5 maart 2012 gaat mijn Mirena eruit

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

5 maart 2012 gaat mijn Mirena eruit

Bericht door Suzanne » 29-02-2012 19:57

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag (na lang twijfelen) een afspraak gemaakt om de Mirena te verwijderen. Het was druk in de ha-praktijk dus kan pas maandag terecht. Ik heb ook maar niet aangedrongen of ik niet eerder kan want die drie dagen maken dan ook niet meer uit. Ik ben erg benieuwd en zal mijn ervaringen posten op het forum.

Trouwens kwam gisteren een goede vriendin langs en haar mond viel bijna open toen ik vertelde over mijn twijfels over de Mirena. Haar collega had precies dezelfde ervaringen gehad en na verwijdering was het haar veel beter vergaan.

Ik hou jullie op de hoogte.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Re: 5 maart 2012 gaat mijn Mirena eruit

Bericht door Suzanne » 05-03-2012 11:44

Zojuist is de Mirena eruit gehaald. Ik had al veel verhalen gelezen op dit forum over het verwijderen en dat het niets was in vergelijking tot het inbrengen. Dat was bij mij ook zo, maar toch deed het nog wel pijn! De Mirena zat een beetje verkleefd, dus de HA moest een paar keer trekken voor hij loskwam. Ik heb nu meteen bloedverlies, maar dat lijkt me normaal als zo'n ding er net is uitgehaald. Ook een lichte kramp in mijn buik, maar het voelt toch wel goed dat hij eruit is.

Echte verbeteringen durf ik nog niet te noemen. Misschien een tikkeltje rustiger, maar dat is meer de opluchting dat het verwijderen nu achter de rug is.
Zag er geloof ik toch best wel tegenop. :wink:

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Re: 5 maart 2012 gaat mijn Mirena eruit

Bericht door Suzanne » 07-03-2012 12:29

In de loop van de dag dat mijn Mirena verwijderd was begon het me op te vallen dat ik minder last had van die 'grauwe sluier' die over alles heen hing. Ik ben er nog lang niet, maar begin kleine veranderingen te merken in mijn humeur, hoewel ik soms nog kleine dipjes heb. Emotioneel, piekeren en een gevoel van onbehagen. Dit kan ik echter beter onderdrukken nu en weer te boven komen. Ook heb ik veeel meer energie. De eerste nacht nadat de Mirena verwijderd was, sliep ik iets minder goed maar vannacht heb ik gewoon weer goed geslapen. Ik ben dus op de goede weg. Voorheen kon ik echt gedeprimeerd raken van zo'n dag als vandaag. Geen zon, beetje grauw. Maar nu is het niet meer iets waar ik down van word. De goede momenten had ik met de Mirena ook, maar de slechte momenten zwakken heel duidelijk af. Hopelijk zet dit zo door.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Re: 5 maart 2012 gaat mijn Mirena eruit

Bericht door Suzanne » 08-03-2012 16:55

Vandaag de derde dag na verwijdering. Het lijkt wel alsof ik steeds meer energie krijg. Vandaag uitgekafferd door een gebruiker via ons incidentensysteem op het werk en ik kon het makkelijk van me af laten glijden. Ben er niet eens op ingegaan. Dit gaat de goede kant op. Ik heb steeds afwisselend wel en niet buikpijn. Soort krampen die je bij je normale ongesteldheid ook hebt maar dan wat lichter.

Ook erg goed geslapen en gedroomd. Een leuke droom dit keer. Ik ben erg blij dat ik hem heb verwijderd. De grauwe sluier is nog niet helemaal weg, maar verdwijnt steeds meer naar de achtergrond. :D De terugval zal echt nog wel komen, maar voor nu ben ik hier erg happy mee.

Hoe beter ik me voel hoe bozer ik word om al die verhalen van:

- het kan de Mirena niet zijn, en
- de huisarts wil hem niet verwijderen

Anticonceptie zou vrouwen vrijheid moeten hebben geven maar in plaats daarvan lijden we, sommige meer dan anderen, onder de negatieve gevolgen van een medicijn dat ons voorgeschreven wordt terwijl we niet ziek zijn. Voor wie doen we dat eigenlijk? Ik heb mijn vriend gisteren gevraagd of hij de mannenpil zou slikken. Hij zei eerst: "Ja, mits." Maar later gaf hij toch toe dat hij dat liever niet deed. Tja, ik kan het hem niet kwalijk nemen. Mannen kijken wel uit iets te slikken waar ze zich opgeblazen, down en androgyn van gaan voelen!

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Re: 5 maart 2012 gaat mijn Mirena eruit

Bericht door Suzanne » 12-03-2012 18:03

Mirena is er nu een week uit. Het gaat goed, maar af en toe komen er nog vlagen voorbij van emotioneel zijn. Gedeprimeerde stemming is een stuk minder. Paniekaanvallen had ik al niet meer sinds ik tijdelijk ziek thuis ben. Nu af en toe gewoon wat huilerig. Kan soms wat minder hebben, maar soms ook juist wel weer. Raar. Mijn borsten zijn ook opgezet volgens mijn lover. Ik zou 'normaal' de 19de ongesteld moeten worden. Dit is volgende week. Een vriendin is inmiddels gestopt met de pil. Ze werd er huilerig, gedeprimeerd en misselijk van en het kwam rechtstreeks uit haar baarmoeder zei ze. Tja. Herkenbaar! Hopelijk zet de goede stemming door. Weer licht zeurderig gevoel in mijn buik. Misschien zit er toch een ongesteldheid aan te komen. Ik kan niet wachten. Let's get it over with!

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Re: 5 maart 2012 gaat mijn Mirena eruit

Bericht door Suzanne » 12-03-2012 19:58

Trouwens ook net opgemerkt: de pigmentvlek links op mijn voorhoofd, waarvan ik dacht dat dat gewoon werd veroorzaakt door de ouderdom (35 jaar) lijkt ook weg te trekken. Hij was al minder omdat ik tijdelijk wat minder stress heb, maar nu de Mirena verwijderd is lijkt het nog verder op te klaren.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Re: 5 maart 2012 gaat mijn Mirena eruit

Bericht door Suzanne » 15-03-2012 17:18

De Mirena is er nu 10 dagen uit en ik voel me steeds beter. Had gisteren en vandaag echt een geweldige dag. Overal zin in en heel veel energie. Het weer helpt natuurlijk ook mee, maar toch. Dat is niet het enige. Ik ben heel blij met mijn beslissing en hoop dat deze ontwikkeling verder doorzet. Ik merk wel dat ik ongesteld moet gaan worden. Ik houd water vast en mijn borsten zijn enorm opgezet. ;-) Laat maar komen, die ongesteldheid.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Re: 5 maart 2012 gaat mijn Mirena eruit

Bericht door Suzanne » 16-03-2012 18:03

Gisteren tijdens de yoga kreeg ik ineen een ontzettend huilerig gevoel. En voor de yoga óók al erg aan het piekeren en wat somberder. Vandaag was mijn eerste werkdag op kantoor na hele lange tijd en ik voelde me lusteloos en down. Huilerig. En rond een uur of kwart over twee werd ik ongesteld! Dit is echt te toevallig. Ik mailde net aan mijn vriend dat ik me zo huilerig voelde.

Ben benieuwd hoe ik me na deze ongesteldheid weer ga voelen. We zullen het zien.

Peetje
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: 15-03-2012 13:33

Bericht door Peetje » 23-03-2012 07:17

Wauw, wat een veranderingen bij jou ook zeg! Goed om te lezen. Dat kan zo'n klein dingetje een ellende veroorzaken!
Bijzonder je stemming ook zoveel beter is geworden. Ik hoop echt dat die lijn die ik nu al twee dagen voel bij mij doorzet. Hoe is het op dat gebied nu bij jou? En hoe gaat het met je hoofdpijn?

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Re: 5 maart 2012 gaat mijn Mirena eruit

Bericht door Suzanne » 23-03-2012 21:13

Hoi Peetje,

bij mij wisselt het van dag tot dag. Dan denk ik weer: "Hey, ik voel me vandaag best goed!" en dan heb ik weer een wat mindere dag. Maar overall voel ik me wel zeker beter dan mét!
Hou me op de hoogte van je ontwikkelingen. Ik ben benieuwd!

groetjes,
Suzanne

Plaats reactie