koud en opvliegers

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
sjoukje
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-09-2009 14:27

koud en opvliegers

Bericht door sjoukje » 23-09-2009 14:31

Hallo allemaal,

Ik heb twee weken geleden mijn mirena laten verwijderen omdat ik dacht dat mijn psychische klachten hier wel eens iets mee te maken zouden kunnen hebben. Heb van de huisarts de pil gekregen (met hetzelfde hormoon) waar ik nu twee dagen geleden na het lezen van dit forum ook maar mee ben gestopt.

Ik heb het nu echter de hele dag koud, last van "opvliegers' en ben nog steeds wel wat angstig. Herkend iemand deze klachten? Ik ben 34 jaar en zit nog niet in de overgang dacht ik zo......

Daantje
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-10-2009 14:48

Bericht door Daantje » 05-10-2009 10:44

Hoi Sjoukje,
Mijn mirena is een week geleden verwijderd en ik heb ook nog best veel klachten. De opvliegers herken ik wel van jou, koud heb ik sowieso heel vaak dus weet niet of dat iets met de mirena te maken heeft. Ook mijn angst is zeker niet weg maar ik heb begrepen dat dat ook best een tijd kan duren. Bij mij heeft 'ie er twee jaar in gezeten en ik denk dat een groot deel bij mij ook angst voor de angst is. Als je al lang angstklachten hebt word je daar vanzelf ook wel weer bang van. Ik moet zeggen dat ik wel het gevoel heb helderder te zijn en ik kan me af en toe ook weer wat meer 'geven'. Ik durfde de laatste tijd mijn gevoelens niet toe te laten maar dat begint beter te worden. Hoe is het nu met jou?

groetjes, Daantje

Thea
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2009 19:03

Bericht door Thea » 05-10-2009 15:51

Hoi Sjoukje,

Ik heb de mirena 6 jaar gehad en deze is 6 weken geleden verwijdert. Ook ik heb nog steeds last van angsten en stemmingswisselingen. Heel herkenbaar dus. maar zoals ik hier lees en als advies krijg, heeft het allemaal tijd nodig. Mijn stille hoop was dat als de mirena eruit was alles direkt goed zou zijn. Maar dat is dus niet zo. het lichaam heeft ook weer tijd nodig om zich te herstellen. Ik ben blij met dit forum, waar ik mijn verhaal kan doen en adviezen krijg en kan lezen van anderen. Sterkte ermee.

gr Thea

Daantje
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-10-2009 14:48

Bericht door Daantje » 05-10-2009 17:07

Dat was ook mijn stille hoop :wink: Al weet je eigenlijk wel dat het niet zo gaat natuurlijk. Ik merk wel dat er van alles veranderd. Twee dagen nadat hij eruit was was ik heel gejaagd, dat werd een paar dagen daarna weer minder. Vandaag ben ik heel wisselend. Het ene moment voel ik me goed, dan opeens heel depri en dan weer juist heel vrolijk en vol vertrouwen dat het goed komt. Erg wisselende stemmingen dus. Ik ga maar gewoon door waar ik mee bezig ben en laat het maar gebeuren. Vind dat wel moeilijk maar heb ook gemerkt dat het wel de beste manier is. Erkennen dat het er is maar je er niet door uit het lood laten slaan. Hebben jullie ook veel gedoe gemerkt in de eerste week?

groetjes, Daantje

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 05-10-2009 18:38

Ik kan me wel herinneren dat er in die eerste week na verwijdering een rust over me heen kwam die ik maanden niet had gevoeld. Maar daarna waren er regelmatig momenten dat ik tegen mijn vriend zei het lijkt wel of ze het ding stiekem hebben teruggeduwd. Maar die momenten kwamen steeds minder. Al moet ik wel zeggen dat ik in perioden met stress en drukte die kwalen en gejaagdheid wel weer een beetje terug krijg, gelukkig verbetert het wel als ik gas terug neem.

sjoukje
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-09-2009 14:27

Bericht door sjoukje » 05-10-2009 18:47

Ik heb ook het gevoel dat ik rustiger ben en dat het langzaam beter gaat. Maar ben er ook nog niet!

Thea
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2009 19:03

Bericht door Thea » 05-10-2009 21:09

[Hallo allemaal,

Wat herkenbaar allemaal. ik was inderdaad ook erg blij dat hij eruit was, maar toen mijn stemmings wisselingen in alle hevigheid terug kwamen, dacht ik ook even hij zit er toch nog in. Maar gelukkig werd ik toen ongesteld en dacht nee hij zit er echt niet meer. Bij mij is de mirena tijdens een roesje eruit gehaald. Raar dat je er dan aan gaat twijfelen. Vervolgens 4 dagen hoofdpijn. Maar ik moet zeggen dat ik me inderdaad wat rustiger ga voelen. Ben wel heel erg moe bij vlagen, maar ga dan gewoon wat vroeger op bed. Ik probeer het inderdaad wat meer over me heen te laten komen. Maar dat zal waaarschijnlijk wel met ups en downs gaan.

Gr Thea

sjoukje
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-09-2009 14:27

Bericht door sjoukje » 10-11-2009 09:53

Even een update. Hij is er nu 2 maanden uit en ik merk dat mijn hormonen behoorlijk in de war zijn. Ben nu elke drie weken ongesteld, last van pijnlijke borsten, opvliegers (rond menstruatie) en koude rillingen. Ook voel ik nu mijn eisprong. Mijn stemming is ook nog steeds niet om naar huis te schrijven. Ben nog vaak angstig, vooral ook door de hartkloppingen. Ben nu weer ongsteld en merk wel dat ik mij nu wat beter voel. Dus nu erg veel last van PMS. Slik nu mulivitamines speciaal voor vrouwen (met extra B complexen) en heb het idee dat dit wel noodzakelijk is. Drie dagen niet genomen (potje was op) en meteen last van tandvlees en erg moe. Ben ook visoliecapsules gaan slikken om mijn hormonen beter in ballans te brengen. Ook dit heeft op mij een positieve invloed. Hopelijk gaat het volgende maand weer iets beter! Gaat nu in ieder geval al beter dan twee maanden gelegen. Helaas is geduld niet mijn sterkste kant :cry:

Plaats reactie