Draadjes afgebroken

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Sandrah
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: 02-03-2011 10:02

Draadjes afgebroken

Bericht door Sandrah » 11-03-2011 17:05

Ik merk dat ik in mijn topic in 'mijn verhaal, Mirena 1.1' weinig reacties krijg, misschien staat de post ook wel verkeerd....

Vorige week is er een eerste poging gedaan mijn spiraaltje te verwijderen, maar zijn de draadjes afgebroken.

Ik ben wel erg benieuwd naar mensen die dit ook overkomen is en ben erg benieuwd naar hoe en of wat met de nieuwe poging de mirena te verwijderen.

Sandrah
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: 02-03-2011 10:02

Bericht door Sandrah » 18-03-2011 10:25

Vanmorgen is de Mirena er uit gehaald.

Ik was een beetje zenuwachtig omdat ik geen idee had wat me te wachten stond. Zodra ik uit m'n bed kwam toch maar 2 ibuprofen geslikt (je weet maar nooit) en op weg.
Maar ik moet zeggen, appeltje eitje. Een speciaal tangetje, je voelt wat 'kriebelen' als het je baarmoeder in gaat, en omdat er niks te zien is moest hij toch wel even zoeken en dus meer kriebelen. Na een minuut ofzo dacht ik dat hij nog moeilijker zat te pielen en voelde dus iets meer maar het deed geen pijn, maar ik dacht wel .... ik hoop dat t niet te lang duurt.
Nou dat beetje meer wat ik voelde bleek de mirea te zijn die er uit kwam.

Ik was echt verbaasd, bij de dokter toen het draadje afbrak deed het meer 'zeer', maar ook dat was met een gewone kramp te vergelijken ...
Hier zit dus een opgelucht iemand, op 2 gebieden. Ten eerste hij is er UIT!!! Ten tweede heb ik me zorgen gemaakt om helemaal niks, deze ingreep kan ik iedere dag wel ondergaan ;-)

Nu kijken wat er gaat veranderen .... ik ben heel benieuwd!

sylvia2506
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 24-01-2011 12:52

Bericht door sylvia2506 » 18-03-2011 11:14

Hallo Sandrah.

Wat fijn om te lezen dat het allemaal mee is gevallen, wat kunnen we ons toch heerlijk druk maken he :D
Ik ben ook benieuwd of je de veranderingen gaat merken, spannend hoor.
Die van mij is er bijna drie maanden uit. De eerste weken waren echt geweldig, ik vloog voor mijn gevoel. Daarna toch weer iets minder gaan voelen, maar ik blijf positief, ik ben onderhand al gehalveerd met mijn antidepressiva dus wat wil ik nog meer.
Mijn menstruatie patroon is eigenlijk een hele meevaller. Toen ik veel jonger was, was ik het toch wel zo'n acht á negen dagen, daar zag ik tegen op, nu haal ik net vier dagen dus heel fijn.

Nou, ik ben benieuwd en ga je volgen, succes.......

Groetjes Sylvia.....

Peppie
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-12-2010 19:12

Bericht door Peppie » 18-03-2011 11:29

Fijn dat het is meegevallen Sandrah, wat een opluchting he?
Bij mij is ie er nu een week uit en ik voel me prima.
Groetjes, Peppie

Sandrah
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: 02-03-2011 10:02

Bericht door Sandrah » 23-03-2011 17:54

Hoi hoi,

Dank je wel voor jullie reacties!
Peppie ben blij om te horen dat het goed met je gaat! Lopen we zelfs een beetje gelijk, kunnen we vergelijken hoe het gaat ;-)
En Sylvia ... ik vind een halvering van de anti depressieva al wel een hele verbetering! Ik hoop dat je de rest ook kunt afbouwen, zodat je zonder hulp middelen happy door het leven kan!

Ben nu een paar dagen verder, de eerste dagen gingen goed, voelde me blij, daarvoor had ik dat natuurlijk ook wel, maar het leek een beetje meer blij ;-)
Ik heb (nog) geen bloeding gehad, maar vandaag is m'n humeur echt op een diepte punt en ik voel ook een spanning in m'n buik.
Geen idee of dit al kan, maar het lijkt bijna op PMS, dat zou volgensmij al wel snel zijn, maar eerlijk gezegd weet ik niet eens meer hoe het 5 jaar geleden was, dus het is weer een beetje opnieuw ontdekken.
Verder had ik gehoopt toch ook al snel aan m'n broeken te kunnen merken dat er evt wat vocht weg zou gaan, maar dat valt nog erg tegen, maarja misschien wil ik wel te veel en te snel :roll:
Ik moet nog ff geduld hebben en m'n lichaam z'n natuurlijke ritme weer laten hervinden.
Al lijkt wel alsof ik wat meer geduld heb en wat minder snel negatief wordt op m'n werk, laten we hopen dat dat door zet, want af en toe werd ik soms moe van m'n eigen negativiteit.

Anyways, later weer een update!

Peppie
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-12-2010 19:12

Bericht door Peppie » 23-03-2011 23:07

Hoi Sandrah,
Ik onderschrijf jouw gevoel....ik ben ook een stuk minder negatief en een heel stuk opgeruimder dan een paar weken geleden. Het valt mijn kids ook op.. ik heb lichamelijk gezien, nergens last van...het kreng is er morgen 2 weken uit. Heb wel een paar dagen flink gebloed, maar dat was alles. Nu gaat het erg goed.
Groetjes Peppie

mathilda
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-11-2012 21:58

Bericht door mathilda » 02-11-2012 22:01

Hai Sandrah, ik herken je verhaal in mirena1.1 en ben benieuwd hoe het nu met je gaat. De laatste posting is van mrt 2011.

Hopelijk heeft het verwijderen van de mirena geholpen!

Mathilda

Plaats reactie