Pijn, depressief, no libido...help?!

Bespreek hier de psychische klachten die jij en/of je omgeving hebben ondervonden
Plaats reactie
Silvia93
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 11-06-2012 06:59

Pijn, depressief, no libido...help?!

Bericht door Silvia93 » 23-10-2012 02:25

Dag dames...
Ik wilde mijn verhaal aan jullie voorleggen in de hoop op vergelijkbare ervaringen en of tips...
Ik ben 19j en heb na 4jaar pil slikken gekozen voor de mirena spiraal (ivm vaste relatie).
Ik heb de spiraal nu zo'n 3/4 maanden...en tot een paar weken geleden was het de ideale oplossing!
Maar nu...pijn aan mm eierstokken wanneer ontvangst slecht nieuws of veel stress, maar dan ook echt helse pijn..zero libido(was eerst gemiddeld 1/2keer per dag) flink depressief en erg opgezette buik sinds dag 1. Ook heb ik uit het niets meer pijn tijdens het vrijen, ik heb hier wel eerder last van gehad bij diepe penetratie maar dat was meer stekende pijn en nu is het een erg onaangenaam gevoel in mn vagina en dat trekt door naar mn anus...niet goed voor een jong stel in bloei..
Ik zit momenteel zoiezo met veel stress en problemen dus ik twijfel of mijn klachten hieraan liggen of aan de spiraal(aangezien ik hier al meerddre dames over heb 'gelezen'....deze stress heb ik al langere tijd, ook voor de mirena al, maar de libido en stemmingswisselingen zijn nov nooit zo erg geweest..zijn er meer dames met dit probleem?
Ik wil liever niet terug naar de pil en ik weet gewoon dat alleen condoom gebruik niet gaat werken (tenzij mn libido zo laag blijfr natuurlijk)
Graag advies, want aan mn mannelijke HA heb ik niet zoveel..please helpp :?

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 05-11-2012 10:04

Hallo Silvia,

Hoe is het nu met je? Het is altijd moeilijk te zeggen wat waardoor komt als er veel andere dingen meespelen. Waarom wil je de pil niet meer slikken? Is een koperspiraaltje misschien een optie? Dan heb je niet de bijwerkingen van hormonen. Kijk eens op http//www.anticonceptie-online.nl/methoden.htm voor onafhankelijk advies (onder Methoden).

Groetjes,
Mo

Silvia93
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 11-06-2012 06:59

Zelfde klachten

Bericht door Silvia93 » 05-11-2012 15:34

Hoi Mo,

Ja de klachten zijn er nog maar wel wat minder.
De reden dat ik heb gekozen voor de mirena spiraal is omdat ik een vaste relatie heb,
en de pil niet altijd even betrouwbaar is als de spiraal (in combinatie met antibiotica/stress)
Ik heb al meer gelezen over de koperspiraal, maar ik moet eerlijk bekennen dat de pijn die ik had bij het zetten van de mirena, dat ik voorlopig nog niet wil denken dat ik weer zoiets mee zou moeten maken.
En ik denk zelf wel dat het wat meer komt door de omstandigheden maar sommige dingen, als bijna dagelijks pijn in de eierstokken liggen daar denk ik niet aan.
Het zelfde met mijn hoormoonschommelingen, ik kan al in huilen uitbarsten als ik iets zieligs zie op tv, en een uur daarna ben ik niet te genieten.
Ik had deze problemen niet voor de spiraal en toen kampte ik al met dezelfde stress factoren.
Ook heb ik vaker last van infecties, en ook deze nog nooit voor de spiraalplaatsing.
In ieder geval bedankt voor je reactie en hulp.

Groetjes

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 05-11-2012 15:45

Hallo Silvia,

Dan zou ik hem er toch uit laten halen en kijken of het dan beter gaat. Gebruikte je eerst ook regelmatig antibiotica of is dat pas sinds je de Mirena hebt?

Groetjes,
Mo

Plaats reactie