Spiraaltje eruit, andere anticonseptiemiddelen erin

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 25-10-2011 17:47

Een rustig dagje vandaag, tot de boodschappen. Ik kreeg een "opvlieger" alles werd wazig, ik kreeg het heet en ik geen energie meer om door te fietsen. Thuis snel een boterham met pasta gegeten (suiker tekort?) maar ik blijf trillen. Heel gek. Mentaal is alles prima, geen rare gedachten of iets dergelijks, het is puur mijn lijf dat nu even raar doet. Ik hou jullie op de hoogte!
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 27-10-2011 12:17

Sinds dinsdag een stoned gevoel: ik voel me licht in m'n hoofd en heb last van trilhandjes: eten maakt geen verschil, ik blijf me wazig voelen.
Vanochtend ook om 4:10 en 6:00 wakker geworden, na 6-en niet meer kunnen slapen. Ik ben wel een beetje down hierdoor: een beetje het
idee dat ik terug bij af ben qua slapen. Ik ga vanavond maar even hard sporten, dan ben ik lekker moe :P
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 27-10-2011 13:20

Hallo Wipkip,

Zit je menstruatie er misschien aan te komen? Dat geeft de eerste maanden na verwijdering een beetje een terugval, maar zodra je ongesteld bent, gaat het weer beter.

Groetjes,
Mo

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 27-10-2011 13:54

Ja, daar hoop ik wel op natuurlijk! Het is 4 weken geleden, dus het zou heel goed kunnen. Ik heb in ieder geval al een pak chocoladekoekjes op, mijn favoriete pre menstuele snack, dus fingers crossed.
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 30-10-2011 19:44

Rustig weekend, ik merk dat ik zoals Mo al zei een beetje een terugval heb. Heb weer erge hoofdpijn, puistjes op rare plaatsen en een beetje een down gevoel (Absoluut niet zo erg als voor Mirena). Dit klinkt nou trouwens erg zo geschreven, maar dit alles gaat in golven. Ik voel me zozo, en dan weer normaal.

Klachtenlijst puistjes op rare plaatsen (bovenarmen, vlak onder mijn sleutelbeen, op mijn knie), baasjes onder mijn haar, hele donkere urine (kan ook van mijn pillen zijn slik vitamine B).
_____________________________________________________
Edit maandagochtend

Ik wordt constant wakker 's nachts en ervaar dan paniek en stress. Ik kan het makkelijk de baas, maar het is wel erg vervelend dat ik niet een hele nacht door kan slapen.
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 01-11-2011 16:04

Vanochtend dikke huilbui. Ik voelde me zoveel beter de laatste tijd, hoezo ga ik me dan plotseling weer slechter voelen? Het duurde even voordat ik weer logisch kon na denken en de woorden van Mo weer naar boven kon halen: voordat je ongesteld wordt, wordt het eerst slechter. Nou daar hoop ik dan maar op. Ik slaap weer slecht: ik heb nachtmerries, wordt meerdere keren per nacht wakker en kom tegen de ochtend (half 6) dan niet meer in slaap. Hopelijk gaat dit snel voorbij :?
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

meisjezondermirena
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: 30-09-2011 10:49

Bericht door meisjezondermirena » 02-11-2011 09:25

Hopelijk voel je je vandaag beter! :(
ik heb gister mijn mirena laten verwijderen, ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat! Ik zal hier ook wat updates posten, ook zodat ik voor mezelf de verbetering kan zien.
Ik heb ook meteen de T-safe koperspiraal laten plaatsen, dus daar kan ik jullie ook over vertellen straks. Misschien een goede vervanging voor de mirena.

Ik moet zeggen dat mijn klachten wel minder heftig waren dan de meeste die ik hier lees, maar toch herken ik mezelf er wel in. Soms extreem negatief/doemdenken, angstig, prikkelbaar, veel huilen, heel erg op en neer allemaal, onredelijk... Soms kon ik echt niet meer rationeel nadenken. Ook de neiging om dingen te laten verslonzen, moeite met dingen aan te pakken zeg maar... gelukkig gaat het met mijn studie wel goed allemaal, maar mijn kamer opruimen of de was doen... daar heb ik geen energie voor lijkt wel? Ik reageer veel af op mijn vriendje en dat vind ik heel vervelend (al doe ik echt heel erg mijn best om me in te houden hoor!). Terwijl het verder heel goed gaat tussen ons.. maar soms ben ik zo opvliegend, dat is gewoon lastig. Gelukkig is hij heeel erg lief en steunt me ook helemaal in het spiraal gedoe.
De toegenomen acne vind ik ook niet zo leuk!

Het eerste wat ik merk is dat mijn buik veel platter lijkt?
Verder voel ik me ook wel gewoon rustig, maar met mirena had ik ook wel veel dagen dat het wel goed ging.
Ik voel me ook nog steeds heel opgelucht. Ik voel mijn buik een heeeel klein beetje zeuren maar dat is echt niks vergeleken met de pijn die ik na het plaatsen van de mirena had!

Sterkte iedereen!

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 02-11-2011 15:55

Wat lekker! Ik ben heel benieuwd hoe die T-safe je bevalt straks!
Maar nu eerst genieten van weer jezelf worden toch? )

We houden elkaar op de hoogte!
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 03-11-2011 17:39

Ik ben ongesteld! Tenminste dat moet het voorstellen volgens mij.. Het is niet veel, maar wel degelijk ongesteld! Joehoe! Ik voel me ook weer helemaal normaal, van het weekend een groot feest in de planning en ik ben niet eens in paniek of iets dergelijks.. Erg fijn om te merken dat mijn eerdere paniek deze week echt weer hormonaal was dus )
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

meisjezondermirena
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: 30-09-2011 10:49

Bericht door meisjezondermirena » 04-11-2011 15:39

Joehoe! Ik ben best veel aan het bloeden nadat de t-safe gezet is... maar ik heb totaal geen buikpijn! vreemd.
ik ben benieuwd hoe mijn eerste ongesteldheid zal zijn, ik hoop niet al te pijnlijk (ik ben al een jaar niet echt meer ongesteld geweest door de mirena, enige voordeel :p)!
Ik voel me verder goed! mijn vriendje zei ook dat mijn huid er al beter uit begint te zien! maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk :)

Plaats reactie