Angstaanvallen, stemmingswisselingen

Bespreek hier de psychische klachten die jij en/of je omgeving hebben ondervonden
Roeltje
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: 14-06-2008 13:41

Bericht door Roeltje » 16-06-2008 14:04

Hallo allemaal,

Mijn spiraaltje is eruit! Het is wel een opluchting maar ik kan nu niet zeggen dat ik me direct beter voel. Toen ik vertelde dat ik naast de hoofdpijn die ik er van had, het ineens voor het weekend mis ging en ik alleen maar moest huilen en het niet meer zag zitten gaf hij aan dat dat niet de bedoeling was. Wil je het nog even aankijken of moet ik hem eruithalen vroeg hij. Nou a.u.b. direct zei ik en het was ook zo gepiept. Ik moet wel ijzertabletten nemen, hij dacht dat ik niet genoeg had aan de floradix. Weet iemand misschien nog een effectiever middel dan floradix?

Groetjes.

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Nooit gedacht

Bericht door Bright » 16-06-2008 20:15

Hallo dames,

Ik ben nieuw hier,
En zit deze verhalen net als Ellen huilend te lezen.

Afgelopen weekend was ik aan het googlen op hyperventilatie,en kwam zo op het medisch forum,waar een aantal vrouwen de link legden met Mirena.
Tot m'n verbazing zag ik allerlei klachten voorbij komen,waarin ik mezelf herkende.
Ben altijd een vrolijk,levenslustig mens geweest,heb een lieve man en 2 schatten van kinderen.
Na de geboorte van m'n zoon,heb ik zo'n 3,5 jaar geleden de MIrena laten plaatsen.
De eerste 2 jaar eigenlijk niet veel last gehad,achteraf,wel licht,maar sloeg daar geen acht op.
Vorig jaar begon ik aan een dieet en ben veel afgevallen.
Daarna is de ellende begonnen,ik kreeg last van Hyperventilatie,daarna begonnen de angst en paniekaanvallen.
Heb vanaf het begin wel het gevoel gehad dat er hormonaal iets aan de hand was,en gaf dit aan bij de huisarts.
Die prikte wel m'n ijzer en diabetes,maar de hormonen wuifde hij weg.
Voel me vaak ineens heel moedeloos en twijfel aan mezelf,ik ben zelfs bang dat ik niet goed genoeg voor m'n kinderen ben,en ze zelfs iets aan zou kunnen doen.(daar is niet mee te leven),en ook ondenkbaar als je weet hoeveel ik van ze hou.
Ik kan soms wel een hele dag huilen,alleen kan dit niet,alles gaat door,en ik blijf ook alles doen.
De krop zit dan zo hoog dat ik het er vaak sávonds uitgooi.
Ik heb hulp van een natuurgeneeskundig therapeut,en daar knap ik wel van op,maar had aldoor het gevoel dat er toch nog steeds iets niet klopte.
Zij had mij al wel eens gezegd dat het beter was het lichaam natuurlijk z'n werk te laten doen.,ik was daar toen eigenlijk niet zo mee bezig.
Maar ben dus van het weekend sterk gaan twijfelen over de Mirena,en heb vanmorgen om 8 uur meteen de huisarts gebeld,en dat ding laten verwijderen.
Ik hoop net als jullie allemaal dat ik ook weer de draad kan oppakken.
Geen hormonen meer voor mij.

Ik wens iedereen hier het allerbeste,en hoop dat iedereen zich weer lekker kan voelen.
Het voelt fijn hier steun te vinden,al zou ik willen dat niemand zich naar voelde.
Claudia,ik vind het heel goed wat je doet,misschien kun je veel vrouwen behoeden voor deze narigheid.

groetjes van Bright

Roeltje
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: 14-06-2008 13:41

Bericht door Roeltje » 17-06-2008 17:19

Lieve mensen,

Ik hoop voor je Bright dat het nu beter met je gaat! Wat een ellende hé?

Nadat ik gisteren het spiraaltje heb laten verwijderen was ik een hele piet. Als het niet zo goed ging dacht ik aan het feit dat het nog geen 24 uur geleden was. Eigenlijk had ik vandaag gedacht dat het beter zou gaan omdat ik het spiraaltje maar anderhalve week gehad heb. Ik ga nu twijfelen en ben ontzettend bang dat het mijn oude psychische zwakheid weer is. Hoe lang zou het kunnen duren als je over een toch wel korte "mirenaperiode" praat?

Groetjes, Roeltje

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 17-06-2008 18:49

Hallo Roeltje,

Erg vervelend is dat,dat die hormonen nog nasuizen in je lichaam.
Ik weet niet precies hoe lang dat gaat duren,als jij het maar anderhalve week hebt gehad,zal dat misschien wel meevallen.
Alleen zijn de bijwerkingen voor jou ook snel naar voren gekomen,dus je ziet hoe snel ze ook werken,misschien verdwijnen ze dan ook net zo snel.
Welk anticonceptiemiddel heb je hiervoor gebruikt?,als dat de pil zou zijn,zitten die hormonen er natuurlijk al langer.
Ik hoop voor je dat je je snel beter gaat voelen.

Ikzelf heb vandaag een hele goede dag,gisteravond heb ik ontzettend zitten huilen,alle emoties kwamen eruit,dat komt ook door de bach-bloesemtherapie,dat laat je alle diepste emoties loslaten.
Het is niet de makkelijkste weg,maar wel de beste,omdat ik niet als een kasplantje op pillen wil draaien.

Nu de hormonen uit m'n lichaam zijn,heb ik ook weer vertrouwen in de goede afloop.

groetjes

Roeltje
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: 14-06-2008 13:41

Bericht door Roeltje » 19-06-2008 12:24

Hallo everybody,

Ik heb een vraagje: Nu mijn mirena eruit is ben ik iets gaan vloeien, maar dat zal wel bij het overhoop liggen van de hormonen horen. Nu mijn vraag: Ik heb erg last van een droge neus. Het lijkt wel of er bijna geen slijmvlies aanwezig is. Kan dat van de hormonen komen, of zou het een vorm van hyperventilatie zijn?

Groetjes, Roeltje.

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 19-06-2008 20:16

Hoi Roeltje,

Het zou me niet verbazen wanneer die droge neus door je veranderende hormoonspiegel komt. Je hoort vaak dat vrouwen tijdens de zwangerschap bijvoorbeeld een verstopte neus hebben door opgezwollen slijmvliezen. En progesteron is een belangrijk hormoon tijdens de zwangerschap. Dus, wie weet :wink:
Het vloeien komt me trouwens niet raar voor. Ik begon pas met iets te vloeien zo'n twee dagen na de verwijdering, en twee weken daarna werd ik echt ongesteld. Sinds die tijd ben ik heel regelmatig ongesteld. De eerste menstruaties waren wel anders, wat lichter dan ik gewend was. Nu is het weer normaal (5 dagen).

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 19-06-2008 20:46

Hallo Roeltje,

We zijn allebei 3 dagen verder,hoe voel jij je nu?.
Ik moet zeggen dat het met mij best goed gaat,al duikt af en toe opeens de onzekerheid op.
Dat zal niet zomaar weggaan.,de angst voor de angst.dat vind ik erg moeilijk.
M'n therapeute zegt "je moet geduld hebben".
Het is natuurlijk zo dat de verwijdering van de Mirena één stap is in de reeks van meerdere problemen.
Heb vanmorgen aan de therapeute gevraagd hoe zij erover dacht.
Ze bevestigde dat als je geestelijk een moeilijke tijd hebt,chemische hormonen je niet ten goede komen.
Ze zei me wel,dat de klachten dus meerdere oorzaken hebben,maar dat ik er wel goed aan heb gedaan de Mirena te laten verwijderen.

Die droge neus waar je het over hebt,kan ik niet goed plaatsen,ik heb er in ieder geval geen last van,maar zoals Claudia al zegt zou het best mogelijk zijn.

groetjes Bright

Roeltje
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: 14-06-2008 13:41

Bericht door Roeltje » 20-06-2008 10:52

Hallo Bright,

Het blijft nog wel tobben. Ik ben psychisch ook niet zo sterk en dan wordt je inderdaad snel weer onzeker en steekt de angt voor de angst ook bij mij de kop op.

Ook heb ik drie kinderen, waarvan twee in de puberteit en dat valt ook niet mee.

Ik heb in 1999 voor het laatst de pil geprobeerd. Dat was ook binnen een maand bekeken vanwege de hormonen. Het schijnt ook in de familie te zitten want mijn zus heeft daar ook last van gehad. Zij vloeide bijv. bijna de hele maand en had dan 3 dagen dat ze niet vloeide. Ook de pil geprobeerd maar daarna nooit meer aangeraakt. Zij is ouder en heeft op een gegeven moment de baarmoeder laten verwijderen. Daar is ze toen heel erg van opgeknapt ondanks de verhalen die je daarover hoort.

Groetjes, Roeltje

Trouwens, Claudia bedankt voor je reaktie!!

margie
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-06-2008 11:32

Bericht door margie » 20-06-2008 12:18

Ik ben flink geschrokken na al deze berichten. Zelf heb ik al een derde Mirena spriraal, gebruik 'm al ongeveer 13 jaar. En heb al járen last van angst en paniekaanvallen. Ik heb nooit echt begrepen waar dat vandaan kwam, maar begin nu een beetje te twijfelen of Mirena hier iets mee te maken heeft?
Inmiddels zit ik flink in de overgang, dus mischien is het een idee 'm eruit te laten halen! :roll:

Roeltje
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: 14-06-2008 13:41

Bericht door Roeltje » 23-06-2008 17:08

Hallo,

Ik ben nu een week verder na het verwijderen van het spiraaltje. Nog erg veel klachten. Nerveus en angstig. Vannacht had ik ook paniekaanvallen. Ik sliep half maar ondertussen zat ik op de rand van het bed en had het benauwd.

Vanmorgen ben ik in bad geweest en nu zette de bloeding zich ineens door en lijkt het nu op één van mijn normale heftige menstuaties.

Tijdens het spreekuur heb ik de huisarts gebeld. Hij zei dat dat komt omdat de boel ontregeld is (wist ik zelf overigens ook wel) en dat hij daar evt. wel een pilletje voor had. Wat voor soort weet ik niet, maar voor mij geen hormonen meer!

Nu voel ik me wat beter, net of nu de menstruatie doorzet er ook wat van me af valt, hetzelfde als anders. Het vervelende nu was dat ik niet wist hoe ver mijn cyclus nu was. Wie heeft hier ervaring mee en weet of nu de menstruatie goed doorzet de hormonen van het spiraaltje weg zijn?? Nog even voor de opheldering: ik heb hem anderhalve week gehad en hij is geplaatst op de laatste dag van de vorige menstruatie. Dat is nog geen drie weken geleden, normaal ben ik om de 5 weken ongesteld.

Groetjes, en bij voorbaat dank,

Roeltje.

Plaats reactie