She's gone

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Peppie
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-12-2010 19:12

She's gone

Bericht door Peppie » 10-03-2011 22:07

Thank God...she's gone....vandaag hebben vriendin Mirena en ik afscheid genomen, voor altijd. Ruim 3 jaar zijn we bij elkaar geweest en in de loop van deze drie jaren is ze me waarschijnlijk meer tot last dan van gemak geweest. Ik ken mezelf niet meer terug qua humeur (ben een beste bitch!), heb haaruitval, flinke pukkels, gezichtsbeharing, hartritmestoornissen en ben ruim 10 kilo zwaarder! Ik wijt het allemaal aan de Mirena, want nadat zij en ik één werden, zijn de klachten begonnen. Vandaag hebben we dus afscheid van elkaar genomen, het deed geen pijn. Ik denk dat mijn reactie tot nu toe vooral psychisch is (want hoe snel merk je het??) maar ik ben een stuk rustiger, inwendig. Ik heb ook nu al het gevoel dat ik wat vrolijker ben, maar hier is de wens natuurlijk vooral de vader van de gedachte.... Ik ben mega blij met mijn beslissing om het kreng eruit te laten halen. Ik heb nog geen last van bloedingen, maar verwacht wel dat het gaat komen. Eigenlijk voel ik nog niets anders dan normaal, weet ook niet zo goed wat ik kan verwachten. Maar nogmaals....ik ben zó blij dat het ding eruit is!!

Peppie
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-12-2010 19:12

Bericht door Peppie » 12-03-2011 22:32

Ruim 50 uur na de verwijdering en ik voel me supergoed. Geen steken meer onderin mijn buik en niet meer dat gejaagde gevoel in mijn lijf. Ik bloed wel, tot een uur geleden stelde het niet veel voor, maar zojuist moest ik rennen naar het toilet. Veel bloed, en veel klonten, zoals voor de mirena altijd het geval was. Uiteraard neem ik de nodige maatregelen, en ik ga ervan uit dat het met de verwijdering van vriendin Mirena te maken heeft. Ik voel me wat minder opgeblazen. Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan (dat durf ik nog niet) maar ik heb echt het gevoel dat het ook op het gebied van het gewicht wat rustiger is. Ik heb het idee dat ik ook wat vrolijker ben...betrap mezelf zo af en toe op zingen en fluiten en ik kan wat meer hebben van de kinderen. Gek hoor, misschien is het ook aleen maar het idee dat het kreng eruit is, maar vooralsnog gaat het goed (ook al is het misschien alleen maar 'tussen de oren").
Mocht er weer wat te melden zijn, dan lezen jullie het hier. Ik vind het wel belangrijk dat ook andere vrouwen de ervaringen van iedereen op dit forum lezen, zowel de positieve als de negatieve.
Groetjes, Peppie

Peppie
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-12-2010 19:12

Bericht door Peppie » 13-03-2011 16:52

Poe zeg! Wat een klonten, ik was vergeten hoe heftig dat kan zijn. Moet regelmatig een sprintje richting toilet trekken. Ach ja, het hoort erbij blijkbaar, het zal ook wel weer over gaan. Afgezien daarvan voel ik me goed en volgens mijn man ziet mijn gezicht er wat minder plofferig uit (moet ik dat nou als compliment opvatten :roll: ?).
Ik ben erg benieuwd naar, en ook wel een beetje gespannen over de uitslag van het uitstrijkje dat bij de verwijdering van de Mirena is gemaakt. Mijn baarmoedermond zag er dus onrustig uit en ik hoop dat dit met de Mirena te maken heeft. Heeft een van jullie hier ervaring mee, is dit gebruikelijk?

Peppie
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-12-2010 19:12

Bericht door Peppie » 14-03-2011 16:47

Water...water..water
Even weer een update (ik vind het zelf altijd wel leuk om deze van anderen te lezen, vandaar dat ik mij er ook maar aan waag)...
Op zich gaat het goed, na het heftige bloeden van gisteren, was het vandaag goed te doen. Ik heb wel twee nachten ontzettend beroerd geslapen, was heel erg onrustig en zweette me helemaal kapot. Ook plas ik me een ongeluk, hele liters komen eruit. Ik drink altijd wel veel water, maar zóveel nou ook weer niet. Ik vraag me dus af of ik zoveel zweet en plas omdat mijn lichaam al het vocht dat in de afgelopen 3 jaar is vastgehouden, weer kwijt moet?? Herkent iemand dit?

Peppie
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-12-2010 19:12

Bericht door Peppie » 17-03-2011 10:44

Een week later....
Het gaat boven verwachting goed. Het bloeden is gestopt en ik voel me erg goed. Af en toe heb ik wel weer steken onderin mijn buik (ik hoopte dat die weg zouden blijven!). Mijn gezicht is nagenoeg weer egaal. Ik ben nog steeds erg blij dat ik vorige week de relatie met Mirena verbroken heb. Ik ben erg benieuwd naar mijn eerste "echte" menstruatie. Nu alleen nog even wachten op de uitslag van het uitstrijkje. Groetjes, Peppie

Livo
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: 06-03-2011 09:40

Bericht door Livo » 17-03-2011 12:29

Hoi Peppie,

Dat van dat zweten herken ik wel. Ik heb niet echt de leeftijd (36) om al in de overgang te zijn dus dat zal het wel niet zijn. Mijn mirena is nu ca. 7,5 week geleden verwijderd. De eerste 3-4 weken waren echt stijgend in lijn, maar de 5-6-7-de week steeds meet ook weer minder dagen. De klachten die ik had met mirena lijken wisselend in sterkte en met vlagen weer terug te zijn. Bij gaan de zweetbuien gepaard met een soort paniek of angstvlaag waarbij ik niet eens echt aan kan geven waarvoor ik bang ben maar gewoon een golf van een heel onaangenaam en onrustig gevoel wat door mijn lijf trekt en vaak ook uren en soms dagen blijft hangen.

Ik ben nog steeds niet echt ongesteld geworden, heb wel direct na de verwijdering een onttrekkingsbloeding van een dag of 6 gehad. Ik heb nu al 2 weken het idee dat het moet komen (wat vage buikklachten, opgezet gevoel en lichte krampen en dan is het ineens weer helemaal weg) maar er komt niets. Sinds de verwijdering heb ik een vette en onrustige (gezichts)huid die gedurende de dag steeds erger word. Vooral 's avonds is het erg, dan reinig ik vlak voor ik naar bed ga de hele boel en smeer er verzorgende creme op. Als ik dan op sta sta ik echt versteld hoe goed de boel is opgeknapt en in de loop van de dag wordt het weer een vette opgezette bende met veel puistjes. Hier heb ik in het verleden echt geen last van gehad.

Ik denk dat we gewoon veel geduld moeten hebben totdat de hele hormoon huishouding weer een beetje normaal functioneert. Ik ben ook bij een endocrinoloog geweest, die wou een hele bak aan bloedonderzoek doen maar gaf al direct aan dat hij niet verwachte dat er iets uit zou komen. Zit nu in afwachting van de uitslag, toch wel weer een beetje spannend.
Sterkt, en hou je ons een beetje op de hoogte over hoe het bij jou verloopt?
Groet, LIVO

Peppie
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-12-2010 19:12

Bericht door Peppie » 19-03-2011 23:48

pff....ik weet echt even niet wat er met me aan de hand is....ik ben al jaren een vrouw met een libido dat ver beneden het vriespunt hangt, maar sinds gisteren is er iets met me gebeurd. Ik voel me supervrouwelijk, aantrekkelijk en heb een bijna onbedwingbare behoefte dat te laten merken (aan mijn man uiteraard) en om het te laten zien. Heb voor het eerste sinds heel lang mijn oude push-up beha weer voor de dag getoverd.. :wink: Ik schaam me bijna om het hier neer te zetten, maar ik heb het idee dat er de laatste jaren door de Mirena dus een heleboel onderdrukt is dat er nu ineens uit moet. Ik herken mezelf bijna niet meer. Afgezien daarvan ben ik echt een stuk vrolijker, kan weer lachen om en met mijn kids en zie alles een heel stuk rooskleuriger.
Ik las vanavond het bericht van Livo, waar ik me totaal niet in herken, en ik vind het erg rot dat zij zich nog steeds niet goed voelt. Onbegrijpelijk dat hormonen zoveel met een mens kunnen doen! Ik hoop dat het bij mij zo goed blijft gaan, ik hou nu al van mijn leven zonder Mirena maar ik hoop voor Livo, en voor iedereen bij wie het nog steeds niet gaat zoals het zou moeten, dat alle ellende gauw voorbij is en dat jullie weer kunnen gaan genieten!

Peppie
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-12-2010 19:12

Bericht door Peppie » 31-03-2011 19:16

Drie weken zonder Mirena, en nog steeds kan ik zeggen dat het goed gaat. Mijn huid is rustiger en ik voel me minder opgeblazen. Geen idee of ik afgevallen ben, want ik durf (nog) niet op de weegschaal, maar mijn omgeving vindt dat mijn gezicht en hals minder gezwollen zijn. Psychisch gaat het ook goed, nog steeds rustig en een stuk vrolijker. Ik ben echt blij dat Mirena en ik uit elkaar zijn gegaan. Ik wacht nu op mijn eerste menstruatie....ben erg benieuwd hoe die gaat verlopen. Mochten de menstruaties weer net zo hevig worden als vóór de Mirena, dan ben ik er wel uit....dan mag van mij mijn baarmoeder eruit (heb 'm toch niet meer nodig).
Uitstrijkje was overigens goed....pfffff.
Doei!

Peppie
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-12-2010 19:12

Bericht door Peppie » 04-04-2011 20:01

Poe....zit duidelijk tegen een menstruatie aan te hikken....opgeblazen gevoel, pukkels (anders dan ten tijde van de Mirena) en mega chagrijnig.....voor mijn omgeving hoop ik dat het snel begint, anders vrees ik dat dit nog op een echtscheiding uitdraait. Donderdag is Mirena er 4 weken uit.....kan ik al een menstruatie verwachten? Heb geen eisprong gevoeld.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 05-04-2011 08:50

Hoi Peppie,

Ja, dat kan zeker. Mijn menstruatie kwam 4,5 week na verwijdering. Ik hoop voor je dat het inderdaad snel komt, want erna voel je je waarschijnlijk weer stukken beter. Sterkte!

Groetjes,
Mo

Plaats reactie