En nu maar afwachten...

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Zonnebloem
Ervaren Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-07-2009 16:54

En nu maar afwachten...

Bericht door Zonnebloem » 26-08-2009 20:11

A.s. vrijdag is het 2 weken geleden dat de Mirena is verwijderd (zie ook mijn topic bij lichamelijke klachten, rugpijn etc...). Ik vond het toch nog best wel pijnlijk dat verwijderen, maar ach het was ook binnen een seconde gepiept. Heb 3 dagen onttrekkingsbloeding gehad en nu maar afwachten.... totdat de eerste menstruatie zich weer aandient.

Het 1e positieve is in ieder geval dat mijn buik niet meer zo gespannen aanvoelt, als of er constant druk op je baarmoeder staat. Daardoor is mijn buik ook wat slanker geworden (jippie).
Het 2e positieve heb ik toch wel het idee dat het nu al een beter effect heeft op mijn humeur. Als ik hiervoor chagarijnig was kon je maar beter uit mijn buurt blijven en kon ik er echt in blijven hangen. Nu kan ik al beter relativeren en ben ik ook niet meer zo sikkeneurig. Ik vraag me af of dat in zo'n kort tijdsbestek kan, maar toch heb ik het idee dat het wat beter gaat, ben over het algemeen positiever gestemd.

Sinds enkele dagen heb ik van tijd tot tijd steken in mijn onderbuik en een zeurend gevoel. Dus ik denk iedere keer, nu gaat het gebeuren, maar nog niks. Maar ja, het is ook nog geen 2 weken geleden dat de Mirena verwijderd is. Vind het wel heel spannend en heb me weer helemaal opnieuw in moeten lezen in de soorten maandverband haha :lol: Het is voor mij 9 jaar geleden dat ik voor het laatst ongesteld ben geweest.

En de rugpijn? Daar kan ik nog weinig over zeggen, wel heb ik de afgelopen 2 weken minder hoofdpijn gehad. En als ik het had was het ook minder heftig en werkten de medicijnen gelukkig ook echt (wat nog wel eens niet het geval was).

Ik duim voor een goede afloop, maar ben positief. Manlief laat over 1,5 week een vasectomie doen. Ben erg trots op hem ! 8)

Ik hou jullie op de hoogte...

miekie22
Ervaren Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 29-08-2009 18:54

Bericht door miekie22 » 29-08-2009 19:04

2 juli verwijderd en nog steeds geen menstruatie

Zonnebloem
Ervaren Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-07-2009 16:54

Bericht door Zonnebloem » 02-09-2009 20:46

Oei, dat duurt dus best wel lang Miekie22 ! En hoe lang heb jij de Mirena gehad? Ik hoop eigenlijk dat het toch wel snel komt hoor. Des te sneller, des te beter ik weer in mijn ritme zit zeg maar.

Ben afgelopen week intens moe geweest. Vandaag voor het eerst weer eens wat beter. Wat ik heel raar vind, is dat ik een vreemd soort blij gevoel over me heb. Ik voel me lekker, ondanks de krampjes in mijn buik. Die krampjes waren vorige week best heftig en mijn buik was echt aan het opspelen. Het is wel minder nu, gelukkig. Misschien was het de eisprong? Tja, het zal afwachten blijven. Wel heb ik helaas meer last van mijn rug de laatste dagen.

Ik merk echt dat mijn lichaam bezig is haar "ding" te vinden...

miekie22
Ervaren Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 29-08-2009 18:54

Bericht door miekie22 » 03-09-2009 09:10

Ik heb mijn Mirena bijna vijf jaar gehad. Ik snap er ook niets van. Ben zeker weten niet zwanger. Ik merk wel dat er iets met de hormoontjes is, want ik heb pijnlijke borsten, iets wat ik ook vaak tijdens het gebruik van de Mirena had. Verder geen krampjes oid. Ik heb een topic geopend, waarin staat over het hoe en wat tijdens mijn mirenagebruik en na de verwijdering.

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 08-09-2009 09:17

Goed idee die poll! :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Zonnebloem
Ervaren Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-07-2009 16:54

Bericht door Zonnebloem » 08-09-2009 19:26

Dank je... ik ben eigenlijk wel reuze nieuwsgierig !

Zelf heb ik vandaag ontzettend veel buikpijn en krampen gehad. Ik werd er zelfs wakker van :cry: Maar helaas, nog steeds niets...

Zonnebloem
Ervaren Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-07-2009 16:54

Bericht door Zonnebloem » 08-09-2009 19:33

Vergeet ik nog te zeggen dat mijn man afgelopen week bij uroloog is geweest voor de vasectomie. Dat is gelukkig goed gegaan. Maar wat ik even met jullie wilde delen is dat de uroloog erkende dat Mirena zulke problemen kan geven, hij was er bekend mee !!! En mijn huisarts vond het allemaal onwaarschijnlijk... raar he?

miekie22
Ervaren Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 29-08-2009 18:54

Bericht door miekie22 » 08-09-2009 21:55

Ik werd precies 2 maanden na de verwijdering ongesteld, dit was afgelopen vrijdag. Ik heb nergens last van gehad, alleen een beetje pijnlijke borsten. Het was wel een hevige menstruatie, maar ben er nu alweer bijna vanaf. Ik moest wel lachen om mijn dochter, zij was namelijk drie jaar toen ik de mirena liet zetten en nu is ze acht. Ze begreep niet wat ik met die verbandmiddelen moest, haahaha. Het klinkt stom, maar ben erg blij dat ik gemenstrueerd heb.

Zonnebloem
Ervaren Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-07-2009 16:54

Bericht door Zonnebloem » 10-09-2009 18:19

Dat kan ik me voorstellen. Ik zit ook echt te wachten haha. Morgen is het 4 weken geleden dat de Mirena verwijderd is, dus eigenlijk wordt het wel eens tijd ... :?

Zonnebloem
Ervaren Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-07-2009 16:54

Bericht door Zonnebloem » 16-09-2009 19:45

Oef :? vandaag veel buikpijn. Kan er gelukkig wel om functioneren, maar leuk is anders...
Zit maar te wachten en te wachten ... :roll:

Plaats reactie