Vóór- en ná de verwijdering van m'n Mirena Spiraaltje.

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
MamaMirella
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 10-03-2011 19:42

Vóór- en ná de verwijdering van m'n Mirena Spiraaltje.

Bericht door MamaMirella » 10-03-2011 20:03

Hallo, ik heb in September 2010 een Mirena spiraal laten plaatsen.
Reden: andere anticonceptie geeft bijwerkingen en zonder anticonceptie 2 weken ongesteld, 2 weken niet en ga zo maar door...
Ik hoopte dus op een menstruatieloze periode, maar helaas!

Sep: Spiraaltje laten zetten, deed onwijs veel pijn (ook ivm mn gekantelde baarmoeder) en ben erna echt OUT gegaan.
Mijn spiraaltje is een feit, en tegerlijkertijd had ik mijn nieuwe vriend leren kennen.
Na een paar dagen begon ik te vloeien en het hield eigenlijk 3 weken aan ongeveer.
Op een gegeven moment was het vloeien gestopt en was ik blij.
Niet lang daarna begonnen de problemen, bloedverlies na het vrijen en het ergste nog, nare geurtjes.
Sinds m'n spiraaltje heb ik de ene bacterie na de andere en de ene schimmel na de andere, antibiotica's enz enz enz
Blaasontstekingen etc. Na 2 weken had ik me laten testen op SOA's want ik las dat je met "Chlamydia" contactbloedingen kon krijgen, maar uit die test was niks gekomen.

Ik denk nu 2 maanden geleden heb ik me laten doorverwijzen omdat ik WEER geurtjes had.
Daar werd er een kweek gedaan en een echo gemaakt.
Ik schrok, kreeg te horen dat ik een cyste heb van 4,5cm. Dit, werd mij verteld, komt vaker voor bij het Mirena spiraal.
Dit zat mij niet lekker en overlegde of ik hem er niet beter uit kan halen, we hadden afgesproken te wachten tot de uitslag van de kweek en na 3 maanden controle voor mijn cyste met beslissen. Intussen moest ik normaflor halen, zo gezegd zo gedaan, maar na een paar dagen kreeg ik witte brokkelige afscheiding en jeuk, dus heel herkenbaar, een schimmeltje. Meteen gestopt en het ff laten rusten.
Inmiddels kreeg ik de uitslag en ja hoor, weer 2 bacterien Gardnerella ? dacht ik en nog een huidbacterie van binnen.
2 Zware antibiotica's en die afgemaakt natuurlijk. Toen begon ik 5 weken geleden te vloeien, mijn menstruatie waarschijnlijk, maar na 3,5 week was het wel "minder" maar niet over, vorige week maandag mijn spiraaltje laten verwijderen en meteen begonnen aan de "Qlaira" anticonceptie.
Na het vrijen, wéér meer vloeien en zo erg, dat ik heel veel stolsels verloor eentje van zeker 10 a 12 cm en zeker 2 cm dik, donkerrood, tot op de dag van vandaag ben ik NOG aan het vloeien, eergister was het "zo goed als weg" weer gevreeën en dus wéér vloeien.

Ik ben als de dood! Ik heb maandag een afspraak bij de gyn, heb gezegd wéér een echo te willen, om even te kijken naar de "cyste" en evt een uitstrijkje voor baarmoederhalskanker en evt een nieuwe SOA test voor alle zekerheid.
Ik heb ook zulke klachten, misselijk, moe, geirriteerde ogen en heel erg honger, pijnlijke borsten, zeurende pijn in mijn onderbuik. Ik twijfel zelfs of die cyste wel een cyste was en geen vruchtzakje of iets, stel dat ik een bbz heb ? Maarja, dan zou je denken dat je veel meer pijn moet hebben.
Hopelijk as maandag meer duidelijkheid. De arts wil waarschijnlijk een Diagnostische laparoscopie uitvoeren, dus vind het allemaal eng en naar.
(En sorry voor alle details, maar ik "ruik" nog steeds van onderen, voel me geestelijk inmiddels ook op! :(:( echt...)

Heeft iemand ervaring met het zolang vloeien?

Groetjes, Mirella

MamaMirella
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 10-03-2011 19:42

Bericht door MamaMirella » 14-03-2011 18:25

Geen reacties helaas,

maar voor degene die nog willen weten hoe het bij de gyn was.
Mijn cyste is weg. Mijn darmen waren opgezet en aan het rommelen, en het zou heel goed kunnen dat ik een miskraam heb gehad.
Want er was een gedeelte met vocht en stolsels of een vruchtzakje met een (dood?) kindje, want zag geen hartje kloppen.

Morgen ochtend uitslag bloedonderzoek of er hcg in mijn bloed te vinden is en of mn HB waarde goed is.
En er is een uitstrijkje gemaakt en een aantal kweken. Die uitslag komt later.
Mocht er geen HCG in mijn bloed te vinden zijn, dan krijg ik zsm een kijkoperatie.

Gr, Mirella

(PS: Geestelijk is het allemaal echt een domper pffff)

Peppie
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-12-2010 19:12

Bericht door Peppie » 14-03-2011 21:58

Hoi mamamirella,
Jammer dat er niet gereageerd is op jouw topic...ik kan jouw klachten helaas niet helemaal herkennen. Mijn mirena is vorige week donderdag verwijderd en ik vloeide gisteren behoorlijk hevig maar vandaag lijkt het wat getemperd te zijn.
Ik heb wel vanuit het verleden ervaring met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, en ik kan je verzekeren dat je dan niet weet waar je het moet zoeken van de pijn. Ik hoop dat het bij jou niet zo is.
Ik hoop dat je hier wat meer herkenning vindt, maar helaas kan ik je niet helpen.
Groeten, Esther

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 15-03-2011 22:40

hoi mamamirella

vervelend allemaal, en inderdaad, geestelijk raak je er ook van uitgeput want het lijkt wel alsof je enkel nog maar daar mee bezig bent, wat misschien ook wel zo is, maar het is gewoon erg overheersend allemaal...
ik ben mijn mirena nu zo een 10 maanden kwijt en geen dag en minuut spijt van gehad, ik ben er alleen maar van opgeknapt
heb nog wel heel lang last gehad van lichte blaasontstekingsklachten, maar dat lijkt nu ook onder controle
de geurtjes van de bacteriele vaginose, iets wat ik zeker door de mirena heb gekregen, heb ik redelijk onder controle met balans aktiv, een groen doosje met 6 tubetjes erin die ik deels of helemaal gebruik naar gelang de hevigheid.
Het helpt direct tegen alle nare geuren en ook de vele afscheiding en evt jeuk ed
Ik heb niet het idee dat ik daar ooit nog echt vanaf kom, of het moet in mijn overgang zijn, wie weet
alle antibiotica kuren hebben me meestal slecht geholpen of niet zonder bijwerkingen.
ik ga nooit meer anticonceptie nemen die met hormonen is, puur natuur is toch het beste denk ik en het fijnste,
alhoewel ik makkelijk praten heb, ik ben niet makkelijk zwanger ( nooit geweest ook ) en als het nu na mijn 40e nog gebeurt is het enkel een kadootje
veel sterkte met alles, en ik hoop dat je snel van je klachten afbent en van het voorjaar kan gaan genieten
x

Plaats reactie