5 maart 2012 gaat mijn Mirena eruit

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 10-05-2012 12:37

Ik ben inmiddels zo'n twee weken klachtenvrij na de laatste ovulatie en moet nu ongesteld worden. Niet zo huilerig als bij mijn ovulatie en volgens mij gaat het allemaal echt een stuk beter deze keer. Wel nog last van wat lichamelijke klachten, opgezette borsten, vocht vasthouden, vermoeidheid en ik vind het ook moeilijk om op gewicht te blijven momenteel maar qua humeur voel ik me eigenlijk wel goed.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 08-06-2012 21:02

Weer een maandje verder. Tijdens mijn vorige ongesteldheid toch een dipje gehad in het humeur, maar daarna eigenlijk alleen maar goede dagen. Ook mijn eisprong ging - los van het vocht vasthouden en lichamelijke klachten - best ok. Nu moet ik over een paar dagen weer ongesteld worden. Ben wel weer regelmatig gelukkig, maar ik houd nog wel érg veel vocht vast tijdens mijn ongesteldheid. Wel zo'n 2,5 kg! Hopelijk slijt dit ook snel. Ik ben in ieder geval op de goede weg volgens mij. Voel me al een stuk beter dan een tijd terug.

Sunny
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-06-2012 20:53

Bericht door Sunny » 11-06-2012 15:57

Ah, ik lees hier het antwoord al.
Ik had je nl net in een ander topic gevraagd hoe het ging na het verwijderen van de mirena.
Fijn om te lezen dat het over het algemeen beter gaat met je, geeft me hoop :)

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 11-06-2012 22:44

Hoi Sunny,

Ja, met mij gaat het beter. Niet alleen vanwege het verwijderen, ik heb ook wat werk betreft een stapje terug genomen en er is meer balans gekomen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de Mirena echt wel een invloed heeft gehad. Mijn huisarts is er van overtuigd dat de Mirena me veel bijwerkingen heeft gegeven. Typisch, aangezien ik zelf wel eens mijn twijfels heb en hij eigenlijk heel zeker is dat het invloed heeft gehad.

Ondertussen gaat het sinds de verwijdering zeker beter met me, hoewel ik nog een heel eind schommel. Soms zwel ik om onverklaarbare reden op tot het formaat vleestomaat, en dan na mijn menstruatie of na mijn eisprong zie ik er ineens wel weer slank uit en zowel mijn vriend als ik kijken elkaar dan aan met een ongelovige blik. 'bloody hormones'.

Waar heb/had jij last van? En hoe lang heb je de Mirena nu en is 'ie al verwijderd?

groetjes,
Suzanne

Sunny
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-06-2012 20:53

Bericht door Sunny » 14-06-2012 11:50

Suzanne schreef:

Waar heb/had jij last van? En hoe lang heb je de Mirena nu en is 'ie al verwijderd?
Ik heb precies 2 jaar de mirena gehad. Hij is er nu uit, maar dat had je al gelezen in het topic dat ik geschreven heb bij 'mijn verhaal'. :wink:

Ik heb zo vaak/veel onverklaarbare buikpijn gehad, kreeg de diagnose PDS (Prikkelbaardarm syndroom), en nam vaak ibuprofen (wat wel hielp) maar nu heb ik al een week geen buikpijn meer gehad....dus ik begin me af te vragen of die pijn toch met de spiraal te maken had.
Verder kreeg ik last van angsten en depressies, heb taken los moeten laten omdat het me teveel werd, kon contacten minder onderhouden, voelde me geblokkeerd, lusteloos en begreep er niets van.
Ik ben nog voorzichtig, maar voel me deze week al heel anders.
Ik hoop dat dit doorzet

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 04-07-2012 11:57

Het gaat met mij nog steeds erg goed, maar afgelopen maandag en dinsdag heb ik nogal last gehad van mijn eisprong. Dit was ook in combinatie met een nieuwe baan, dus dubbel spannend. Nu gaat het weer goed. Voel me weer opgewekt en niet meer zo gespannen.

Sunny
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-06-2012 20:53

Bericht door Sunny » 05-07-2012 09:58

Fijn dat het maar tijdelijk was, die terugval.
Hoe lang zouden de hormonen van de mirena nog door kunnen werken in je lichaam, weet jij daar iets over?

veronique
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 05-07-2012 09:09

dochter met gelijkaardige problemen

Bericht door veronique » 05-07-2012 15:56

Mijn dochter van 21 heeft al maanden last van depressies en faalangst. Ook is ze steeds moe, slaapt zeer slecht, droomt dikwijls angstaanjagende dromen. Verder heeft ze last van acne op haar rug, haargroei waar zij het niet prettig vindt, jeuk en nog enkele andere kwaaltjes.
Na allerlei zijwegen te hebben bewandeld en verschillende mogelijkheden van het probleem te onderzoeken( burn-out, depressie, aangepaste voeding, allergie, puberteit...), ben ik opzoek gegaan naar andere mogelijke oorzaken.
De dokter brengt ons immers geen raad, verschillende keren bloedonderzoek, geen enkele uitzonderlijke afwijking of tekort te bespeuren. Ze kijken natuurlijk niet verder dan hun neus lang is, niks nieuws.
Uiteindelijk heb ik op verschillende sites de negatieve bijwerkingen van Mirena gevonden. De gynecoloog beweert dat zij van deze negatieve bijwerkingen nog nooit heeft gehoord.
Maar als moeder weet ik zeker dat we op de juiste weg zitten...morgen gaat het spiraal eruit na 3 jaar gebruik.

Jullie bevindingen na het verwijderen van het spiraal, ontmoedigen mij wel een beetje.
Blijkbaar zal ze niet direct resultaat ondervinden en zullen de problmen nog weken aanslepen.
Wij zouden veel steun vinden, als jullie regelmatig een seinte geven op dit forum...zo voelen we ons niet alleen met al die ellende.
Alvast bedankt voor een reactie.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 05-07-2012 20:20

Hallo Veronique,

De ellende is niet meteen volledig voorbij na verwijdering, dat klopt, maar het is doorgaans wel al een hele verbetering. Na verwijdering voelde ik me meteen meer ontspannen, ik kon al beter relativeren. Ik kreeg ook al snel meer energie. Wel kreeg ik af en toe, met de cyclus, weer wat klachten terug, maar die waren minder erg dan tijdens de Mirena. Na ongeveer een jaar voelde ik me echt weer mezelf (het is inmiddels al weer een aantal jaren en het gaat nu prima). Het is dus een kwestie van geduld hebben voor alle klachten weg zijn, maar als de Mirena inderdaad de oorzaak is, komt er al snel verbetering. Ze zou een dagboekje met klachten bij kunnen houden, om de samenhang met haar cyclus te zien en de hopelijk stijgende lijn.
Wens je dochter sterkte! We horen graag hoe het met haar gaat na verwijdering van de Mirena.
Wat wil ze nu voor anticonceptie gaan gebruiken trouwens?

Groetjes,
Mo

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 05-07-2012 23:25

Zoals Mo al zegt kan het wel even duren voor de hormonen écht uit je lichaam zijn, maar het gaat zeker beter na verloop van tijd.
Ik heb net een stukje gekopiëerd uit de bijsluiter en geplakt in een ander bericht en mijn oog viel opeens op een bijwerking die blijkbaar heeel vaak voorkomt, namelijk: het uitstoten van het IUD! Dat is precies waar jij (Sunny) last van hebt gehad, toch? Het is de bijwerking die bij 1 op de 100 tot 1 op de 10 voorkomt. Ik wist dat helemaal niet. Die van mij zat muurvast en de huisarts moest behoorlijk aan de touwtjes trekken voor hij los kwam. Nog steeds niet zo pijnlijk als het zetten, maar helemaal pijnloos ook niet.

Plaats reactie