klachten van mirena pas na verwijdering?

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
avo
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 26-07-2009 20:10

klachten van mirena pas na verwijdering?

Bericht door avo » 26-07-2009 20:32

Hallo allemaal!

Enkele weken geleden heb ik mijn Mirena er uit laten halen. Ik heb hem bijna 5 jaar gehad en nooit problemen mee gehad. Ik had ook vrijwel direct na het inbrengen geen bloedingen meer en merkte alleen aan mijn humeur zo een keer in de maand dat er nog wel ergens een cyclus was... roll

Sinds de verwijdering zijn er bij mij wat kilo's afgegaan (die er overigens best aan hadden mogen blijven zitten!) Ik heb altijd een fijne B-cup gehad en heb ik sinds 10 jaar weer een overtuigend A-cupje... Ook ben ik extreem vermoeid.
Nu wil ik komende week naar de huisarts gaan om bloed te laten prikken om Pfeiffer en de ziekte van Lyme uit te sluiten.

Ik vraag me af of dat er mensen zijn die klachten hebben ontwikkeld na het verwijderen van Mirena? Hopelijk kan ik dit dan ook uitsluiten. ?

Groetjes,

AVO[/i]

avo
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 26-07-2009 20:10

Bericht door avo » 12-08-2009 14:51

Na een week vakantie en de mededeling dat ik 'schoon' ben van lyme of pfeiffer ben ik helaas nog steeds vermoeid.
Zijn er mensen die klachten ontwikkelen na dat de mirena er uit gehaald is? (lichaamsherstel? oid?)
Groetjes,
AVO

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 12-08-2009 16:54

Hallo Avo,

Ja, dat heb ik vaker gelezen. Ik denk toch dat het ermee te maken heeft dat je lichaam nu geen progestageen van het spiraaltje meer ontvangt en zelf de aanmaak nog niet volledig heeft overgenomen. Heb je in de tussentijd al gemenstrueerd? (niet alleen direct na verwijdering, dat is meer een onttrekkingsbloeding dan een echte menstruatie). Mogelijk ga je je beter voelen als je weer regelmatig menstrueert. Je zou monnikspeper (agnus castus) kunnen proberen, dat schijnt een goede invloed op de progesteronaanmaak te hebben.
Ik hoop dat er snel verbetering in komt.

Groetjes,
Mo

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-08-2009 23:22

Hoe gaat het nu met je Avo? Voel je je al wat beter?

Groetjes

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie