Vandaag verwijderd!

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
MM
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-01-2011 13:08

Vandaag verwijderd!

Bericht door MM » 04-01-2011 13:11

Vandaag heb ik eindelijk de stap durven zetten en de Mirena laten verwijderen.
Voorlopig komt er geen hormoon meer in bij mij!
Ik ga de komende tijd in de gaten houden of:
* Mijn puisten verdwijnen uit gezicht, nek, rug en borst
* Ik de 8 kilo die ik aan ben gekomen weer kwijt raak
* De vreemde beharing weer kwijt raakt
* Ik mijn taille terug krijg
* Die opgeblazen buik verdwijnt
* Mijn huid en haar minder snel vet wordt
En nu ben ik vast nog iets vergeten! Mijn god dat ik hier ooit aan begonnen ben. Ik verlang gewoon naar de hevige menstruaties! Dan maar weer staal tabletten

MM

MM
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-01-2011 13:08

Bericht door MM » 05-01-2011 23:58

Na 1 dag merk ik gewoon al dat mijn huid begint op te knappen, of zou dat toeval zijn? Verder nog geen menstruatie, maar ik heb het gevoel dat ik op knappen sta. Ik kijk er erg naar uit om weer ongesteld te worden. Ik hou jullie op de hoogte. MM

MM
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-01-2011 13:08

Bericht door MM » 07-01-2011 21:46

Weer een update: Het is nu 3 dagen nadat ik de Mirena heb laten verwijderen.
Sinds gisteren ben ik ongesteld of misschien is het een onttrekkingsbloeding, dat weet ik niet.
Het lucht vreselijk op en het opgeblazen gevoel ben ik daarmee ook kwijt. Gek genoeg heb ik het ongesteld worden echt gemist.
Mijn huid is nog meer verbeterd; er komen geen nieuwe puistjes bij (voorheen was er elke dag wel een of meer nieuwe). De huid in mijn gezicht is niet meer vet en voelt soepeler en zachter aan. Mijn haar is ook niet meer snel vet. Ook de puistjes op mijn rug en borst genezen nu al!
Ik heb mezelf nog niet gewogen, dus ook geen idee of mijn gewicht weer afneemt. Ik hoop dat ik hiermee mensen help om de beslissing te nemen om dat ding eruit te halen! Want als je last hebt van dit soort bijwerkingen, twijfel je of je of je er goed aan doet om hem te laten verwijderen. Vooral omdat het erin zetten niet echt iets prettigs is. Ik hou jullie op de hoogte!

MM

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 08-01-2011 15:44

Hallo MM,

Fijn om te horen dat je al zoveel verandering merkt. Hoe lang heb je de Mirena gehad?

Groetjes,
Mo

MM
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-01-2011 13:08

Bericht door MM » 08-01-2011 18:44

Ha Mo,

Niet eens zo lang, iets meer dan 8 maanden. En ik ben zo blij dat hij er uit is nu! Vandaar dat ik dat met iedereen wil delen. Vanmorgen 0,5 kilo eraf op de weegschaal. Dat kan een schijnbeweding zijn, maar ik hou alles scherp in de gaten.

Peppie
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-12-2010 19:12

Bericht door Peppie » 12-01-2011 12:23

Hoi MM,
Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat na de verwijdering van jouw mirena. Ik heb 'm nog en zit er ook sterk aan te denken om hem te laten verwijderen. Ik heb de mirena nu 2,5 jaar en heb dezelfde huidklachten als jij (verschrikkelijk, rode ontstoken pukkeltjes in m'n gezicht) en ik ben ook ruim 8 kilo aangekomen (terwijl ik echt niet veel eet en ook gewoon gezond eet). Ik was zo'n beetje van de vier weken er drie aan het "vloeien" . niet veel maar wel erg vervelend. De laatste weken gaat dát aspect wat beter.
Ik hoop dat het bij jou het gewenste resultaat op zal leveren. Groetjes, Peppie

MM
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-01-2011 13:08

Bericht door MM » 12-01-2011 13:53

Hallo!

Daar ben ik weer voor een update! Ik ben nu inmiddels ruim een week verder (8 dagen). De bloeding die ik had 2 dagen na het verwijderen van de mirena duurden maar een paar dagen en waren niet echt hevig, dus ik denk dat dat een onttrekkingsbloeding was. Nu is het dus wachten op mijn eerste echte menstruatie. De puisten op mijn rug en in mijn gezicht zijn volledig verdwenen! Echt zo ontzettend fijn! Op mijn borst heb ik nog wel wat plekjes, het is wel veel minder en heeft denk ik meer tijd nodig om helemaal mooi te genezen.
Ik had gehoopt dat ik minder vocht zou vasthouden in mijn handen en voeten na verwijdering, dit is wel gedeeltelijk zo, maar ik heb toch nog wel wat last van vocht. De kilo's zitten er ook nog aan, maar daar verwacht ik geen wonderen van. Er kwam ongeveer een kilo per maand bij, dus als dat in dat tempo eraf gaat, vind ik het prima :) Mijn stemming is ook verbeterd, ik heb het idee dat ik vrolijker en minder doemdenk, maar dat kan ook een placebo effect zijn hoor.
Tot nog toe ben ik zeer tevreden en begin ik niet aan de pil of een ander voorbehoedsmiddel ander dan een condoom. Jammer dan! Ik heb mijn vriend heel duidelijk gemaakt dat ik geen hormoonrommel meer wil voorlopig en hij ziet ook het verschil, dus kan me moeilijk tegen spreken.

Ik hou jullie op de hoogte!

MM

MM
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-01-2011 13:08

Bericht door MM » 16-01-2011 15:25

Update!
De Mirena is er nu 12 dagen uit! Met mijn huid gaat het nog steeds goed, maar ik ben nog niet helemaal verlost van de acne helaas. De laatste puistjes zijn erg hardnekkig! Mijn opgeblazen gevoel is helemaal weg! En mijn buik ziet er ook anders uit, meer zoals ik er vroeger uit zag :) Hoi hoi! Dat is heel fijn. De kilo's gaan er nog niet echt af, maar daar geef ik mijn lichaam ook wat meer tijd voor. Ik ben 0,5 kilo afgevallen, dus niet echt noemenswaardig.
Wat niet is veranderd is het vocht vasthouden in mijn handen en voeten in de ochtend. Ik heb echt dikke vingers en voeten. Dit plas ik er na 1 a 2 uur opgestaan te zijn en hebben bewogen weer uit. Eerder hield ik het wel langer vast, dus het gaat wel wat beter. Ik meld me weer als mijn eerste menstruatie is gekomen.

MM.

MM
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-01-2011 13:08

Bericht door MM » 30-01-2011 16:15

Opnieuw een update!

Vandaag ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden na het verwijderen van Mirena! Het voelde echt als een klein feestje toen ik erachter kwam. Ik voelde aan mijn lichaam al wel dat het eraan zat te komen, maar nu is het dus definitief doorgebroken. Ik ben wel erg draaierig, vlekken voor mn ogen. Het is nog maar de eerste dag, dus ik ben benieuwd wat me nog te wachten staat en hoe heftig het gaat worden. 4 januari is de mirena verwijderd, dus na 26 dagen heb ik mijn eerste menstruatie. Dat valt binnen het normale, dus ik ben dik tevreden.
Ik ben benieuwd of het vocht vasthouden hierdoor nog verder afneemt. Ik hoop het!

MM

MM
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-01-2011 13:08

Bericht door MM » 07-02-2011 10:15

Daar ben ik weer! Een maand na verwijdering van Mirena!
Ik heb nu mijn eerste menstruatie gehad. Die was hevig, maar duurde niet vreselijk lang, 5 dagen. Ik zal opnoemen van welke klachten ik allemaal af ben.
- Ik heb geen opgeblazen buik gevoel meer, mijn buik ziet er niet meer zwanger uit!
- Mijn huid en haar wordt niet meer zo snel vet
- Mijn huid voelt soepeler aan, vooral mijn voorhoofd! De puistjes worden nog altijd steeds minder. Ik heb nog af en toe een puistje, maar niet meer op vreemde plaatsen zoals achter mn oor of in mijn nek. De puistjes op mn borst zijn weg, op mn rug heb ik nog een enkele. Maar het verschil is zo duidelijk!
- Ik hou minder vocht vast! Geen zere voeten en dikke vingers meer bij het opstaan
- Ik was 8 kg aangekomen van Mirena, daar is nu 1 kg vanaf gegaan, zonder hier moeite voor te doen.
- Vreemde zweetgeur is compleet verdwenen. Bijvoorbeeld bij de onderkant van mijn bh en in mijn lies zweet ik ook niet meer. Ik vond dat heel vreemd.
Ik gebruik geen alternatief als anticonceptie, maar laat mijn lichaam weer tot rust komen zonder hormonen. Dit doet ook mijn humeur goed :)

Dit waren mijn ervaringen! Ik zou zeggen, als je twijfelt en je hebt dezelfde klachten als ik, haal dat ding er dan heel snel uit! Je zal je er veel beter door voelen.

MM

Plaats reactie