Spiraaltje eruit, andere anticonseptiemiddelen erin

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 07-11-2011 08:37

Ik ben al enkele dagen volledig ongesteld! Ik voel me veel beter gelukkig. De puistjes zijn nog wel aanwezig, maar worden al beduidend minder.
Ik sprak afgelopen weekend mijn zusje, het zit blijkbaar in de familie: zij slikt al jaren geen pil meer, omdat ze er ook depri van wordt. Wederom een punt voor mijn gelijk: al twijfel ik nu al lang niet meer of het aan de Mirena lag of niet! Ik houd jullie op de hoogte: ik ben benieuwd hoe ik mijn volgende ongesteldheid ga overleven :P
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

meisjezondermirena
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: 30-09-2011 10:49

Bericht door meisjezondermirena » 07-11-2011 22:35

Fijn zeg!!
Blegh, ik heb gisteravond na een fijn weekend echt opeens een enorme dip gehad, waar ik vanochtend nog steeds in zat... maar nu voel ik me wel weer beter gelukkig.

meisjezondermirena
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: 30-09-2011 10:49

Bericht door meisjezondermirena » 09-11-2011 08:23

Uuuh ik geloof dat er iets gebeurt met mijn libido... :oops:

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 10-11-2011 08:39

hahahaha, daar had ik geen last van! Ik heb heb het wel vaker voorbij zien komen op deze site, helemaal niet gek hoor
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

meisjezondermirena
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: 30-09-2011 10:49

Bericht door meisjezondermirena » 14-11-2011 17:28

hahaha, ik had niet echt door dat het minder was geworden eigenlijk, tot ik nu merk dat het terugkomt!
Het gaat een klein beetje op en neer bij mij, maar over het algemeen gaat het beter dan met de mirena!
Ik heb al een tijd geen extreem prikkelbare en chagrijnige buien gehad. als er iets is kan ik het makkelijker relativeren.
met mijn huid gaat het ook beter (ook een beetje op en neer, maar sowieso beter dan eerst).
geen paniekachtige gevoelens meer (ik had soms dat ik op straat liep en overal naar van werd bijvoorbeeld).
Heel erg fijn dit! :D ookal blijf ik nog een beetje voorzichtig want hij is er pas twee weekjes uit.

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 15-11-2011 15:36

De puistjes trek ik echt slecht! Dit is iets wat mijn lijf gewoon doet, maar ik voel me weer 16 S En niet op de goede manier. Er zit een grote op m'n kin, op m'n wang.. Het zijn ook van die vieze ondergrondse.. naja, gaat hopelijk over. Al is dit zelfs voor mij wel heel erg heftig onder mn haar en langs mn haargrens zitten ook allemaal blaasjes en puistjes.

Gisteren voelde ik me erg onrustig, ik werd zelfs misselijk van reclame op tv waar ze eten lieten zien. Het kwam kort na 8 uur opzetten, rond 10 uur op zn hoogtepunt en om half 11 was het weer weg. Vanochtend ook een licht rusteloos gevoel ik kon mn vinger niet op het probleem leggen mirena-nawee dus maar..

Voor de rest gaat het heel goed met me ik heb het gevoel alles aan te kunnen en ben steeds meer mezelf.

Gelukkig dat het met jou ook zo goed gaat, mzm )
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

lady d.
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19-09-2011 14:03

Bericht door lady d. » 15-11-2011 18:22

Dag dames,

Ik val in herhaling; maar heb om een of andere reden geen melding meer ontvangen m.b.t. diverse de topics. Vandaag ontving ik er eentje m.b.t. "Ik val van mijn geloof af" en toen ontdekte ik veel nieuwe berichten. Dacht al wat is het stil hier, maar ja, had ook naweeën zoals puistjes, buikpijn en was eindelijk ongesteld na de verwijdering. Helaas duurde het totaal twee weken maar goed, het was niet zooooo heel heftig dus wel te doen. Maar ik merk wel dat niet alle hormonen volledig uit mijn lichaam zijn want zit nu ook weer onder de pukkels terwijl ik dat voor de Mirena nooooit heb gehad (zelfs niet in de pubertijd :roll: ).

Maar het belangrijkste is toch wel dat ik mezelf heb teruggevonden na de verwijdering en de rest komt vanzelf wel (hopen we).

Fijn om te lezen dat het met jullie beter gaat en dat het :P voor iedereen tijd nodig heeft om weer de oude te worden.

Groetjes, Diana

meisjezondermirena
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: 30-09-2011 10:49

Bericht door meisjezondermirena » 17-11-2011 11:22

Ik ben ongesteld, denk ik! Ik was drie weken ongeveer geleden ook een beetje ongesteld, dus het zal wel kunnen kloppen, beetje korte cyclus dan maar da's logisch met al die veranderingen.
Ik bloed best veel maar ik voel (nog) geen buikkramp... ook kwam het echt heel snel op gang: halve dag klein beetje bloeden en toen opeens 'voluit', dat was vroeger anders bij mij. Dus ik weet niet zeker of het nou echt ongesteldheid is of een tussentijdse bloeding ofzo... ik was gisteravond in elk geval HEEL chagrijnig haha, dus misschien heeft dat er wel iets mee te maken. Nou ben benieuwd en ik hoop dat het niet al te lang duurt! :D

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 23-11-2011 20:20

Ik tel de weken niet meer, dus geen idee hoeveelste dag het is )
De puistjes zijn erg aan het verhevigen, het lijkt nu meer op cystes S

Ze zitten op alle drukplekken oksels, knieholtes. Maar ook nog steeds op rare plekken als bovenarm en onderbenen. De blaasjes op mn hoofdhuid zijn een stuk minder geworden, al ontdek ik er af en toe weer eentje. Het is nu 20 dagen na mijn eerste ongesteldheid en ik merk dat ik lustelozer ben dan gewoonlijk. Klein dipje vanwege eisprong hoop ik maar..
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 28-11-2011 12:17

Gisteren was het precies 2 maanden dat mn spiraal eruit is. Ik merk, zeker nu ik de verhalen terug lees een hoop verbeteringen. Afgelopen week had ik mn tweede eisprong, ik reageerde hier al minder heftig op dan de eerste eisprong. Ik was wel erg gestresst en onrustig, maar ik kon alles wel de baas. De puistjes zijn bijna een epidemie geworden op mijn lijf onder mijn oksels (niet de "scheer"-area) zitten puistjes en kleine cystes erg pijnlijk. De achterkant van m'n benen, kuiten, rug, nou ja eigenlijk bijna overal zitten wel plekjes. Ik wacht nog een paar dagen misschien kwam dit door mn eisprong? Maar anders ga ik toch ff langs de huisarts.

Mentaal gaat het steeds beter, vorige week naar aanloop van de eisprong lichte terugval ik kon me niet concentreren op tentamenwerk, frustratie, etc. Maar ik kan er nu weer tegenaan.
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Plaats reactie