Sterilisatie dmv Essure-methode

Bespreek hier alternatieven
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Sterilisatie dmv Essure-methode

Bericht door Claudia » 23-06-2008 10:46

Hier vind je informatie over sterilisatie dmv de Essure-methode.

Essure
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Kaatje
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-07-2008 09:13

Bericht door Kaatje » 23-07-2008 11:01

Heeft er iemand ervaring met de essure methode?

Groetjes, Ka

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 23-07-2008 13:42

Ja, mijn zus heeft het vorig jaar laten doen. Het plaatsen van de veertjes in de eileiders ging snel (20 minuten geloof ik), na drie maanden moest ze terugkomen om te kijken of alles dicht zat. Ze heeft wel een tijdje kramp gehad in de eileiders, maar volgens mij is ze erg tevreden.

Kaatje
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-07-2008 09:13

Bericht door Kaatje » 23-07-2008 14:52

Dat klinkt goed. Bedankt voor je reactie. :)

Lotte
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-05-2009 00:08

Bericht door Lotte » 19-04-2010 14:25

Een vriendin van me heeft het laten doen en is op de fiets weer naar huis gegaan. Fluitje van een cent. Zei ze. Zij is wel altijd al een stoere dame geweest. Het pakt naartuurlijk niet bij iedereen zo makkelijk uit, maar het is wel een indicatie.

Ik ga zelf binnenkort ook, zodra ik weer menstrueer tenminste!

Renaat
Ervaren Forumlid
Berichten: 27
Lid geworden op: 16-09-2011 22:42

Bericht door Renaat » 06-10-2011 00:10

Mijn collega heeft het ook laten doen, een tijdje geleden en ook die is erg tevreden.
Ik heb onlangs dezelfde handelingen ondergaan om de mirena eruit te krijgen omdat het touwtje zoek was.... :x
Moet eerlijk zeggen dat ik het gedoe met de camera enzo niet zo erg pijnlijk vind.
Maar hoe het dan voelt als ze de essure methode gaan doen weet ik niet.

Wel jammer dat je gewoon blijft menstrueren..
Dat was iig één positief ding van de mirena..niet meer ongesteld....tja..

groetjes,
Renaat

Sanne1975
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-03-2012 12:34

Bericht door Sanne1975 » 04-03-2012 12:40

Nadat ik twee weken geleden mijn spiraal heb laten verwijderen ben ik op zoek naar een goede permanente anticonceptie. De Mirena beviel niet.
De Essure methode lijkt mij wel wat maar ik irriteer me mateloos aan de site.

"Your family is complete, you choice is clear" " De essure ingreep is de ideale-anticonceptie oplossing voor vrouwen met een compleet gezin"

Sinds ik actief op zoek ben naar permanente anticonceptie loop ik elke keer tegen dezelfde problemen aan. Zelfs in 2012 wordt je raar aangekeken als je
bewust kiest voor geen kinderen.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 04-03-2012 17:34

Hallo Sanne,

Loop je ook tegen artsen aan die sterilisatie weigeren omdat je geen kinderen hebt? Mijn vriend heeft een vasectomie gehad, dat was eigenlijk geen probleem. De arts wil natuurlijk wel weten of je er goed over na hebt gedacht. Met twee volwassenen is ons gezin heel compleet ;-)

Groetjes,
Mo

Jip
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-02-2016 09:06

kan je niet tegen mirena dan ook geen essure

Bericht door Jip » 22-02-2016 09:28

Ik heb voor mijn zwangerschappen een Mirena spiraal gehad.... Volgens de artsen dicht bij waar het moet zijn in baarmoeder en kent nauwelijks bijwerkingen en ideaal voor mijn enorme bloedverlies en dito krampen elke maand.
Nou inbrengen was al heftig pfff had 1 arts vergeten te vertellen dus ik was alleen naar ziekenhuis gegaan. Viel bijna flauw en moest een poos blijven, wat een krampen, zweet, koud warm en ellende. Uiteindelijk met kramp naar huis gereden en het bed in gedoken wat een ellende.
Maar alles voor het goede doel en gelukkig knapte het na 2 dagen op.
Maar ja ik vloeide minder: yes!! Maar toch mijn lijf heeft echt 6 mnd. gekrampt voor mijn idee om ze eruit te werken (wilde het volhouden omdat ik zo ontzettend veel vloeide en daar vanaf wilde).. .voelde me niet optimaal, kreeg langzamerhand, heel sluipend last van emotionele vervlakking wat ook enorme impact had op libido. Heel gezellig dus ;(
Toen we zwanger wilden worden de spiraal eruit laten halen en gelukkig ging dat verwijderen heel gemakkelijk.
Na 1 miskraam gezond zwanger en bevallen, daarna nog een zwangerschap van een kindje met Anencefalie die we hebben afgebroken ivm niet met het leven verenigbare aandoening. Daarna weer gezond zwanger en bevallen, alhoewel 1 vruchtje afgestoten is (tweeling) en daarna nog een miskraam. Dus nodige meegemaakt. En nog steeds hele heftige menstruatie. Gekozen om dat nu aan te pakken en arsten raden NovaSure aan (wegbranden slijmvlies) maar dan was zwanger worden gevaarlijk (geen slijmvlies om te nestelen, kans op buitenbaarmoederlijk groot) dus raden ze ook Essure sterilisatie aan. Allebei poliklinisch hoe fijn...
Nou ook 2 pittige behandelingen qua pijn en daar ook veel last van gehad, waar anderen fluitend wegliepend...ik nog aan de morfine (en ben toch redelijk wat gewend qua pijn)
Essure is in 2011 geplaatst en gelukkig een besloten facebookgroep: Essure problemen Nederland gevonden en een uitzending van EenVandaag hierover. wat een erkenning en herkenning. Na vier jaar bouwden de klachten zich op namelijk naar dagelijkse pijnklachten.

En wat echt enorm opvalt: Veel dames in deze groep waarbij de Mirena spiraal ook niet werkte/afstootte etc etc echt opvallend.
Dus als je schijnbaar gevoelig bent voor lichaamsvreemd materiaal is de Essure dus ook niet aan te raden voor dames hier.

Plaats reactie