een dipje is waar ik doorheen moet.
Ik wens je veel sterkte,
Bibi

elise
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 23-05-2009 21:39

Bericht door elise » 23-05-2009 21:54

Hoi Erna,

Hoe is het nu me je?
Depressie en moodswings en sjaggo gaat ook samen met overbelasting.
We hebben zo de neiging onze lichaamlijke klachten en geestelijke klachten te willen verklaren en ergens naar te kunnen wijzen.
Wat is er veranderd in de laatste maanden en is er iets dat kan bijdragen aan een overbelasting?

Ik zelf heb het mirena spiraal laten plaatsen omdat ik in de overgang zit. Ik heb alle klachten die bij de overgang horen, behalve de opvliegers. Ik ben depri, heb moodswings en een PMS die te lang duurten een menstruatie die te kort duurt, waarna ik weer inde PMS vlieg........daar worden we blij van. Ik schrijf bewust in de tegenwoordige tijd omdat de moodswings en de opgezette borsten en de buikpijn en de watten in mijn hoofd en de jeukende huid en de gewrichtspijnene en spierpijnen en de achtelijke achtelijke vermoeidheid niet over is gegaan. Ik ben enigzins psychies wat stabieler, maar verder..... Het vervelende aan de Mirena vind ik dat ik het bloeden kwijt ben, ik heb geen ijkpunt meer, behalve wat druppeltjes.
Ik wil het kreng kwijt een wel zo snel mogelijk. Ik ben alleen bang voor de gevolgen die het kan hebben. Het kan dat ik weer wankeler wordt.....
We zien wel

groet Elise

lien
Ervaren Forumlid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-03-2009 19:23

Bericht door lien » 24-05-2009 12:05

Hoi Elise,

Ik ben dikke 40 plusser:)ik nam de spiraal voor hevige bloedingen.
Hij is er nu 2 maanden uit had 'm 8 maanden, en mn tweede menstruatie gaat beterder dan mn eerste die was nog heftiger dan voor heen..hopelijk blijf het nu zo...dan zing ik die jaren nu ook wel uit...Het hoor er nu maar een maal bij alleen de een heb meer geluk dan de ander (waar ik ook niet onder val):)
En als jij hem zo snel mogelijk kwijt wil zou ik morgen maar gaan bellen en verwijderen is zo gepiept en je voel er niets van, en je gaat opgelucht de deur uit tenminste dat had ik wel..zo van pfffffffff hehe eindelijk niets meer in mn buik...

Sterkte gr Lien

Plaats reactie