PMS of gewoon nog in de war?

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Zonnebloem
Ervaren Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-07-2009 16:54

PMS of gewoon nog in de war?

Bericht door Zonnebloem » 21-03-2010 15:59

Het is al een tijdje geleden dat ik van me heb laten horen. Maar ik ben toch wel benieuwd naar jullie ervaringen. Even in het kort nog mijn verhaal:
In augustus 2009 heb ik de Mirena laten verwijderen. In totaal heb ik deze 9 jaar gehad. Ik had veel klachten, waar een hoop van verdwenen zijn na het verwijderen van de Mirena. Vroeger was ik altijd stipt op tijd met mijn menstruatie, maar tot op vandaag zit ik nog niet op de 28 dagen. De ene keer ben ik een paar dagen vroeger, de andere keer een paar dagen later. Voor de mirena duurde mijn menstruatie altijd lang (7 a 8 dagen). Nu is het 2 dagen heftig en dan gelijk al een stuk minder en de 5e dag is het al weer voorbij. Ik kan me niet herinneren dat ik vroeger last had van PMS en nu behoorlijk. Ben bitchy, huilerig, twijfel aan mezelf en alles vind ik oneerlijk. Krijg zelfs de vraag of ik niet overspannen ben :?

Nu is mijn vraag, het is nu toch al 7 maanden geleden, zou mijn lichaam ondertussen al niet gewend moeten zijn? Wie heeft ook zo'n last van PMS en gebruikt daar misschien iets voor (homeopathische middelen ?).

Ben erg benieuwd...

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 21-03-2010 21:24

Bij mij duurde het toch wel zo'n 9-12 maanden voordat ik mezelf echt weer de oude voelde en zeker als je de Mirena zo lang hebt gehad, kan het even duren.
Je zou eens teunisbloemolie kunnen proberen tegen de PMS, bijvoorbeeld http//www.efamol.nl/producten/pmp-menstruatie

Groetjes,
Mo

Zonnebloem
Ervaren Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-07-2009 16:54

Bericht door Zonnebloem » 22-03-2010 18:10

Ik was er eigenlijk al een beetje bang voor :? Geduld is niet echt mijn sterkste kant...

Een heel groot pluspunt van het verwijderen van de Mirena is dat ik nog maar 2x migraine heb gehad sinds augustus. Ook de normalere hoofdpijnen zijn een stuk minder. Daar ben ik zoooo blij om. Nog even volhouden dus en efamol hou ik even in mijn achterhoofd. We hebben het namelijk ook erg druk met onze verhuizing binnenkort. Laat ik eerst maar even zorgen dat dat allemaal voorbij is en dat ik tot rust kom, misschien dat dat ook nog van invloed is. Maar in ieder geval bedankt voor de tip, ik heb het opgeslagen bij mijn favorieten.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 23-03-2010 08:08

Ja, zo'n verhuizing levert een hoop stress op. Ik heb altijd het idee dat mijn PMS erger is als ik veel stress heb. Als de rust is weergekeerd, zal het vast beter gaan.
Fijn dat de migraine en hoofdpijnen minder zijn geworden -)

Plaats reactie