5 maart 2012 gaat mijn Mirena eruit

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Peetje
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: 15-03-2012 13:33

Bericht door Peetje » 26-03-2012 14:29

Ha Suzanne,

Heb m'n verhaal weer even ge-update. Het is woensdag alweer een week geleden dat 'ie eruit ging! Voel me er nog steeds super bij. Zelfs mijn stemming lijkt er beter door te worden (had het niet durven dromen) maar ik denk dat ik dat pas zeker weet als er een maand of wat voorbij is. Het kan nu ook vooral de euforie zijn door het feit dat ik die pijn niet meer heb.
Ben benieuwd hoe het met jou gaat!

Gr. Peet

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 26-03-2012 22:42

Bij mij gaat het vandaag ook erg goed. Dit weekend had ik een soort eisprong volgens mij, of iets dat erop lijkt. Heel huilerig geweest terwijl het eigenlijk heel goed ging. Nu ga ik dus op weg naar mijn menstruatie. Ik voel mijn buik/baarmoeder/eierstokken regelmatig. Minimale krampen enzo. De stemming is echt heel veel beter. Maar het is zo lastig aan te wijzen waar het nu echt aan ligt. De lente is ook weer begonnen en dat helpt ook. Toch denk ik niet dat dat de hoofdoorzaak is van mijn verbeterde stemming. De hoofdpijn is helemaal weg. De diarree nog niet helemaal, maar ook dat komt vast goed.

Iets dat ook al jaren (ik had hem 4 jaar) slecht ging, was zingen. Ik kon altijd geweldig uithalen, zingen, etc. Maar de afgelopen jaren ging dat helemaal niet goed. Het lijkt erop dat dat ook weer beter gaat. Typisch. Nog even afwachten of het allemaal doorzet. Ik verwacht dat er zo rond mijn menstruatie nog wel wat klachten terugkomen, maar dat zien we dan wel weer. Voor nu ben ik erg tevreden met het resultaat. :D Fijn dat het met jou ook zo goed gaat, hou me op de hoogte!

Peetje
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: 15-03-2012 13:33

Bericht door Peetje » 27-03-2012 08:42

Wat is iets dat lijkt op een eisprong? Hahaha :lol:
Wat fijn dat je hoofdpijn weg is joh! En je denkt dus dat diarree ook door de verwijdering komt? Wat een typische bijwerkingen dan zeg.
Ik vraag me zelf echt af of ik nog die terugslag ga krijgen, omdat het tot nu toe echt alleen maar allemaal positief is (wat ik verder prima vind hoor, maar wel bijna verdacht :wink: )
En fijn ook dat het zingen beter lijkt te gaan!
Alles heeft met alles te maken, denk ik...

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 03-04-2012 15:09

Hey Suzanne,

Bedankt voor je reactie*! Ik snap precies wat je bedoelt. Daarom voelen die vlagen ook al een dubbele straf het voelt echt niet lekker en daarnaast denk je misschien ben ik wel echt gek en lag het echt niet aan het spiraaltje. Maar iedere keer als er iets terug komt dat verdwenen was bevestigd het ook mijn vermoeden dat die troep langzaam uit m’n lijf verdwijnt en dat het dus wel echt aan het spiraaltje moet hebben gelegen.

Ik ben een echte zenuwenpil van nature en had ook al last van moodswings met de pil. Ik denk persoonlijk dat de hormonen je eigen emoties heel erg versterken. Mijn natuurlijke zenuwachtigheid werd bijvoorbeeld zo erg versterkt dat ik helemaal lamgeslagen werd en niks meer kon doen.

Ik heb jouw verhaal even doorgelezen en herken heel, heel erg veel. Je bent pas een maand ver en het lijkt erop dat je je dip al hebt gehad (na de euforie yes hij is eruit!). Het gaat zeker de goede kant op met je. Hou vol en kijk hoe je langzaam aan overal weer grip op krijgt en je je ljf weer dingen gaat doen waarvan je niet eens wist dat die bijwerkingen ook door de mirena kwamen. Veel sterkte en succes )

*Reactie Suuz http//mirena.forum2go.nl/ik-voel-me-kiplekker-t950.html
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 10-04-2012 09:08

Ik moet ongesteld worden en heb weer vlagen met rare gevoelens, soms ineens weer hartkloppingen en ik ben ook erg moe. Ik hoop dat het snel doorzet, want voel me echt heel erg opgeblazen.
Zere borsten, kramp, huilerig (een beetje) enzo. Gisteren bij het sushirestaurant ineens bijna een paniekaanval, zomaar vanuit het niets! Daarna thuis alleen maar rustig op de bank gezeten en ik lag zelfs om 23:00 in bed! Dat is echt heel vroeg voor mij. Hopelijk voel ik me hierna echt beter!

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 12-04-2012 16:47

Ik ben nog steeds niet ongesteld. Voel me steeds rotter, emotioneler en alle voortekenen zijn aanwezig maar het zet maar niet door. Ik weet dat de klachten even terug kunnen komen en daar hou ik me dan maar even aan vast. Hopelijk voel ik me snel beter. Mijn lijf heeft het er echt zwaar mee om weer uit zichzelf ongesteld te worden.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 15-04-2012 13:11

Ik ben inmiddels ongesteld geworden. Ik was vergeten hoe het ook alweer voelde om ongesteld te worden maar mijn lichaam heeft me er weer aan herinnerd. Ik had alles erop en eraan. Krampen, vermoeidheid en humeurigheid. Volgens mijn vriend ben ik al drie weken nogal snibbig. Overall voel ik me steeds beter, maar ik heb nog steeds slechte dagen waarbij ik me rot voel, er is nog geen goede basislijn. Ook de buikpijn is redelijk heftig maar ik ben blij dat ik weer buikpijn heb en dat ik weer normaal ongesteld aan het worden ben. Verder merk ik tijdens deze dagen dat ik minder last heb van mijn hooikoorts, herkent iemand dat? Ik ben allergisch voor de Berk, maar momenteel nergens last van. Verder heb ik al jaren - sinds de Mirena - een pigmentvlek. Vooral linksboven. Deze lijkt wat te vervagen. Ik ben wel wat aangekomen inmiddels, maar misschien ligt dat ook aan de ongesteldheid en houd ik wat vocht vast. Gisteren nog gesproken met iemand die ook gestopt was met haar anticonceptie, en dat klonk allemaal herkenbaar. Haar dokter had haar verteld dat het minimaal drie maanden tot zes maanden duurde voor de hormonen uit je lijf zijn. Goed om in gedachten te houden als het weer eens even iets minder gaat. Eigenlijk kun je dus pas na drie tot zes maanden écht de balans opmaken. Mijn huisarts was trouwens helemaal niet sceptisch over het feit dat ik dacht overgevoelig te zijn voor hormonen en hij gaf aan dat hij vóóral veel vrouwen op het spreekuur kreeg die last kregen van hun Mirena. Zou dit zijn omdat de klachten pas na jaren van gebruik optreden en de Mirena pas sinds een aantal jaren populair is? In ieder geval goed dat er steeds meer erkenning is hiervoor. We zijn niet gek.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 17-04-2012 19:42

Het is één grote emotionele rollercoaster, nog steeds. Vandaag, de vijfde dag van mijn menstruatie, weer een ontzettende dip. De eerste en tweede dag vooral lichamelijk niet in orde geweest en moe. Nu, aan het einde van die vijfde dag gaat mijn humeur weer omhoog. Het blijft lastig. Hoewel ik me al veel beter voel dan toen ik hem nog had, merk ik dat het herstel toch niet zo snel gaat als ik had gehoopt. Het gaat met kleine stapjes, maar zeker weten gaat het wel vooruit. Ik las op curzone (www.curezone.com) dat je bij de tweede of derde menstruatie vaak een crash kunt hebben. Misschien omdat je de synthetische hormonen steeds meer kwijt raakt waardoor je aan de andere kant steeds meer het tekort van je eigen, natuurlijke, progesterone gaat missen. Waarna je lichaam een tekort signaleert en het weer gaat aanmaken. Dat is wat ik me voorstel. Ik denk dat ik rond de 3 á 6 maanden moet rekenen voordat er écht herstel optreed. Dan kan het altijd nog meevallen. :wink:

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 23-04-2012 19:12

Inmiddels is de ongesteldheid weer achter de rug en begin ik me weer een stuk beter te voelen. Ik ga op weg naar mijn derde ongesteldheid. Ik voel me wel weer beter, maar het schommelt nog wel een beetje op en neer. Ik hoop dat ik over een aantal maanden kan zeggen dat ik me een stuk beter voel. Ben begonnen met Agnus Castus (monnikspeper) en ben mijn goede multivitamine weer gaan slikken om mijn lijf te helpen terug te keren naar normaal. Hopelijk heeft het een goed effect op me.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 27-04-2012 22:57

Vandaag heb ik volgens mij geovuleerd. Het was de eerste keer dat ik het zo bewust meemaakte. Ik heb me heel huilerig gevoeld, gisteren en vandaag en rond een uur of zes, begon ik me weer normaal te voelen. Ook weer veel nervositeit, vermoeidheid etc. Elke keer als ik weer zo'n last krijg van de symptomen, ben ik bang dat ik weer terug bij af ben. Pfff, hoe lang nog tot ik me weer normaal voel?!

Plaats reactie