Na de verwijdering... laparoscopie en daarna

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
stertje
Ervaren Forumlid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21-03-2009 14:24

Na de verwijdering... laparoscopie en daarna

Bericht door stertje » 22-04-2009 17:15

Ik zal mij eerste dagen na de vervijdering beschrijven.
Dag 1 - na een operatie van ruim 2 uur ben ik waker en terug geplats na recovery afdeling. Bij mij is gelukt na 6 jaar in mij buik zitende spiraaltje eruit helemaal compleet te krijgen. Wat ben ik blij mee. :) Terug gezien is tot nu toe alles goed gegaan.
Zelfde dag ben ik thuis gekomen. Had ik geen pijn(klijn beitje) kun ik wel lopen, eten en drinken. Maar ik had tog wel last van shoederpijn. Was ik op volgende ochtends om 5 uur ogestaan en gelemaal niet geslapen.
Dag 2 - wel andere gevulens. Het rarste is dat ik me pas dan beseft dat ik geoperierd was. Wat was ik moe... En de pijn op mij scholder nog niet weg...Mij zontje heb zijn best die dag gedaan en wel Diploma B voor zwemen gegald. :) Wat ben ik trots op heb - zonder ons, hij was tog in staat goed te zwemen. :)
Dag 3 - wat had ik lekker geslapen... Nog niet moelijk lopen en geen kracht, maar dat is normaal na zo lange operatie onder narcosa. Die avond had ik ok niet goed gelapen.
Dag 4 - ging ik smidags naar mij werk. Heel vorzichtig en langzaam. Nog last gegad van die schoederpijn...
Dag 5 - werken. :) Ik was wel bang, maar is mij gelukt om vol te houden. Vorzichtig een langzaam, maar tog wel beter. Wat ik heel rar vind is dat ik kribels heb aan de plek waar die spiraaltje is gewest, maar daar heb ik geen snijtje - die is aan de linkere kant.
Vandaag - ik voel me beter, nog steeds klijn beitje moe maar meer mijzelf. Vandaag ben ik vrij - gewoon geel rustig aan toe. Wel de washmaschine gedrijd. ;) Zoo gaat met mij langzaam beter. Ik besef dat ik gewoon moet acceptiren dat wel een groot operatie is gewest!Gelukig hoef ik ook niet naar de huisarts voor de draadjes die zijn wel zelfoplosend. Ben ik ook van plaan straks ook eerste dushe te nemen, ben ik zat van die natte doekje.
P.S Danke wel Mo dat je mij die tijd steunt een altijd vraagt hoehat het met mij.

lien
Ervaren Forumlid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-03-2009 19:23

Bericht door lien » 22-04-2009 21:55

stertje, nou meid doe kalm aan rust lekker uit en hopelijk ben je van alles af nu...

Veel sterkte,

Gr Lien

stertje
Ervaren Forumlid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21-03-2009 14:24

Bericht door stertje » 12-05-2009 21:33

Hallo allemaal
Het gaat harstike goed met mij. Ik ben zoo blij, ik voel me zoo normal, net als vruger. :) Emotionel en lichamelijk(ben helemaal hersteld,draadjes zij ook gevalen en ik heb 3 pip klijne litekentjes)! Ik kan op nu lachen en genieten van de leven! Nu alleen even afwachten voor de controle op 28 mei... Wat mij betreft ik zal niemand advezieren om een "Mirena" te nemen - wat een elendige ding...
Wat ik grapig vind is dat niemand werteld waneer je kan seks heben naa een operatie, maar dat komt goed... :oops: :P

lien
Ervaren Forumlid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-03-2009 19:23

Bericht door lien » 12-05-2009 22:47

gewoon doen naar hoe je je voel.

Als je je goed voel en geen last en pijn heb... staat er niets in de weg...

Succes gr Lien

stertje
Ervaren Forumlid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21-03-2009 14:24

Bericht door stertje » 16-06-2009 16:05

Hallo
Het is bijna 2 maanden heleden. Ik heb sins 2 dagen pijn waar het spiraaltje is gewest, net terug van mij huisarts, en volgens hem is geen iets om te zorgen maar tog in de gaten te houden. Het is of eisprong, of het plek is nog niet gelmaal genezen na de behandeling... Ik ben met hem ens en ik hoop dat na paar paracetamoltjes zal goed komen.
Werder voel me heel goed, maar mischien is niet slechte idei om tog rustiger te doen. ;)
Had ik twee weken geleden gesprek met mij gienecolog en hij heb mij verteld, dat de spiraal is tog de orzak hewest om niet zwanger te kunen worden. Mij hormonen waren 10 keer meer dan normal. :( Ik weit nog niet hoe lang zal het duren om weer normal te zijn... Dat maak mij niet vroliker, maar mischien moet ik het idei voor een andere kind tog los laten. :(
Gelukig heben wij en lieve en gezonde kind...

Bibi
Ervaren Forumlid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10-09-2008 14:51

Bericht door Bibi » 16-06-2009 16:30

Lieve Stertje,

Wat een toestand hè, je hebt veel meegemaakt heb ik gelezen? Maar 2 maanden is nog niet zo lang geleden, dus zeker niet wanhopen. Nog alle kans dat het goed komt. Probeer misschien wat rustiger aan te doen zodat je lichaam voldoende energie krijgt om goed te herstellen.

Ik wens je veel sterkte en het allerbeste,
Bibi.

P.S. mijn spiraaltje is er nu 9 maanden uit en nog steeds merk ik hormoonschommelingen, maar het wordt steeds minder!!!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 22-06-2009 19:59

Hallo Stertje,

Hoe is het nu, is de pijn weg?

Groetjes,
Mo

stertje
Ervaren Forumlid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21-03-2009 14:24

Bericht door stertje » 22-06-2009 20:57

Hallo Mo
Het hat wel, maar tog voel ik nog klijn zeurende pijn. Ik hoop dat goed gaat, wij gaan over 3 weken op vacantie...
Groetjes sterretje

Plaats reactie