ontwennig na verwijderen? help!

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 12-05-2010 16:07

Hoi 10tje,

Wat fijn om te horen! D Lekker he, dat rustige gevoel!

Misschien duikt het weer wat op als je menstruatie eraan komt, maar dan verdwijnt het wel weer binnen een paar dagen.

Groetjes,
Mo

Mamavantwee
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-05-2010 10:47

Hoi 10-tje

Bericht door Mamavantwee » 17-05-2010 17:05

Hey 10tje,

Ik heb net mijn hele Mirena verhaal op de forum gezet.
Ik herken me helemaal in jou verhaal.

Hij is er bij mij nu denk ik 3 weken uit en ik heb het gevoel dat alle "bijwerkingen" nog steeds aanwezig zijn en het soms in alle hevigheid toeslaat.

Hopelijk nemen de klachten (een hele waslijst) snel af na een eerste echte menstruatie en kan ik weer verder met mijn leven.

Hopelijk zal het bij jou ook met de dag beter gaan.

Je denkt dat je meteen van alles af bent als je de Mirena laat verwijderen, maar helaas moet je lichaam deze klap ook weer verwerken.

Sterkte ermee!

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 19-05-2010 14:06

idem dus als mamavan2

10tje
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 30-04-2010 08:48

Bericht door 10tje » 20-05-2010 23:13

hai ladies!

Ik ben sinds afgelopen zondag ongesteld!

Sinds 3 weken na verwijdering voel ik me al een stuk rustiger en beter over het algemeen.
Ik ben nu nog aan het menstrueren maar voel me vandaag voor het eerst sinds een aantal weken weer opgejaagd. Heb ook wel wat stress in de thuissituatie gehad, dus het kan ook verklaard worden.

Hoe gaat he met de andere meiden, al verbetering?

Groetjes

10tje
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 30-04-2010 08:48

Bericht door 10tje » 25-05-2010 09:15

hoi mo,

Wat ik ook nog even wilde zeggen;
het is misschien de goden verzoeken, haha, maar ik slaap weer oke!
Ik kon vroeger nachten wakker liggen omdat ik geen slaap kon vatten, geen idee waarom niet.
Ik was niet aan het piekeren of wat dan ook.

Vlak voordat ik de mirena ging verwijderen ben ik naar een slaap centrum gegaan, zo radeloos was ik. Toen eenmaal naar voren kwam dat ik zo slecht sliep door de mirena, kwam dat de slaap psycholoog erg bekend voor en bevestigde hij dit...

Poeh poeh, ik ka er al met al maar niet over uit dat dat kleine dingetje zoveel problemen heeft veroorzaakt!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 25-05-2010 16:41

Hoi 10tje,

Ha, dat is ook goed nieuws D
Had de slaappsycholoog meer patiënten met de Mirena gehad?

Groetjes,
Mo

10tje
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 30-04-2010 08:48

Bericht door 10tje » 31-05-2010 22:54

hi mo,
ja de slaappscych had zeker van slaapproblemen rondom hormonen en balans gehoord en meegemaakt.
Hij ging het nu ook op zijn intake zetten, om bij vrouwen navraag te doen naar de mirena.

Verder voel ik me zo ontzettend goed!!
Echt, zo heerlijk mezelf.
Rustig, relaxed en geen stresshormonen in mijn lijf.

Ik kan je wel blijven bedanken voor je hulp hierin.
Ik was echt radeloos.

Ciao!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 01-06-2010 07:41

Hee, wat goed van de slaappsych! Rond de overgang komen er bijvoorbeeld ook vaak slaapproblemen door de veranderende hormonen.

Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen D

Groetjes,
Mo

Mamavantwee
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-05-2010 10:47

Hey Dames

Bericht door Mamavantwee » 06-06-2010 18:25

Hey Dames,

Het is nu denk ik inmiddels 5 a 6 weken gelede dat ik de Mirena heb laten verwijderen.
Wel wat dagen ongesteld geweest, maar niet echt een eisprong gehad denk ik.

Ik heb helaas nog steeds last van paniekaanvallen, misselijkheid (vooral 's morgens), zenuwachtig gevoel in onderbuik, beetje drukkend gevoel op de onderkant (moeilijk te omschrijven), de druk op mijn borstkas is gelukkig wel veel minderen en ben niet alle dagen mee benauwd. Ook is mijn allergie op mijn handen helemaal verdwenen en heb ik geen jeuk meer op mijn handen, ik pas mijn ringen ook weer en mijn huid kan weer overal tegen.

Ik kijk echt uit naar mijn eerste echte menstruatie, ik hoop zo dat ik me dan beter ga voelen.

Het is zo vervelend om elke keer maar weer een paniekaanval te krijgen en dat gebeurd vaak als ik alleen ben, bijvoorbeeld even snel met de auto nog naar de winkel om luiers of iets te halen.

De klachten zijn dus nog niet echt afgenomen, ik heb daarbij ook dingen erbij gekregen. Ik heb een dof en doof gevoel soms in mijn armen en benen, ze voelen loodzwaar en zeker net na een paniekaanval, alsof ik hele zware spierpijn heb, zware armen en benen. Ik moet onwijs vaak en veel plassen. Af en toe het gevoel alsof ik er niet ben en ik op watten loop.

Ik kijk maar naar de dingen die wel weg zijn en ik hoop echt dat ik binnenkort weer mezelf wordt.

Succes dames!

Wat ik me trouwens af vroeg, hoeveel dames zijn er nu eigenlijk met klachten na plaatsen van de Mirena?
Kunnen we nou echt niks doen tegen de fabrikant om andere dames te beschermen om hem te late plaatsen? Het wordt zo afgeschilderd als het beste van het beste.

Ik hou jullie op de hoogte, ik

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 07-06-2010 07:52

Hallo mamavantwee,

Je noemt 'op watten lopen' dit kan ook een symptoom zijn van vitamine B12-tekort, zie http//www.stichtingb12tekort.nl/symptomen.htm

Als je meer herkent, zou je dat eens kunnen laten onderzoeken.

Groetjes,
Mo

Plaats reactie