nieuw hier met een vraag over de verwijdering

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
miekie22
Ervaren Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 29-08-2009 18:54

nieuw hier met een vraag over de verwijdering

Bericht door miekie22 » 29-08-2009 19:03

Hoi, ik ben Miek. Ik heb vijf jaar lang de Mirena met plezier "gedragen". In mei wilde de huisarts het spiraal verwijderen, maar kon het niet vinden. Dus werd ik doorgestuurd naar de gynaecoloog. Uit voorzorg (ik ben al mama van twee kinderen) kreeg ik de pil mee, die ik voor de zekerheid moest gaan slikken, omdat de werking voor mijn gevoel wat minder was geworden.

Ik ben vanaf juni de pil gaan slikken, terwijl het spiraal er nog in zat, dubbel op dus. Op 2 juli heeft de gynaecoloog het spiraal zonder problemen verwijderd en wat uitstrijkjes afgenomen omdat ik ontzettend veel last heb van afscheiding. Op 5 augustus slikte ik mijn laatste pil en ik ging er van uit dat ik die week er op wel mijn menstruatie zou krijgen, maar er kwam geen menstruatie en nu dus nog steeds niet. Ik ben niet zwanger, mijn man is gesteriliseerd en de afscheiding blijkt te komen door een ernstige bacterie waarvoor ik nu nog steeds behandeld wordt met anti-biotica, waardoor we even geen sexueel contact kunnen hebben.

Mijn vraag is eigenlijk, heeft iemand ook tijdens het de laatste fase van de mirena ook de pil gebruikt? En hoelang duurde het voordat je ongesteld werd? Want het duurt nu eigenlijk best wel lang.

miekie22
Ervaren Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 29-08-2009 18:54

Bericht door miekie22 » 05-09-2009 00:31

Ik ben vandaag eindelijk ongesteld geworden :D Ben er erg blij mee, het duurde mij allemaal veel te lang.

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 08-09-2009 09:16

Hoi Miek,

Fijn dat je menstruatie alsnog is gekomen :wink: Ik hoop dat je snel van die nare bacterie af zult zijn!

Groetjes

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie