Spiraaltje eruit, andere anticonseptiemiddelen erin

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 30-11-2011 10:48

Gisteravond had ik twee enorme nieuwe plekken erbij, dus vanochtend toch maar ff naar de dokter. Volgens hem komt het door een storing in de hormonen, het is een vorm van acne. *zucht* Alcohol meegekregen om te deppen..
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 05-12-2011 07:52

Ik ben ongesteld geworden dit weekend, de tweede keer! Gisteren had ik het extreem warm --> "opvliegers", vanochtend werd ik wakker met paniek S Toch wel jammer, had gehoopt dat weg zou blijven als ik ongesteld ben. Puistjes en cystes nog steeds aanwezig.
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 12-12-2011 16:05

Ik was ziek/zwak/misselijk deze week, dus kan de symptonen niet goed onderscheiden van ziekte en naweeen mirena. Het depspul van de dokter helpt goed puisten zijn nihil. Onder mijn haar zitten nog enkele puistes, daar kan ik moeilijk deppen, maar ik merk dat het in het algemeen al minder wordt. Ik zit toch een koperen spiraaltje te overwegen, ik ben heel benieuwd hoe die bij jou bevalt "meisjezondermirena"!

De stressvlagen worden steeds minder, wat ik tegenwoordig ervaar kan ik aanduiden als normaal en beheersbaar zeker in combinatie met mijn afstudeerjaar en hoge studiedruk is dit denk ik normaal. 3 maanden geleden zat ik al te janken als ik alleen maar naar mijn agenda keek! Andere vooruitgangen ik kan het nieuws kijken zonder er gestresst van te worden. Ik kan ellende beter van me af laten glijden, net als gewoonlijk. Grote groepen mensen en veel drukte gaat tegenwoordig ook goed, al heb ik na enkele uren wel hoofdpijn.

Wederom ik word steeds meer de oude, maar ik voel dat ik er nog niet helemaal ben. Ik mis nog dat laatste beetje, laat ik zeggen 10%.
Oftewel een enorme verbetering in een periode van 2,5 maanden en 2 x ongesteld zijn!

Ik hoor graag nog van jullie, ik update wel heel veel dat lukt natuurlijk niet iedereen, maar ik ben erg benieuwd hoe het met de dames gaat die de mirena ongeveer tegelijkertijd met mij uit hebben laten halen!
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 13-12-2011 09:44

Hoi Wipkip,

Ik ben blij te horen dat het zo veel beter met je gaat! Ik herken dat veel beter kunnen relativeren, beter tegen drukte kunnen.

Groetjes,
Mo

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 19-12-2011 15:20

Bijna 3 maanden later is het nu. Vorige week heb ik letterlijk tegen een vriendin gezegd "Ik voel me nu pas weer helemaal mezelf." Ik heb nog enkele dagen gewacht met posten om te checken of het doorzette. Maar ik kan nu echt zeggen ik voel me echt weer helemaal normaal. Lichamelijk en geestelijk ben ik weer helemaal de oude. Ik ben uiteindelijk wel weer enkele kilo's aangekomen, maar lang niet alle 7(!) kilo die ik in amper 5 weken kwijtraakte.

Ik zal vanaf nu minder posten, ik hoop dat je wat aan mijn lange verhaal hebt (gehad) en wens iedereen heel veel sterkte!

@Mo thnx voor de reactie! En echt super dat dit forum er is. Vooral in het begin zat ik soms uren te zoeken en te lezen wat anderen hadden. Dit heeft me echt heel erg geholpen. Keep up the good work!
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Plaats reactie