Mirena weg , heerlijk !

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
sariet
Ervaren Forumlid
Berichten: 22
Lid geworden op: 22-04-2010 13:24

Mirena weg , heerlijk !

Bericht door sariet » 22-04-2010 19:03

Hallo allemaal,

Twee jaar geleden besloot ik een mirena spiraal te nemen. Ik had al 6 verschillende pillen geprobeerd en mijn lichaam reageerde hier raar op. Mijn huisarts gaf het advies om de mirena te proberen. De eerste 3 maand goed gevloeid en verder niet veel last het 1e jaar gehad. Tot op een half jaar geleden, was vaak ziek.
Ik had last van buikkrampen, doorbraakbloedingen, duizelingen, vermoeidheid, stemmingswisselingen en noem maar op.
Constant confrontaties met mn vriend. Ik ben op het internet gaan zoeken en kwam er tot mijn verbazing achter dat
er nog zoveel meer vrouwen dezelfde klachten hebben. Ik dacht dat het eerst aan mezelf lag. ik ben een paar keer op de spoedeisende hulp geweest, omdat ik niet meer kon lopen van de pijn. De doktoren konden niks vinden en ik moest maar rusten. Ik had het gehad met de pijn!
Vorige week besloten om het spiraaltje te verwijderen en vandaag was het zover.
Mijn huisarts heeft ''het'' verwijderd, wat kan je van zon mini ding een klachten krijgen zeg. Het verwijderen geeft een beetje een gevoel alsof je leeg loopt, maar daarna voelt de druk al gelijk minder. De pijn viel me echt reuze mee en het ging best snel!

Dames, als je ook dezelfde klachten hebt! Denk dan goed na. Dit is niet normaal. Geen mirena meer voor mij en ik ga op zoek naar een nieuwe alternatief! Eerst mijn lichaam ff een paar maand herstel gunnen.


Sariet

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 24-04-2010 00:28

Bedankt voor je bericht Sariet :wink: Wat een narigheid allemaal. Hopelijk ben je snel weer de oude!

Groetjes

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

sariet
Ervaren Forumlid
Berichten: 22
Lid geworden op: 22-04-2010 13:24

Bericht door sariet » 26-04-2010 16:42

Claudia,

Vrijdag mijn spiraaltje laten verwijderen en voel direct de druk in mn buik minder worden.
Wat kan zon klein onding een last geven zeg.
Ik ben er nu stellig van overtuigd dat een spiraaltje echt niet gezond is!


S.

sariet
Ervaren Forumlid
Berichten: 22
Lid geworden op: 22-04-2010 13:24

Bericht door sariet » 10-05-2010 15:01

Hallo,

Het is nog paar week geleden dat ik mijn mirena heb laten verwijderen!
Wat een heerlijk gevoel! De doorbraak bloedingen blijven uit en mijn humeur is direct stukken beter!
Mensen, eruit met de mirena en je voelt direct het verschil.

liefss

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 10-05-2010 18:35

Fijn om te horen Sariet D

Groetjes,
Mo

sariet
Ervaren Forumlid
Berichten: 22
Lid geworden op: 22-04-2010 13:24

Bericht door sariet » 28-05-2010 14:48

Na 3,5 week heb ik gelukkig gewoon mijn menstruatie weer gekregen.
Naar mijn idee is mijn lichaam best snel weer aan het herstellen. Dit kan natuurlijk toeval zijn geweest.
Vorige week toch nog even weer ''vage'' buikklachten gehad... Af en toe nog wat lichte spotting ,maar niet meer zo erg als eerst.
Mijn lichaam hersteld zich langzamerhand..

Zijn er dames die ook snel weer hersteld zijn van de klachten?
Tevens ben ik op zoek nu naar andere anticonceptie.. de pil en de mirena waren geen succes..

Sariet

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 02-06-2010 08:11

Hoi Sariet, bij mij net zo een opluchting als bij jou, bij mij gaat het herstel ook super snel,
nu pas een maand eruit en ik voel me heerlijk, 1e normale menstruatie al weer een dag of 10 achter de rug en alles normaal weer...super en ik zou ook niemand de mirena aanraden, alhoewel er ook vrouwen zijn die geen klachten hebben, maar de vrouwen die ik ken met een mirena en zeggen geen klachten te hebben, betwijfel ik, omdat ze wel klachten hebben, maar die niet linken aan de mirena...

Plaats reactie