verdrietig

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Thea
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2009 19:03

verdrietig

Bericht door Thea » 28-09-2009 15:50

Hoi allemaal,

Ben nu 3 dagen behoorlijk ongesteld en heb toch nog last van erge stemmings wisselingen. :cry: Gisteren ging het weer helemaal mis. hevige strijd met mijn partner. Voel me nu erg verdrietig want ik zie onze relatie even niet meer zitten. Zijn dit nu de naweeen van de mirena of zit ik echt in een dip. Lastig hoor want ik hoopte dat ik me gauw beter zou voelen na het verwijderen. Ik weet dat ik het de tijd moet gunnen maar dat lukt me even niet.

Thea

sjoukje
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-09-2009 14:27

Bericht door sjoukje » 28-09-2009 22:33

Heb de mirena nu twee weken er uit. Voel me ook nog steeds niet echt geweldig, maar hoop wel dat het beter wordt. Geef het even de tijd. En denk goed na of je ook ruzie met je vriend zou hebben gehad als je wel goed in je vel zit, of of je ruzie over iets had waar je altijd ruzie over hebt. Echte ruzie is namenlijk niet afhankelijk van je stemming. Je stemming zorgt alleen voor hoe en wanneer je hetgeen dat je dwarszit er uit gooit.

Thea
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2009 19:03

Bericht door Thea » 29-09-2009 12:38

Hoi Sjoukje,

bedankt voor je reactie. Mijn stemmings wisselingen zijn veel heftiger sinds ik de mirena had. Het komt op zetten voor en tijdens de menstruatie periode. Ik heb dan het gevoel geen controle over mezelf te hebben. Ik ga binnen kort in therapie en hoop daar door ook meer grip op mezelf te krijgen. Dus het wordt nog wel een heftige tijd denk ik. Ik had alleen een stille hoop dat het minder zou worden als de mirena er uit was en dat kan natuurlijk altijd nog. Wil alleen veel te snel denk ik.

Gr Thea

Bibi
Ervaren Forumlid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10-09-2008 14:51

Bericht door Bibi » 29-09-2009 13:45

Hallo Thea,

Mijn stemmingswisselingen waren ook immens, zij waren ook de reden dat ik uiteindelijk ging zoeken op het internet naar bijwerkingen! Naast een hele waslijst aan andere ongemakken die ik ook nog had heb ik toen acuut besloten hem te laten verwijderen. Maar ook na de verwijdering heeft het bij nog een behoorlijke tijd geduurd voor dat dit er uit gesleten was. De mirena is er nu een jaar uit en pas nu kan ik zeggen weer helemaal mijzelf te zijn. Vanaf de plaasting van de Mirena waren mijn woede uitbarstingen echt buiten proportie. Ik had ook steeds ruzies thuis en mijn reacties stonden totaal niet in verhouding tot het 'delict'!!! ;-) Ik herkende mezelf totaal niet.

Je zal zien dat in de komende tijd het echt heus steeds beter zal gaan. Geef de moed niet op.

Succes,
Bibi.

Thea
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2009 19:03

Bericht door Thea » 29-09-2009 15:46

Hoi Bibi,

Je reactie doet me goed. Je begint gewoon aan jezelf te twijfelen en mijn woede uitbarstingen slaan inderdaad ook nergens op. Ik hoop dat ze in de tijd zullen slijten want je wordt er erg onzeker van en ik wil niet dat ze ten koste gaan van mijn relatie.

Jij ook succes gr Thea

sjoukje
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-09-2009 14:27

Bericht door sjoukje » 29-09-2009 20:00

Ik heb na de verwijdering twee dagen gehuild! Heel gezellig voor mijn familie. Zullen vast de hormonen niet zijn geweest :shock:

miekie22
Ervaren Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 29-08-2009 18:54

Bericht door miekie22 » 01-10-2009 18:36

drie maanden na de verwijdering ben ik hormonaal nog steeds in de war. Soms voel ik me zielig en verdrietig. Het schommelt enorm. Is ook niet gek als je al die tijd hormonen in je lichaam hebt gehad. Je lichaam moet het nu weer zelf doen en dat heeft tijd nodig.

Thea
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2009 19:03

Bericht door Thea » 03-10-2009 21:38

Hallo Allemaal,

Ik heb 5 weken na het verwijderen van de mirena mijn bloed laten prikken. de gynaecoloog, wilde toch nog even kijken of ik in de overgang zit ja of nee. Hij dacht het niet, maar wilde het toch even zeker weten.
Afgelopen vrijdag de assistente gebeld voor de uitslag en ik blijk dus wel in de overgang te zitten. Het was even schrikken, het verklaart voor mij wel heel veel klachten. Vooral de stemmings wisselingen. Die schijnen dus ook bij overgang te horen. De assistent vroeg ook gelijk of ik hier last van had. Ja dus, ze was heel erg aardig en zij dat ik rustig langs mag komen en dat er medicijen zijn die je door het eerst jaar heen kunnen helpen en zo voort.
Ik had gedacht dat door het verwijderen van de mirena mijn stemmings wisseling beter zouden worden, maar nu ik in de overgang zit, maakt me dat wel een beetje huiverig. Ik weet niet of er iemand is die hier ook ervaring mee heeft, alle raad is welkom.

gr Thea

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 04-10-2009 12:56

Hallo Thea,

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Je zou kunnen overwegen om over een half jaar je hormonen nog eens te laten testen. Zo kort na verwijdering van de Mirena kunnen je hormoonniveaus nog beïnvloed worden door het hormoon in de Mirena. En aangezien de Mirena overgangsverschijnselen kan veroorzaken, is het lastig te bepalen wat waardoor wordt veroorzaakt.
Bij mij duurde het overigens zo'n 9 maanden voordat ik weer de oude was...de stemmingswisselingen werden wel steeds minder, maar bleven nog een tijd de kop opsteken. Het is ook een kwestie van veel geduld.

Groetjes,
Mo

Thea
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2009 19:03

Bericht door Thea » 04-10-2009 14:06

Hoi Mo,

Bedankt voor je reatie.
Ik ben 45 jaar, en ik wist niet dat de mirena ook overgangs verschijnselen kon veroozaken. Weer iets wijzer dus. Ik zal inderdaad over een half jaar nog eens laten prikken, om te zien hoe het er dan voor staat. Ik ben inmiddels wel begonnen met Ymea plus, dit schijnt goed te helpen bij overgangs klachten.
Tsja en voor de rest zal het inderdaad z'n tijd nodig hebben. Alleen het geduld he!

Gr Thea

Plaats reactie