Vandaag Mirena verwijderd, zou het helpen?

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Debora
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 09-08-2011 20:03

Vandaag Mirena verwijderd, zou het helpen?

Bericht door Debora » 09-08-2011 20:35

Hallo allemaal,

Ik ben toevallig op dit forum beland toen ik aan het zoeken was naar manieren om van je angst af te komen. Toen ik de bijwerkingen las die heel veel van jullie hebben, kreeg ik het warm en dacht ik; "zou het echt zo simpel zijn?" Ik had de Mirena 2,5 jaar. 6 weken na inbrengen ontdekte de gyn een cyste van 5,5 cm.. Eerst kreeg ik pillen mee om hem te laten verkleinen maar toen ik de bijwerkingen zag dat ik "laat maar zitten"...toen zou ik geopereerd worden maar bleek dat hij aan het slinken was...na ongeveer 2 jaar is hij eindelijk helemaal geslonken! Ook voel ik me sinds 2 jaar energieloos, negatief, zweverig, onwerkelijk, gespannen en in maart dit jaar kreeg ik een paniekaanval! Sindsdien ben ik steeds op mijn hoede, bang dat het me weer overkomt...ik doe aan yoga, loop al bij de psycholoog, natuurarts en sinds kort ook de chiropractor omdat ik helemaal vastzit vanaf mijn schouderbladen tot en met mijn achterhoofd. Ik was er nu echt klaar mee en toen ik dus op dit forum terechtkwam en zoveel herkenning zag in de verhalen op dit forum, besloot ik een afspraak te maken met de gyn. Dat was dus vandaag. Toen ik het over mijn klachten had en vroeg of het aan de Mirena kon liggen, zei hij dat we daar maar op 1 manier achter kunnen komen en dat is door hem er uit te halen. Hij heeft het gelijk gedaan! Dat was wel even schrikken maar dan heb ik het maar gelijk gedaan! Ben wel opgelucht en hoop echt dat mijn psychische klachten gaan afnemen. Ben ook benieuwd hoe mijn menstruatie gaat verlopen want ik had altijd heel erg veel bloedverlies! En ook last van migraine. Maar liever dat dan die angstige en nerveuze gevoelens die ik nu de hele dag
heb! Hoop dat ik bij jullie een beetje steun kan krijgen en geruststelling! Dank aan de organisatoren voor het opzetten van dit forum!

Groetjes,
Debbie

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 10-08-2011 08:28

Hallo Debbie,

Dat is mijn idee ook er is maar 1 manier om erachter te komen, dan kun je dat als oorzaak uitsluiten.

Komende dagen zou je een onttrekkingsbloeding kunnen krijgen, maar dat hoeft niet.

Misschien kun je de natuurarts om tips vragen om je hormoonhuishouding weer in balans te krijgen. Je zou teunisbloemolie kunnen proberen, of monnikspeper.

Wat je nu zou kunnen doen is een dagboekje bijhouden met je klachten en hoe het daarmee gaat. Dan kun je zien of er verbetering in zit en of je bijvoorbeeld weer meer klachten krijgt tegen de tijd dat je ongesteld moet worden (en ze erna weer afnemen). Het is wel een kwestie van geduld hebben.

Ik hoop dat je verbetering gaat merken, ik hoor graag van je!

Groetjes,
Mo

Debora
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 09-08-2011 20:03

Bericht door Debora » 11-08-2011 22:11

Bedankt voor je bericht Mo! Ik houd inderdaad een dagboekje bij waar ik in bij houd hoeveel bloed ik verlies en hoe ik me voel! Ik had vandaag wel bloedverlies maar het is niet echt heel veel. Wel had ik gisteren erge hoofdpijn maar dat kan ook een reactie zijn op de behandeling van de chiropractor van dinsdag. Morgen moet ik weer dus ik zal het wel aan haar melden. Ik kreeg gisteravond door de hoofdpijn weer een angstaanval en lag weer te trillen als een rietje in mijn bed. Vandaag ging het wel weer. Ik zal inderdaad morgen de natuurarts bellen om tips te vragen! Goed idee!

Ik houd je op de hoogte!

Groetjes,
Debora

Plaats reactie