Mijn verhaal..Mirena erin..Mirena eruit..HELP

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
romientjeh
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-05-2010 13:26

Mijn verhaal..Mirena erin..Mirena eruit..HELP

Bericht door romientjeh » 03-05-2010 13:31

Dag allemaal..

Ik wil jullie graag mijn verhaal vertellen over de mirena..Ik vergat de pil vaak en besloot een spiraaltje te nemen. Tijdens mijn pilgebruik had ik erg veel last van blaasontstekingen en zo nu en dan een schimmelinfectie ten gevolge van de antibiotica.
Het inbrengen was een hel, ik viel flauw en kreeg weeen..Maar de maanden erna voelde ik me erg goed, geen bijwerkingen niks, niet meer ongesteld en een gewichtsafname waar je u tegen kon zeggen.
Echter, na een halfjaar kreeg ik weer blaasontstekingen in combinatie met een schimmelinfectie.. dus ik nam medicijnen hiervoor en dacht: dit komt wel goed.
Echter, heb ik een halfjaar lang om de twee weken weer een ontstekign gehad, zelfs een bekkenbodeminfectie waar ik hele zware antibiotica voor moest slikken, en ook bacteriele infecties (WAT EEN GEUR!!).
Ik kreeg heel veel last van afscheiding, stemmingswisselingen en om de 2 weken was t weer raak.

Ik ben toen doorverwezen naar de GYN, die vond het er alemaal prima uitzien en zei dat t nu wel weer over zou zijn en dat ik gewoon pechmaanden heb gehad.
Echter, de week erna had ik weer candida (schimmelinfectie), ik voelde me ZO VIES.. mn vriendje kreeg het ook weer door mij en WEER konden we geen gemeenschap hebben.

Toen heb ik besloten het spiraal te verwijderen, ik wil kijken of het dan afneemt..Ik zit nu weer aan de CILEST pil.
Hij is twee weken geleden verwijderd, en ik werd direct een week ongesteld.. echter, moet ik de laatste 2 dagen weer heeeeeel veel plassen maar gek genoeg zonder pijn maar ik voel nu CONSTANT die drang om te plassen, ik wordt er gek van!!
Ik had gedacht dat de klachten nu wel zouden afnemen, heeft iemand hier ervaring mee???
Wellicht duurt het eventjes voordat klachten afnemen van de mirena, weet iemand dit/

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee met tips of ervaringen!!!

Liefs,R

romientjeh
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-05-2010 13:26

Bericht door romientjeh » 03-05-2010 13:33

Ps. ik ben 21 jaar

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 03-05-2010 14:29

Zou het niet verstandig zijn je eens te verdiepen in anticonceptie zonder hormonen? Synthetische hormonen kunnen de balans in de vagina verstoren (met als gevolg schimmel- en andere infecties) en zo te lezen ben je daar erg gevoelig voor.

Kijk bijvoorbeeld eens op http//www.anticonceptie-online.nl/ onder Methoden.

Tips om blaasontsteking te voorkomen (misschien weet je het allemaal al, maar ik noem het maar even)
- veel drinken, zodat je voldoende plast
- plassen en wassen na gemeenschap
- cranberrypillen slikken

Groetjes,
Mo

romientjeh
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-05-2010 13:26

Bericht door romientjeh » 03-05-2010 15:16

Hmm..de nieuwe qlaira pil klinkt best goed.Heeft iemand hier ervaringen mee?

Wellicht moet ik het ook gewoon tijd geven..ik heb geen idee..

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 03-05-2010 19:38

ik denk ook dat het wijs was geweest om even je lijf tot rust te laten komen en zijn eigen cyclus te herpakken, zonder hormonen door de pil e.d.
blaasontsteking heeft ook vaak te maken met het sperma van je partner, andere zuurgraad als jou vagina, en de wrijving tijdens het vrijen, door de spiraal of hormonen is je slijmvlies+bacteriele flora verstoord, en ben je bevattelijker voor infecties...
vooral plassen na de sex meteen kan al veel schelen, en schone handen en geslachtsdelen!

ben je nu wel van die sterk ruikende afscheiding af na het verwijderen van de mirena??

groetjes Jane

romientjeh
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-05-2010 13:26

Bericht door romientjeh » 03-05-2010 19:43

Aaii..dat klinkt inderdaad alsof dat slimmer was geweest..Ik snap ook doktoren niet hoor, zowel de GYN als de arts zegt niet; joh neem even een paar maanden niks.. :(
Is het dus verstandig als de partner niet ejaculeert in de vrouw als je vaak last hebt van blaasontsteking?Wellicht is dat wel een optie om te proberen natuurlijk..

Nou ik heb het pas 2 weken niet meer de Mirena dus veel kan ik er niet van zeggen, maar wat ik wel kan zeggen is dat tot nu toe ik geen last meer heb gehad van afscheiding (behalve een klein beetje wit, zoals ik vroeger ook had) maar niet meer die dikke glibberige afscheidign waar je je rot om schaamt en die stinkt..nee dat niet meer :) mn vagina ruikt ook weer wat zuurder, en zo ken ik m weer :)
Behalve nu dan even met die blaasontsteking..dat is echt balen

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 03-05-2010 19:59

het is inderdaad erg vaag dat de doktoren en gyn's er zo laconiek over zijn over het algemeen, maar dat is met wel meer dingen zo, je moet toch zelf alles in de gaten houden, en doordrammen bij de dokter vind ik, aan de andere kant zien hun zoveel ernstigere zaken, dat wij natuurlijk met een ieniemienie dingetje komen in hun ogen?

fijn dat je van die stinkende afscheiding af bent, ik ben ook wel wat gewend door het koperspiraal, maar dat rook normaal, wat je zegt zurig, zoals het hoort, ik schaam me nu ook echt, ik ruik het overal doorheen, en had voor de kuur die ik ertegen kreeg zelfs soms het idee dat ik het proefde, mijn vriend zei ook dat ik geurde uit mijn mond, en dat kan natuurlijk best, als je een teen knoflook in je schoen stopt en er een dag op loopt proef je ook de knoflook in je mond, het zit in je bloedbaan dan.
hoop echt dat het snel weg is...

je kunt het een tijdje proberen om je vriend niet te laten klaarkomen in je, en zowiezo plassen na de sex om de bacterien enzo uit te plassen, het proberen waard lijkt me, ben je al langer met de zelfde man of nog maar kort, bij mij is het bekend dat ik heel erg reageer ook op onbekend en nieuw :wink:
zit in de fam, mijn moeder en zusje hadden het ook, kwestie van wennen aan andere genen en beestjes hihi

romientjeh
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-05-2010 13:26

Bericht door romientjeh » 03-05-2010 20:11

Oh echt waar? Sinds 8 maanden..en sinds 8 maanden heb ik er ook last van..MAAR sinds 8 maanden had ik ook een Mirena dusjaa..
Ik heb sowieso altijd vaak blaasontstekingen, dus Blasecare vind ik al t proberen waard, ben er benieuwd naar..
De GYN zei dat ik maar inwendige douche moet proberen van Lactacyd maar dat ga ik dus echt niet doen, daar krijg ik allerlei schimmeinfecties van (hij zei juist dat dat helpt maar ik durf t echt niet)
Ik hoop dat Blasecare helpt..En dat ik over een paar maanden geen last meer heb van die pil beginsverschijnselen..Pff voel me zo opgeblazen!!

romientjeh
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-05-2010 13:26

Bericht door romientjeh » 03-05-2010 20:13

En Jane..ik ben nu van die geur af ja :) direct al.. maar het is 2 weken geleden dus ik heb geen idee of het echt voorbij is, maar dat had ik allemaal echt pas sinds die mirena dus eruit gehaald..

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 03-05-2010 20:15

plassen na de sex, en met blasecure aan de gang moet al een hoop schelen
vaginale douches verstoren over het algemeen de boel/flora,
wat wel prettig is is de actigel van bioclin, als je eens schraal of jeuk hebt, werkt heel fijn!
lactacyd is wel fijn om de buitenkant mee te wassen elke dag

Plaats reactie