Mirena eruit en ik voel me echt niet lekker...

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Dianne
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-10-2011 13:46

Mirena eruit en ik voel me echt niet lekker...

Bericht door Dianne » 10-10-2011 13:54

Hallo meiden,

Na wat te hebben gegoogled ben ik op deze site terecht gekomen.
Ik heb 4 weken geleden mijn spiraaltje laten verwijderen. Deze heb ik genomen vanwege dat ik niet zo lekker in m'n vel zat en de arts wel dacht dat me het goed zou doen, wat meer in balans zou komen. Ik heb nooit geen klachten gehad toen ik het spiraaltje had. Nu ongeveer 2 jaar nadat ik de mirena gebruikt heb is die er dus 4 weken uit. Maar wat voel ik me klote zeg...
Ik voel me al een paar dagen duf, moe, soms zelfs dizzy, vandaag om alles huilen, alsof mijn hoofd vol met watten zit, nergens zin in.
Ik zit gewoon echt mezelf giga in de weg. Ik moet de 1e keer nog ongesteld worden (denk ik). Ik had pas na een paar dagen na verwijdering een onttrekkingsbloeding en daarna geen spoortje oid meer gezien/gehad.
Ik heb al wat verhaaltjes gelezen van anderen, maar toch hoop ik op wat reacties waar ik me aan vast kan houden.
Dat duffe gedoe mag echt snel overgaan. Iemand tips, suggesties, herkenning, what ever??
Ik lees hetw el. Vast bedankt!! Dianne.

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 10-10-2011 17:39

Hey Dianne,

Slik je wat extra vitaminen? Op dit forum heb ik jouw klachten vaker gelezen, een hoop vrouwen die de spiraal ook zo lang hadden gehad slikten Vrouw Vitaal van het Kruidvat. Ik heb er weinig over terug gevonden wat hun ervaringen waren, maar dit middeltje is voor de overgang, waar "onze" klachten op lijken.
Ikzelf slik vitamine B-50 van De Tuinen, let erop als je deze koopt dat er vitamine B6 in zit. Deze pil neem je tijdens het eten in. Vitamine B6 (zit ook in banaan) helpt ervoor om rustiger te worden.

Het is een beetje zelf aandokteren met allerlei middeltjes, maar als je nog niet ongesteld bent geweest zou dit heel goed de Mirena-crash kunnen zijn (zoek maar op deze site). Je hormonen zijn nog helemaal in de war en je lijf reageert daar even heel heftig op! Zoek op deze site ook maar eens naar hormonale disbalans en misschien staat daar nog iets bij waar je wat aan hebt. Er staan zoveel verhalen op waar je je waarschijnlijk in herkent, kijk naar de datums en kijk naar hun vervolg berichtjes: dit gaat echt over!

Het duffe, dizzy gevoel heb ik ook (bijna 2 weken na verwijdering) dus dat is absoluut niet gek.

Heel veel sterkte!
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Dianne
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-10-2011 13:46

Bericht door Dianne » 10-10-2011 18:40

Hoi Wipkip,

Dank je wel voor je reactie!! Ben ik al heel blij mee.
Ik slik nog geen extra vitamine, alleen foliumzuur. Toeval wil dat ik vandaag ging kijken wat ik nog in mijn kast had, maar dat is over de datum...
Ik was het vanmiddag flink zat en het dizzy-gevoel lijkt in de middag ook toe te nemen.
Ik wil het toch ook bij de huisarts neerleggen en hoop ook daar wel 'gehoord' te worden, snap je...
Ik heb toendertijd ook gehoord dat de huisarts niet in de '9 maanden op 9 maanden af' geloofde, nou ik geloof er heilig in!!
Je zegt dat je ook het dizzy-gevoel hebt...is de Mirena er ook pas uit bij jou? Of heb je er eerdere ervaring mee?
Ik heb idd ook al meer gelezen over Kruidvat Vitaal, dus denk wel dat het zoiets zal gaan worden.
Wie weet wil de arts toch nog even bloedprikken, misschien hoop ik daar wel op, zodat alles even uitgesloten wordt.
Ben jij hiervoor bij je huisarts geweest?
Groetjes, Dianne.

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 11-10-2011 14:38

Hey dianne,

Bij mij is hij er twee weken uit, maar ik heb hem "slechts" 4 maanden gehad. Ik hou mijn verloop heel gedetailleerd bij, omdat ik zelf veel aan de verhalen op dit forum heb gehad, hoop ik dat anderen kracht uit mijn verhaal kunnen halen :)

Ik ben al diverse keren bij de dokter geweest, hij heeft me ook doorverwezen naar een Psycholoog. Ze zijn allemaal (incl. co-assistent) heel verbaasd dat het plotseling zo goed gaat met mij, want ze wilden me al anti-depressiva gaan geven..

Sterkte!
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Dianne
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-10-2011 13:46

Bericht door Dianne » 11-10-2011 15:39

Hoi Wipkip,

Dat je er zo snel achter was...maar bij jou waren geloof ik de problemen ontstaan nadat je de Mirena had gekregen toch?
Ik heb idd een verslag van je gezien...idd goed bijgehouden hoor.
Vandaag arts geweest en die gaat iig bloedprikken op bezinking, algemeen beeld, ijzer, schildklier...maar goed vraag het mij af.
Ze vroeg wel of ik me niet labiel voel door wat anders...nou ik mag wel elk jaar last hebben van de winterdip, maar niet nadat een week geleden de zon besloot er accuut mee te stoppen. Dat gaat vele malen geleiderlijker aan zeg maar. Jaarlijks terugkerend iets, dus weet waarover ik het heb hahaha.
Ook gaf ze me de tip voor vitamines, dus heb de multi vitaal van de kruidvat gehaald, baat het niet...
Ik ga absoluut niet aan de antidepressiva oid en gesprekken ook niet.
Ze hebben me bijna aleens eerder aan de pillen willen hebben, terwijl ik er niet achter stond, dus niet mee begonnen ook...uiteindelijk was het echt de '9 maanden-af' gebeuren, want na 9 maanden voelde ik me een stuk beter.
Maar goed, morgen eerst maar eens bloed af laten nemen.
Ik vraag me ook wel af of de artsen idd doorhebben wat voor een impact hormonen met je doet, omdat je ook aangeeft doorgestuurt te zijn naar een psycholoog...
Denk dat het best nog een grijs gebied is...
Doeidoei, Dianne!!

Plaats reactie