wanneer verdwijnt die ballonbuik na verwijderen Mirena???

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Inge2
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 10-09-2010 09:35

wanneer verdwijnt die ballonbuik na verwijderen Mirena???

Bericht door Inge2 » 22-09-2010 13:41

Hoi allemaal,

Morgen is mijn Mirena 2 weken verwijderd. Over het algemeen voel ik me beter. De neerslachtigheid is quasi weg. Ik voel me af en toe nog wel wat down, maar dat wijt ik aan een aantal lichamelijke klachten die nog niet verdwenen zijn. Waar ik voornamelijk nog veel last van heb is een opgeblazen buik. Omdat ik op dit forum en elders op internet deze klacht toch vaak terugvond als bijwerking van de Mirena, hoopte ik dat het snel zou verdwijnen na het verwijderen van het spiraaltje. Maar ik heb er last van als nooit tevoren.

Komt het misschien omdat na verwijdering m'n hormonen nog meer voor disbalans zorgen omdat ze terug op hun plooi moeten komen???

's Morgens is het ok, maar in de loop van de dag, telkens wanneer ik iets eet, neemt de omvang toe met na het avondeten een ballonbuik alsof ik vandaag nog zou moeten bevallen! Elke dag opnieuw, zonder uitzondering. Wat ik ook eet, het doet er allemaal niet toe...
Door al die gassen in m'n maag/darmen wordt m'n aorta ingedrukt en voel ik de schokjes bloed aan m'n hart... m'n hart bonst dan heel fel. Vooral dát jaagt me angst aan, waardoor ik me weer wat down ga voelen.

Ik wou dat we 3 maanden verder waren en al m'n klachten verdwenen zullen zijn, hopelijk.

Is er iemand op dit forum die ook deze bijwerking van de Mirena had en is het verdwenen na verwijdering? Hoe lang heeft deze klacht nog aangehouden?

Plaats reactie