5 maart 2012 gaat mijn Mirena eruit

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 26-08-2012 11:55

Inmiddels mijn zesde menstruatie na verwijdering gehad. De menstruatie zelf ging best goed. Geen crash tijdens de menstruatie, maar nu ineens een aantal dagen na de menstruatie wel een heftige crash. Gisteren alleen maar gehuild en mezelf raar gevoeld. 's nachts ook slecht geslapen en iets moeten nemen om in slaap te vallen. Vandaag lijkt het weer ietsje beter, maar dat kan gedurende de dag fluctueren.

Ik baal enorm dat ik nog steeds die crashes heb na mijn menstruatie. Ik zou willen dat het nu, bijna 6 maanden na verwijdering eens rustiger wordt op hormonaal gebied, maar dat is helaas niet zo. Afgezien van deze dagen gaat het verder best goed. Ik overweeg toch progesteroncreme te gaan smeren om die crashes voor te zijn, maar iets staat me tegen aan het toedienen van extra hormonen aan mijn lichaam. Ook al zijn ze dan 'bio-identiek'. Ik zou het liefst een goede arts raadplegen, maar die zijn lastig te vinden. Artsen hebben me in eerste instantie die Mirena voorgeschreven, dus in hoeverre kun je die vertrouwen?

Typische crashsymptomen die ik heb zijn: angst, onrust, sombere gevoelens, diarree en soms hoofdpijn. Vooral de diarree is erg typisch tijdens deze dagen. Je zou bijna denken dat je lichaam zich van de afvalstoffen(het levonorgestrel) aan het ontdoen is. Dit levonorgestrel komt dus na je menstruatie in je bloedbaan en je lichaam probeert zich er vervolgens van te ontdoen. Iedere keer dat je zo'n crash hebt, ben je daarna weer veel gezonder. Daar hou ik me dan maar aan vast. ;-)

Plaats reactie