Ovulatiemicroscoop

Bespreek hier alternatieven
marja
Ervaren Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 18-12-2007 10:31

Ovulatiemicroscoop

Bericht door marja » 20-02-2008 09:53

hallo allemaal,

er is een mooi microscoopje op de markt waarmee je je vruchtbare dagen kunt vaststellen. de hele procedure wordt in dit artikel uitgelegd.
http://deeyeopener.web-log.nl/eye_opene ... k_je_.html
m.v.g.

marja

Manny
Ervaren Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10-01-2008 13:25

Bericht door Manny » 20-02-2008 20:56

Een soort van ovulatietest dus....en een stuk goedkoper dan de persona......
Ik was al van plan om met ovulatietesten te gaan werken.
Ik ga eens kijken of ik zo'n microscoopje kan bemachtigen.
97% zekerheid vind ik voldoende.

Ik houd jullie op de hoogte....

Manny
Ervaren Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10-01-2008 13:25

Bericht door Manny » 22-02-2008 09:55

Bij nader inzien vraag ik me af of een ovulatietest geschikt is voor het voorkomen van een zwangerschap????
Is het niet zo dat zaadcellen tot 5 dagen kunnnen overleven in de baarmoeder???
Dan loop je met dit soort testen wel een risico.

marja
Ervaren Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 18-12-2007 10:31

Bericht door marja » 22-02-2008 16:02

Dit varenachtig patroon begint ongeveer 3 dagen voor de ovulatie
er wordt aangenomen dat sperma binnen het lichaam van de vrouw ongeveer 3 dagen kan overleven.

maar natuurlijk is zo'n ovulatiemicroscoopje geen 100% veilige methode om zwangerschap te voorkomen. na verloop an tijd ga je overigens wel meer kijk krijgen op je cyclus en je ovulatie of je "niet ovuleren". er zijn nog wat meer dingen waar je op kunt letten en waaraan je kunt zien dat je ws vruchtbaar bent. o.a. je temperatuurcurve en je cervixslijm.
m.v.g.

marja

Manny
Ervaren Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10-01-2008 13:25

Bericht door Manny » 22-02-2008 20:16

Spermacellen die direct tijdens de geslachtgemeenschap worden ingebracht leven meestal 24 tot 48 uur in de baarmoeder echter zijn er uitzonderingen van levensduur van de zaadcel van 4 tot 5 dagen, hierna sterven deze ook af. Dit hangt ook af van de hoeveelheid zaadlozingen en dus de kwaliteit van het zaad, zuurtegraad van de baarmoeder....

3 dagen voor de ovulatie ga je een varenpatroon zien?
Deze methode is niet zo veilig als de pil......maar misschien in combinatie met andere methodes betrouwbaar genoeg???

Ik ga me er verder in verdiepen.................

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 03-07-2008 14:50

Ik heb eens zitten kijken nu mijn mirena verwijderd is naar andere methodes.
Ik wil geen hormonen meer in mijn lijf hebben dus pil is geen optie.!

Nu lees ik net over zo'n microscoopje en dat lijkt me wel wat!

Ik weet alleen niet of het wel echt betrouwbaar is. Beetje leek op dit gebied maar is de kans dan echt niet groot dat je toch zwanger raakt?

En stel ik doe sochtends die test en dan blijkt dat ik niet in mijn vruchtbare periode zit en we hebben savonds sex kan het dan niet zo zijn dat ik dan wel in mn vruchtbare periode zou zitten? (is maar hardop denken hor)
Of moet ik dan eerst even zo'n speekseltestje doen voor we sex hebben? (ff wachten hor eerst kijken of het kan!! haha)

Ik hoor het graag want vind het wel intressant en wil me er wel even verder in verdiepen!

groetjes moi

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 06-07-2008 22:45

Hoi Moi,

Misschien dat Marja hier antwoord op kan geven? Als het goed is krijgt ze een email wanneer er hier gereageerd is :wink: Gebeurt dat niet, dan zal ik zelf proberen te achterhalen hoe dat zit.

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 06-07-2008 22:50

Oke dankje!

Ik wacht het nog ff af!
En anders zoek ik Marja op hor! haha

Groetjes moi

marja
Ervaren Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 18-12-2007 10:31

Bericht door marja » 07-07-2008 18:24

hallo moi en claudia,

Fertile-Focus is een persoonlijke ovulatie microscoop die je in de gelegenheid stelt je ovulatie - de meest vruchtbare tijd van de maand om zwanger te worden- met 98% nauwkeurigheid te voorspellen.

Wanneer een vrouw op het punt staat te ovuleren begint haar speeksel een uitgesproken kristal, varenachtig patroon te vormen - zoals het gezien wordt door de Fertile Focus- hetgeen te danken is aan een stijging in hormoonlevels. Dit varenachtig patroon begint ongeveer 3 dagen voor de ovulatie hetgeen je in staat stelt te voorspellen wanneer je het meest vruchtbaar bent.

er wordt verondersteld dat sperma een levensduur heeft van 48 uur maar het is mogelijk dat het langer is. daar moet je dus wel rekening mee houden. bestudeer dat onderwerp eens goed via het i-net zou ik zeggen. in het engels is er meer over te vinden. googel op "lifespan sperm"bijvoorbeeld.

verder moet je leren letten op signalen die je lichaam geeft wanneer je ovuleert. zoek daar ook ens over in google.

na verloop van tijd leer je je lichaam goed kennen en weet je aan de tekenen wanneer de ovulatie zich aankondigt.

[/url]
m.v.g.

marja

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 08-07-2008 22:54

Bedankt Marja!
Ik vond er het volgende over:


How long can sperm survive after ejaculation?
Research has shown that some sperm may survive in the Fallopian tubes up to 7 days, with the average amount of time being 3 to 4 days.

The sperm survive much longer once they have traveled through the cervical opening into the woman's body which is a good reason to try and elevate your bottom in order to encourage the sperm to travel, with the help of gravity, to your cervix more quickly and in greater quantities.

Theories also suggest that the contractions associated with orgasms pull sperm from the vagina to the cervix, where it's in better position to reach the egg.

Sperm, in the vagina, can only survive about six hours due to the acidic vaginal secretions. The cervical mucus present when ovulation is near, is more alkaline and more hospitable to sperm. The egg white consistency of the cervical mucus helps the sperm move more easily through the vagina to the cervix, increasing the chance that the sperm will be in the correct location for fertilization to occur.

If the woman's cervical mucus is not as hospitable to the sperm as it should be, not enough egg white consistency, she may need to use a lubricant to help. Pre-Seed personal lubricant is the only lubricant on the market which does not harm sperm. The consistency and pH is as close to natural cervical mucus as you can get.

Sperm survival.

Het komt er dus op neer dat mits sperma in de eileider terecht komt, het daar tot 7 dagen (!) in leven kan blijven... Als het alleen in de vagina blijft, overleeft het de zuurgraad van de vagina niet en sterft binnen zes uur....
Het cervicale slijm is spermavriendelijker rond de ovulatie, en op die manier kan het sperma beter reizen naar de baarmoeder en daar in terecht komen :shock:

Als je pas drie dagen van te voren weet wanneer je je eisprong hebt, zou je zeggen dat dit niet genoeg is omdat je het minstens een week van te voren zou moeten weten? Of zou het zo zijn dat het sperma de eileider maar moeilijk bereikt wanneer je NIET ovuleert en het gevaar daarom minder is? :roll: Als dit apparaatje 98% zekerheid geeft dan moet dat toch ergens op gebaseerd zijn?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie