Hij is eruit, eindelijk!

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Wobbely
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-11-2009 15:55

Hij is eruit, eindelijk!

Bericht door Wobbely » 09-12-2009 19:39

Nou, na mijn verhaal heb ik hier al een vervolg.

4 december mocht in eindelijk in het ziekenhuis voor de verwijdering van de mirena, het was opzich geen pijnlijke ervaring, maar volgens de gynaecoloog zat hij ook vrij diep. Ze vroeg wel waarom hij er uit moest, en na mijn verhaal zei ze dat ze vond dat het niet de oorzaak van mijn klachten zou zijn en dat het in haar ogen niet zou afnemen.. wat een bril heeft die vrouw op zeg! Hoe komt ze erbij om te zeggen dat het niet zo kan zijn, is het nog steeds zo'n vreselijke taboe dat het spiraaltje geweldig is?! Ik heb haar verwezen naar deze site en gezegd dat ik teleurgesteld ben in de voorlichting over de Mirena. Ook vind ik dat niemand goed geinformeerd wordt over hoe slecht het voor je kan zijn. Mijn bazin kwam van de week naar me toe om te zeggen dat ze de Mirena laat verwijderen wegens rug klachten, en of ik daar ook niet eens over na moet denken gezien mijn situatie.. ze moest eens weten dat hij er al uit was! Het is ook niet het eerste waar je over praat natuurlijk.

Maar al met al, hij is er vrijdag precies een week uit en ik voel al een last van mijn schouders vallen. Ten eerst voelt mijn huid veel beter aan en heb ik minder last van mijn rug. Alleen slapen is nog een hell, maar dat komt met de tijd ook wel weer goed hoop ik. Verder kan je na een week nog niet veel zeggen, dus ik wacht het allemaal lekker af. Ben wel op aanraden van de gynaecoloog weer met de pil begonnen, aangezien ik nog maar 21 ben en een relatie heb is het wel zo prettig om je veilig te voelen... Hopelijk kan door gebruik van de pil de mirena evengoed al zijn klachten lozen, want ik ben helemaal klaar met dat rot ding en hoop op deze jonge leeftijd toch echt zo goed als klachten vrij te zijn!

Liefs Ariane

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 10-12-2009 10:09

Hallo Ariane,

Dat klinkt positief! -)

Ik ben ook benieuwd of de rugklachten van je bazin verbeteren na verwijdering.

Welke pil slik je nu? Het nadeel van meteen de pil gaan slikken na verwijdering vind ik dat je dan nog niet heel duidelijk kunt merken wat waardoor wordt veroorzaakt. Maar ik kan wel begrijpen dat je geen risico wilt lopen. Heb je andere hormoonvrije opties onderzocht, bijvoorbeeld de Gynefix?

Groetjes,
Mo

Wobbely
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-11-2009 15:55

Bericht door Wobbely » 10-12-2009 13:23

Nee ik heb me nog niet verdiept in iets wat hormoonvrij is.. Slik nu weer de mycrogynon 30
Mijn gynaecoloog had me wel gevraagd of ik dan niet een koperspiraal wilde, maar dat zag ik toen ook even niet meer zitten, wil liever niets meer op die plek hebben.

Mijn bazin voelt zich ook stukke beter, die neemt helemaal niets meer ter vervanging van de Mirena.

Groetjes, Ari

Plaats reactie