Ook ik voel me ellendig!!!

Bespreek hier de psychische klachten die jij en/of je omgeving hebben ondervonden
Plaats reactie
annelies
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-10-2008 17:48

Ook ik voel me ellendig!!!

Bericht door annelies » 12-10-2008 18:19

hallo allemaal.

mijn naam is annelies ben 34 jaar en ben getrouwd en heb 2 dochters .
en ik heb 5 jaar mijn mirena gehad.
nu valt alles op zijn plaats na zoveel ellende die ik (en mijn man en gezin )heb meegemaakt
ik zal even vertellen hoe ik hier terecht ben gekomen

eigenlijk moest ik volgende maand mijn mirena laten verwijderen omdat de tijd erop zit
vandaag was ik op internet aan het zoeken wat ik het beste kon doen als de mirena eruit zou zijn ,want ik (wij)
hadden al besloten dat ik geen hormoon toestanden meer wou hebben.

en bij toeval zie ik dit forum voorbij komen
en ben gaan lezen en ben me echt de pest geschrokken zeg
de tranen stroomden over me wangen en zat helemaal te trillen
want wat er allemaal stond dat heb ik ook
van de woede aanvallen tot het geen zin in seks meer hebben ,angst ,huilbuien, zwaarder worden,heel moe altijd,niks kunnen hebben,en heel vergeetachtig, denken dat het allemaal aan mijn ligt,en het leek steeds erger te worden.

ben nu zelfs onder behandeling van het Mentrum en slik al jaren paroxetine (ben nu bijna afgebouwd maar heb veel afkick verschijnselen)
want zou nu andere krijgen

maar nu ik dit gelezen heb ( en ga het ook uitprinten en morgen meenemen naar het mentrum om hun het even te laten zien)
ga ik toch erg twijfelen of ik wel aan de nieuwe medicijnen moet gaan beginnen ,maar dat bespreek ik wel even met ze

ik zou morgen ochtend meteen om half 8 naar de huisarts gaan om de mirena te laten verwijderen
maar ik kan dan weer niet wachten he (misschien stom ,maar alles is goed gegaan gelukkig)
ik heb mijn man even voor dokter laten spelen en op mijn aanwijzing of ik iets voelde of niet hebben we hem verwijderd
wat ben ik blij dat het uit mijn lichaam is zeg
nu maar hopen dat de klachten ook afnemen

ik had gelezen dat je lichaam echt een tijdje nodig heeft om weer helemaal de oude te worden
ik hou jullie op de hoogte hoe het verder gaat oke

verder zal ik iedereen die over een mirena nadenkt tog wel even vertellen hoe en wat ik al allemaal gelezen heben zelf ervaren heb.

en voor iedereen met de zelfde klachten heel veel sterkte
en ik hoop dat het met jullie ook met de tijd beter gaat

groetjes van
Annelies

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 13-10-2008 16:12

Hoi Annelies, welkom hier en bedankt voor het neerzetten van je ervaringen. Het is zo frustrerend wanneer je deze klachten krijgt en niemand denkt aan de Mirena... Hopelijk voel je je snel een stuk beter :wink: Fijn dat je ons op de hoogte houdt, en veel sterkte de komende tijd met het herstellen :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 02-11-2008 21:38

Hallo Annelies,

Hoe gaat het nu met jou?
Ik lees nu pas je verhaal.
Ik herkende er zoveel in,hoe ik voor het eerst ontdekte dat het aan de Mirena kon liggen.
Ook ik zat te huilen,en was meteen vastberaden om dat ding eruit te laten halen.
Heel dapper van jullie om zelf het heft in handen te nemen,ik wist toen nog niet dat je het zelf kon.
In Amerika zijn er meerderen die het zelf doen,en dat is vaak omdat het soms niet verzekerd wordt,of degene niet verzekerd is.

Ikzelf ben nu ruim 20 weken verder,na verwijdering.
Ik ben nog niet de oude,vooral rond de ovulatie en menstruatie komen m'n angsten en hyerventilatie terug,dat is dus sterk een teken van hormonale dibalans.
Maar merk wel dat het beter wordt,met hele kleine stapjes krabbel ik op.
Heb ook heel diep gezeten.

Ik hoop ook voor jou dat alles goed zal komen.
Heel veel sterkte,groetjes van Bright

Plaats reactie