jeukende huid na verwijdering

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
fieke
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-06-2009 16:36

jeukende huid na verwijdering

Bericht door fieke » 22-06-2009 16:45

Hoi,

Vorige week woensdag mirena eruit na 5 jaar. Niet weer laten plaatsen omdat ik huidklachten, vlekken, jeuk en plekken op hoofdhuid had. Wellicht van Mirena.
Sinds woensdag ontzettende jeuk, vooral hoofdhuid maar ook gezicht en buik en benen. Ook overal onderhuidse bultjes, jeukend. Om gek van te worden. Zijn dit ook afkickverschijnselen? Overigens nog geen bloeding gehad...

Wie weet hier iets meer van, kan niet zoveel vinden over de jeuk na verwijdering?

groet, Fieke

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 22-06-2009 19:57

Hallo Fieke,

Ik kan wel wat vinden over jeuk tijdens het gebruik van de Mirena. Het volgende staat in de bijsluiter, http//www.mirena.nl/html/img/others/MIRENA_PIL_20080922.pdf

Soms voorkomende bijwerkingen (komen bij meer dan 1 op de 1.000, maar bij minder dan 1 op
de 100 vrouwen voor)
jeuk (pruritus), huiduitslag (eczeem)

Zelden voorkomende bijwerkingen (komen bij meer dan 1 op de 10.000, maar bij minder dan 1
op de 1.000 vrouwen voor)
Huiduitslag met hevige jeuk en vorming van bultjes (urticaria)

Over jeuk na verwijdering kan ik ook niks vinden. Na verwijdering moet je lichaam de hormoonbalans weer terugvinden (toevoer van progestageen stopt na verwijdering, eigen productie van progesteron moet weer op gang komen), dus hopelijk komt er binnenkort verbetering in, misschien na je eerste menstruatie (die kan trouwens ook wel een paar weken op zich laten wachten, ik had ook geen bloeding na verwijdering, pas na 4,5 week).

fieke
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-06-2009 16:36

Bericht door fieke » 23-06-2009 16:17

Bedankt voor je snelle antwoord Mo,

Vannacht echt wakker gelegen van de jeuk, tegen de ochtend toch in slaap gevallen en... wakker geworden zonder jeuk. Nergens meer, niks meer, basta finito. Hopelijk komt het nu ook niet meer terug of in ieder geval niet zo heftig meer. Snap er niks vna maar er iig blij mee.

Nu moet m'n huid nog herstellen... maar heb goeie hoop.

groet, Fieke

Lachinia
Ervaren Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-11-2008 00:14

Bericht door Lachinia » 26-06-2009 12:56

Hoi Fieke,

als je inderdaad zoveel jeuk heb met bultjes (urticaria) zou je aan de huisarts een anti-histamine kunnen vragen, bijvoorbeld Telfast.
Dit werkt erg goed als je last hebt van urticaria of te wel netelroos..

Je huisarts kan er meer over vertellen :)

Succes ermee..

Liefs Lachinia

Daphje
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-10-2009 16:33

Bericht door Daphje » 17-10-2009 17:05

Hallo allemaal,

Ik heb in september spiraal weg laten en ook heel erg last gehad van een utacarius reactie. Heb er ongeveer 2 weken last van gehad maar het is weg gelukkig.. Maar nou vroeg ik me af zijn er nog meer "Ontwenningsverschijnselen"?

Liefs Daphne

Plaats reactie