1 week later...een update

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Inge2
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 10-09-2010 09:35

1 week later...een update

Bericht door Inge2 » 16-09-2010 10:10

Dag allemaal,

Onder "mijn verhaal" schreef ik vorige week "mijn verhaal" neer over mijn klachten en de genomen beslissing om de Mirena spiraal te verwijderen.
Donderdagavond is het spiraaltje verwijderd en zaterdag is het bloedverlies begonnen. Tijdens het weekend was het vrij hevig... nu wat minder en ook ouder bloed, nog steeds met stolsels en smurrie.
Ik bekijk het positief... blijkbaar reageert m'n lichaam goed op het verwijderen van het spiraal en houdt het maar meteen grote schoonmaak :wink:
Regelmatig voel ik ook een heel licht kramperig gevoel in de onderbuik... een lichte vorm van menstruatiekrampen zeg maar. Misschien is dit het samentrekken van de baarmoeder tijdens de grote schoonmaak :?:
Mentaal voel ik me beter, al gaat het erg met ups en downs (25 ups en 25 downs op een dag tijd). Maar toch is er over het algemeen meer innerlijke rust... Spierpijn heb ik nog steeds, mijn nek zit weer zo vast als wat en m'n buik is nog steeds opgeblazen als een ballon!
Ik weet wel, ik moet geduld hebben... na 4 jaar Mirena kan ik niet op 4 dagen weer in orde zijn :oops: maar toch...
Ondertussen heb ik ook nog 2x last gehad van hartkloppingen en dan begin ik weer te twijfelen of het wel allemaal aan de Mirena ligt. :cry: Maar na het lezen van enkele verhalen op dit forum besef ik dan weer dat ik mezelf tijd moet geven... afwachten...
Ook blijf ik maar zoeken achter andere oorzaken van mijn ballonbuik... it's driving me mad :evil: Buikpijn heb ik niet, dus dat stelt me dan weer gerust dat ik niks "mankeer"...

Vol ongeduld kijk ik uit naar m'n eerste menstruatie en bereid ik me voor op het ergste. Sinds zaterdag ben ik ook met omnibionta activate begonnen, een complete vitaminenkuur, met probiotica en ginseng erbij. Ik wil m'n lichaam zo snel mogelijk in topform krijgen zodat alles ook sneller en beter kan herstellen.

Ook las ik hier dat sommige vrouwen "vrouw vitaal" van het kruidvat gebruiken om de hormonenbalans een duwtje te geven. Wat zijn jullie ervaringen met dit product?

Ik trek me echt op aan dit forum en hoop spoedig nog meer verbeteringen te kunnen melden.

Aukje81
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-09-2010 22:20

twee weken verwijderd....veel buikpijn en erg moe!

Bericht door Aukje81 » 16-09-2010 22:32

Hoi Inge en anderen!

Ik ben nieuw op het forum en wil ook wel even kwijt hoe ik de verwijdering ervaar.
Het is bij mij niet 1 week, maar morgen 2 weken geleden dat ik de mirena heb laten verwijderen.
Eigenlijk had ik er zelf niet veel last van, maar wil vooral weer 'hormoonloos' het leven door :-) en weten dat alles nog werkt.
De verwijdering op zich was een fluitje van een cent. De eerste dagen had ik wat bruinige afscheiding, zoals wel meer mensen beschrijven.
Maar vrijwel direct na de verwijdering kreeg ik veel last van hoofdpijn (dat ging over na een dag of 6) en vooral veel buikpijn. Steken, heel laag (onderbuik), dan weer links, dan weer rechts. Ook slaap ik onrustig en ben ik erg moe. De meeste avonden ga ik het liefst al rond half 10 naar bed (dan ben ik niet van mezelf gewend). Ik merk wat dit betreft eigenlijk geen verbetering. Ook zijn mijn borsten gevoelig, voelen wat gespannen aan. Zal de menstruatie dan binnenkort doorbreken? Wie herkent deze klachten? Inge, dat van die opgezette buik herken ik niet echt. Ik heb trouwens wel meer zin in eten dan voor de mirena......

Ben benieuwd naar jullie reactie!

Groet Aukje!

Inge2
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 10-09-2010 09:35

vandaag weer paniekaanval

Bericht door Inge2 » 17-09-2010 16:20

Hoi allemaal,

Vandaag, 8 dagen na verwijdering, weer een paniekaanval gekregen. Deze keer enorm! Ik was alleen thuis en ben naar de buren gelopen omdat ik dacht dat de ziekenwagen moest gebeld worden. Mijn hart bonste bijna uit m'n lichaam, ik zag zwarte vlekken en dacht dat ik ging neervallen...
Omdat ik met de Mirena last had van hyperventilatie, wist ik ergens wel dat het een paniekaanval was en ben ik onmiddellijk met ademhalingsoefn. gestart. Bij de buren zat ik 2 min. neer en alles was weer voorbij... :roll:

Na een uurtje heb ik m'n moeder gebeld en ben in tranen uitgebarsten aan de telefoon. Ik voelde me ellendig...
Net zoals vele lotgenoten had ik stiekem gehoopt dat al m'n klachten als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen, onmiddellijk na verwijdering... Niets is minder waar. De hartkloppingen, de paniek, de vermoeidheid, de opgeblazen buik,... het is er allemaal nog steeds na 8 dagen.
Na alweer wat lezen op het forum heb ik inmiddels weer wat moed gevonden. Ik moet geduld hebben. Mijn klachten zijn vergelijkbaar met heel veel van jullie en blijkbaar zullen ze vanaf de eerste menstruatie pas merkelijk beginnen af te nemen... Wat kijk ik er toch naar uit!

Ik heb de Mirena laten verwijderen op aanraden van m'n huisarts omdat zij een link met m'n klachten vermoedde... Volgende week misschien toch eens langsgaan om te vragen of ze me één of ander middeltje aanraadt om de hormonenhuishouding zo snel mogelijk weer in orde te krijgen. Ik lees hier monnikspeper en teunisbloem, visolie,... Wie heeft hier voordeel van ondervonden?

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 17-09-2010 19:14

Hallo Aukje en Inge,

Jullie lichaam moet weer een balans van de hormonen vinden en dat gaat helaas niet van de ene op de andere dag. Probeer voor voldoende rust en ontspanning te zorgen, lichaamsbeweging, gezond eten etc. om je lichaam zo veel mogelijk te helpen.
Heel veel sterkte, ik hoop dat jullie snel verbetering gaan merken.

Groetjes,
Mo

Tat
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 15-10-2010 14:20

dag 1

Bericht door Tat » 19-10-2010 21:20

Hallo allen,
wil alleen even vertellen, dat ik vanmiddag mijn spiraal heb laten verwijderen in het ziekenhuis, omdat mijn huisarts afgelopen maandag de draadjes niet kon vinden.
Ze was er met 3 seconden uit, korte krampachtige pijn achteraf, maar toen zat ze er al niet meer. Dus eruit halen is echt zo gepiept en niet te vergelijken met de horror van de plaatsing :D
Sinds ik 2 weken geleden de beslissing heb genomen om de spiraal te laten verwijderen voelde ik me al direct beter. Zoveel beter, dat ik vanochtend nog even heb getwijfeld, of al mijn klachten niet tussen mijn oren zaten... want wederom: de voordelen van de spiraal (geen menstruatie en niet hoeven na te denken over anticonceptie) vond ik wel ECHTE voordelen. Maar hoofdzaak is, dat ik me beter voel. Als het doorzet zal ik wellicht nooit weten, of het aan de spiraal lag of niet... maar uitgaand van alle verhalen hier zal het toch echt wel het geval zijn.
Nu vanavond heb ik overigens wel rugpijn, zo als of ik zwaar heb gesport (spierpijn-achtig) en ben super moe en ik heb al een beetje smerige afscheiding, zoals ik die had, voordat ik uiteindelijk ben gestopt met bloeden na de plaatsing.
Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes.

Plaats reactie