Opgefokt/explosief gevoel en stemmingswisselingen

Bespreek hier de psychische klachten die jij en/of je omgeving hebben ondervonden
Plaats reactie
Pareltje
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-04-2013 20:00

Opgefokt/explosief gevoel en stemmingswisselingen

Bericht door Pareltje » 07-04-2013 20:11

Nou ja, zoals de topictitel al zegt....o.a. een vreselijk opgefokt c.q. explosief gevoel en stemmingswisselingen ervaar ik momenteel. Ik vraag me af of anderen dit herkennen als bijwerking van de mirena.

In het kort: 10 jaar de Microgynon 30 geslikt. In april 2010 bevallen van mijn oudste, in juni 2011 van de jongste. In december 2011 de mirena laten plaatsen. Vooral de laatste maanden voel ik me vreselijk opgefokt, ik ontplof om een scheet en ik kan moeilijk relativeren. Ik word boos om bijna alles en ben het ene moment vrolijk, maar als er dan maar iets gebeurt wat niet de bedoeling was kan ik wel janken en kan ik de aandrang om alles kort en klein te slaan maar moeilijk beheersen :oops: . Mijn libido is echt gezakt tot onder het nulpunt en ik slaap vreselijk slecht.

Ik heb verder geen stress oid op mijn werk, dus daar ligt het niet aan.

Ik ben erg aan het twijfelen om de mirena te laten verwijderen, maar heb nog geen goed alternatief anticonceptiemiddel gevonden.

Iemand herkenning? Tips? Ik hoor het graag, ik ben er moe van om me zo te voelen...

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 07-04-2013 21:07

Hallo Pareltje,

O, heel herkenbaar! Bij mij voelde het als een soort constante PMS. Na verwijdering ging het al snel beter en na een tijdje was mijn relativeringsvermogen ook weer terug. Nu heb ik dergelijke klachten nog voordat ik ongesteld moet worden, maar niet meer de hele maand.

Misschien kun je hier eens kijken of er een geschikte anticonceptiemethode voor je bij zit http//www.anticonceptie-online.nl/methoden.htm

Groetjes,
Mo

mbolleke
Ervaren Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-12-2012 20:26

Bericht door mbolleke » 10-04-2013 22:19

goh pareltje...ZOOOOOOOOOOOOOOOO herkenbaar!!! Mag ik jou een gouden raad geven... ik had idem dito dit gevoel en nu dat spiraal eruit is heb ik terug men oude ik dus zou ik zeggen, zorg dat je terug die parel kan terugvinden in jezelf;) Suc6!!!

Pareltje
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-04-2013 20:00

Bericht door Pareltje » 11-04-2013 22:36

@ Mo & Mbolleke: Dank voor de reacties. Fijn (als in: dat ik niet de enige ben. niet fijn dat jullie het ook hadden :wink:) om te lezen dat jullie het herkennen. Ik wil idd die mirena eruit hebben, maar ben dus nog niet uit over een alternatief. Ik wil eigenlijk graag iets zonder hormonen, maar mijn man heeft zijn veto uitgesproken over condooms en over een koperspiraal lees ik ook niet onverdeeld positieve reacties....

Plaats reactie