ontwennig na verwijderen? help!

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
10tje
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 30-04-2010 08:48

Bericht door 10tje » 06-08-2010 10:14

Hoi mo,
daar ben ik weer eens sinds een tijdje.

Ik vroeg me af, of de klachten die de mirena ook gaven, vlak voor je menstruatie weer een beetje op kunnen treden.
Ik moet het weekend ongesteld worden en slaap weer slecht, voel me neerslachtig en ben soms zeer onredelijk (haha arme vent van me).
Ik kan me herinneren dat je zoiets gezegd had een tijd geleden.

Verder lijken de klachten iets toegenomen na mijn 3e menstruatie. Gebeurt dat ook vaker?

Alvast bedankt weer.

Groetjes 10

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 06-08-2010 16:40

Hoi 10tje,

Ja, dat is helemaal 'volgens het boekje'. In de week voor de menstruatie komen de klachten vaak weer een beetje terug (vaak wel minder dan tijdens de Mirena). Zodra je ongesteld bent, worden ze weer minder/verdwijnen ze.
Die drie maanden is ook een bekende onder andere op een Amerikaans Mirena-forum wordt dit regelmatig genoemd ("the crash"). Waarom dit na drie maanden gebeurt, is me niet duidelijk, maar het komt duidelijk vaker voor.
Laat je weten of het inderdaad beter gaat als je ongesteld bent geworden? Hoe is het verder de afgelopen tijd gegaan?

Groetjes,
Mo

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 09-08-2010 07:34

hier ook heeel heftige laatste menstruatie gehad, niet de ongi zelf maar wel de bui ervoor, die was al twee weken( na mijn ovulatie meteen) aanwezig en mijn vriend heeft het wel moeten ontgelden, hij kon niet veel goed doen...arme schat.
ik zat echt in een megadip...en erge pijn in lijf paar dagen voor de ongi, meteen met de menstruatie voelde ik het uit me weg vloeien, wat een shit zeg ik hoop echt dat dit de after 3 mnd dip was, en nu klaar??
verder gaat het prima, vrijwel geen klachten, enkel nog wat uitslag in mijn gezicht wat terug kwam maar nu ook weer minder aan het worden is, maar cyclus loopt weer keurig volgens temperatuur curve zoals ik van mijzelf gewend ben.

bezorgster
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 28-07-2010 19:57

Bericht door bezorgster » 09-09-2010 22:28

Het is nu iets meer dan 3 weken, dat ik de mirena heb laten verwijderen. Ik ben dezelfde dag weer begonnen met de pil, maar ik ben er nog niet over uit of dit wel is wat ik wil. Ik voel me lang niet fit, gisteren sinds jaren weer een enorme migraine aanval gehad. Ik schuif het op de pil, maar of dit ook de oorzaak is, ik weet het eigenlijk niet. Ik ben ontzettend down, om het maar zo te noemen. Ben nu in de stopweek, maar de menstuatie wil nog niet komen. Ik ben steeds aan het kijken op internet of ik niet beter een andere manier kan gaan zoeken van anticonceptie. Maar wat?
De huisarts was niet echt voor de pil, zij had het over sterilisatie, maar ik weet het niet. Nu lees ik ook wel over de gyne-fix, maar omdat mijn baarmoeder van binnen is geirriteerd door de mirena, is dat denk ik ook geen optie.
Heeft iemand nog advies of een idee wat ik nog niet heb overwogen?

10tje
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 30-04-2010 08:48

Bericht door 10tje » 21-12-2010 13:04

hoi Mo,
Daar ben ik weer eens sinds lange tijd.
Ik heb een vraag voor je, rondom de hormonen...

Ik ben inmiddels 15 weken zwanger en herken weer het slechte slapen en een beetje de gejaagdheid die ik had bij de Mirena.
Kun jij me vertellen of dit weer een hormonen kwestie is.. Teveel oestrogeen?

Groetjes

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 24-12-2010 09:15

Hoi 10tje,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! D

Ik weet niet heel veel van zwangerschap, maar er is inderdaad wel een grote kans dat de hormonen een rol spelen. Tijdens de zwangerschap maakt je lichaam veel meer progesteron aan dan normaal. Het kan zijn dat je daar op reageert.

Groetjes,
Mo

Plaats reactie