Mirena eruit, binnen 24 uur al verbetering!

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Mirena eruit, binnen 24 uur al verbetering!

Bericht door Jane » 05-05-2010 08:00

Hij is er nog geen 24 uur uit, en ik merk al verschil...hoe is het mogelijk?
Direct na verwijdering al geen buikpijn meer, nog een beetje samentrekking van baarmoeder, maar eigenlijk niet noemenswaardig, darmen rommelen weer, lag de laatste tijd erg stil, en normaal is bij mij dat ze rommelen ;-)
mijn vagina trekt niet meer, of geeft geen steekjes, en de geur neemt al iets af, de afscheiding is sowieso weer normaler.
Vanmorgen in de spiegel, de acne rond mijn mond, neus en ogen wordt al rustiger, heel bizar hoe je dat ziet wegsmelten, hopen dat dat zo doorgaat en ik over een paar dagen weer een mooi gaaf huidje heb ;-)
Mijn huid voelt nu weer comfortabeler aan, en vanmorgen in de auto naar mijn werk viel me op dat ook mijn handen minder rimpelig waren, dacht de laatste tijd al, ach ja ik wordt 40 bijna, en dan hoort dat erbij, maar nu zijn ze weer veel soepeler...echt weird??
Mijn vriend zei zit het niet tussen je oren, ik denk dit soort feiten zit toch niet daar?
dit is het bewijs gewoon dat dat hormoon echt veel invloed op alles heeft als je daar gevoelig voor bent..
ik ken mezelf na 40 jaar best goed en weet wat bij me hoort qua geur, kleur en kwaaltjes.
Ik ben blij, opgelucht en leve de natural way :lol:

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 05-05-2010 14:57

Hoi Jane,

Klinkt goed! D Ik voelde ook meteen al verschil na verwijdering, hoewel het wel even duurt voordat alle levonorgestrel uit je lichaam is.

Groetjes,
Mo

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 06-05-2010 10:05

nou het lijkt heel snel te gaan bij mij, nou heb ik de mirena ook net geen 3 maanden gehad, scheelt wellicht?
Mijn huid knapt zienderogen op, ik ben ongesteld ( of mag ik dat nog niet zo noemen?? )
ik voel me weer mezelf ,en heb het gevoel alsof ik de laatste maand in een grot heb gezeten, apart...

wanneer kan ik mijn cyclus weer gaan volgen, na de volgende menstruatie denk ik?

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 06-05-2010 10:10

Dat zal zeker schelen! In een grot gezeten, dat is wel een herkenbare omschrijving.

Dit is waarschijnlijk een onttrekkingsbloeding, die kun je nog niet meetellen.

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 11-05-2010 09:34

week verder, mijn huid is nog meer opgeknapt, laatste restjes acne verdwijnen vast wat langzamer, maar je ziet het bijna niet meer, voel me weer lekker in mijn vel, afscheiding is minder en ruikt minder vies, maar nog niet mijn eigen geurtje...geen buikklachten of welke klachten ook meer...

Ik ben begonnen met de maybe baby microscoop om met speeksel te kijken hoe mijn cyclus verloopt, daarnaast ga ik de persona gebruiken als ik weer de 1e keer echt ongesteld ben geweest, en dat samen met temperaturen moet ik toch een duidelijk beeld krijgen binnen een week of 6 van mijn cyclus lijkt me.
In de vruchtbare dagen condooms gebruiken, het lijkt me de beste vorm van anticonceptie voor mij, even de gewoonte erin van tempen en checken smorgens bij het opstaan...

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 17-05-2010 08:56

weer een week verder na de verwijdering, nu 2 weken,
toch vorige week maar even kuurtje metradinazol gevraagd voor de afscheiding,
dat werd echt weer te erg, de geur bederft veel plezier :(
ook de test met azijn gedaan, sterk verdund met water onder de douche mijn vagina mee gespoeld,
super trucje zeg! vieze geuren meteen weg en alles aangezuurd waardoor de lactobacillen ook flink kunnen groeien,
hopelijk houd ik zo alle slechte bacterien en blaasontstekingen weg....
het ruikt in elk geval weer goed en ik kan weer zonder inlegkruisjesellende op pad.
temperatuur curve blijft de laatste dagen hoog en gelijk, dus zal hopelijk over een week ofzo ongi worden?
(.)(.) doen al zeer, en huid is weer onrustiger onder het progesteron wat mijn lijf produceerd?
we wachten het allemaal wel weer af, ik voel me in elk geval rustiger...

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 19-05-2010 14:10

( . ) ( . ) mega boobs heb ik, niet normaal haha, mijn A cupjes komen helemaal naar voren...en zeer dat ze doen...
nou ja ik kan er wel om lachen, en mijn vriend vind het ook niet erg :wink:

vandaag ongesteld geworden, even afwachten in hoeverre het doorzet...
huilgevoel en jankbuitjes, pffff heb dit normaal niet hoor, maar goed ik huil de ellende er wel uit :lol:

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 20-05-2010 07:35

ja hoor, de ongi zet door, dan kan ik er nu van uit gaan dat dit mijn echte menstruatie is toch??
nu mijn cyclus gaan volgen, temp was vanmorgen 5 puntjes lager als de afgelopen week, dus ik denk dat die weer netjes zal zijn, ei spotten wordt het belangrijkste om mijn anti conceptie te regelen ;-)
maar zwanger worden is ook niet erg...

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 20-05-2010 07:59

Yep, dat klinkt wel als een echte menstruatie.
Ik vind dit wel een handig ding om de cyclus bij te houden http//www.pop.psu.edu/tremin/tremin_new.pdf

Groetjes,
Mo

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 02-06-2010 07:53

ik voel me weer heerlijk normaal, ik zat gisteren nog te bedenken, wat een verschil...
mijn huid is ook weer mooi, mijn vriend zei het gisteren ook,
blijft ongelovelijk wat een mirena spiraal voor gevolgen 'kan' hebben!

Plaats reactie